Bento vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Aangezien het andere bento topic op slot zit (tenminste degene die ik met de zoekfunctie kon vinden) vraagje voor alle bento liefhebbers.
    Vandaag heb ik via internet voor man en zoon een bentotrommel binnen gekregen. Voor man de mepal bento L en zoon de mepal bento M. Voor beide zal ik niet echt aan de bento gaan als in leuke vormpjes enz maar ik heb met deze boxen wel de mogelijkheid wat verschillende dingen goed afgescheiden in de trommels te doen.
    Dochter gaat over een maandje naar de kleuterschool met continu rooster voor haar wil ik wel echt aan de leuke bento boxen gaan. Ik wil voor haar een Yumbox alleen twijfel ik nu over de maat van de Yumbox. Van de mepals vind ik de M denk ik te klein voor een leuke variatie en L wel erg groot voor een kleuter.
    Wat adviseren jullie?
    En gebruiken jullie ook de Yumbox coolsleves of koeltassen en appart voor 10 uur snacks de Yumbox snackbox?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben de Yumbox Classic voor alleen het 10 uurtje. Mijn kinderen zijn allebei grote eters en de box gaat helemaal vol mee heen en komt altijd leeg weer terug.

Ik denk dat het handig is, om als ze overblijven, 2 aparte trommels te gebruiken. Bij kleine en normale eters is de Yumbox mini prima voor het 10 uurtje. En ik denk dat de Classic of de Panino voor de meeste kinderen groot genoeg is voor de lunch. En dan is het een beetje afhankelijk van wat je mee wil geven. Als je ook brood mee wil geven, is de panino handiger ivm het grotere vak.

Een sleeve of koeltas gebruiken wij nooit, omdat het ook maar max 2 uur uit de koelkast staat bij ons.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Precies dit. Scheelt mij weer typen. ;)

Linda86 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook 2 aparte trommels. Van de yumbox is de classic of panini groot genoeg voor een kleuter. De 1 heeft 4 vakken, de ander 6.

Hier geen sleeves maar standaard koeltasjes.

5. GossipGirlxoxo

Ze is een kleine eter en ik ben van plan 2 boterhammen mee te geven in vormpjes uiteraard en daarbij iets van plakjes worst stukje appel, stukje komkommer, cheesedippers soms een danoontje (niet alles gelijk natuurlijk).

Linda86 vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Die met 6 vakjes is die verdeling vast zeg maar? Of kun je de tussenwandjes eruit halen als je een keer maar 3 ipv 6 vakjes wilt gebruiken?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee is een vaste verdeling, geen tussenschotjes. Anders zouden de bakjes afzonderlijk ook niet meer lekvrij zijn. De verdeling zit nl ook in de deksel, waardoor die lekvrij afsluit.

8. GossipGirlxoxo

Lastig om te kiezen dan.
    Denk dat het de 4 vaks dan word omdat lege vakjes er zo ongezellig uit zien. En als het een succes is en ze gevarieerder gaat eten kan ik altijd nog voor een 6 vaks gaan. Of beide en afwisselen.

Voor iedereen die deze boxen gebruikt.
    Welke hebben jullie?

9. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Nav dit topic ben ik ook eens gaan kijken, maar bij die bento mepal waar laat je dan de boterhammen?:oops: kijk ik er nu mega overheen of geef je ze een aparte box mee voor brood?

Edit.. ik zie het nu, 1 van de compartimenten is wss groot genoeg voor brood;)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik gebruik nu niet meer de yumbox, maar ik had een 6 vaks.

11. GossipGirlxoxo

Heb jij een betere / fijnere / gebruiksvriendelijkere gevonden? En zo ja welke?

12. tuc

tuc Niet meer actief

Het maakt elkaar niet zo heel veel uit hoor. Maar ik gebruik de little lunchbox. Die vind ik net iets fijner. Die hebben 3 en 5 vaks ipv 4 en 6. In de 5 vaks kun je makkelijk een boterham per vakje kwijt (alleen niet in het middelste kleine vakje) Dus daarin kun je bij wijze van spreken 4 boterhammen meegeven, maar ook 5 verschillende dingen.
    In de 6 vaks van yumbox past er maar in 1 vakje een boterham en dat is nog proppen.
    Maar goed ik heb ook een grote eter dus ruimte is belangrijk:roflmao:

Zo heb ik er 1 met een boterham:
    IMG_20200207_234029_438.jpg
    En zo met meer verschillende dingen:
    IMG_20200302_194401_008.jpg

Sherbet, owly, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik heb boxen van sistema klaar staan. Daarbij zitten wel uitneembare bakjes. Ik moet ze alleen nog uitproberen dus ik weet nog niet hoe het zit met leken. Voor dingen als yoghurt/fruit hebben ze potjes om erin te zetten. Toen de aanbieding voor de persoonlijke mepal bakjes kwam zijn we dat gaan gebruiken (die heeft alleen een broodvak en twee bento vakjes).

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik heb een paar vragen, maken jullie elke dag een bento broodtrommel of af en toe? En worden andere leerlingen niet jaloers er op?

Ik ben zo bang dat ik kritiek ga krijgen. Zoals morgen zitten er 2 poffertjes in die waren over maar aangezien onze school zoveel opdringt wat wel en niet goed is. Of voor vandaag had ik er blokjes kaas in gedaan.

Hoe is de reactie uberhoud van bijv de juf

Ik maak mijn dochter er erg blij mee, alleen al de broodjes leuk.snijden vind ze zo leuk. En de monkey plater ook hier ondekt is zo zo blij mee. En ik.vimd het leuk om te doen.

Ik gebruik overigs de simpele mepal met een vakje er in. Ze heeft 2 trommels net gekregen dus zonde om iets anders aan te schaffen nu.

15. tuc

tuc Niet meer actief

De juf en overblijfjuffen vinden het hier helemaal geweldig.
    Of kkasgenoten jaloers worden geen idee, maar zij hebben vast weer andere dingen waar mijn zoon jaloers van wordt.
    Voor zn beste vriendje doe ik er wel eens wat extra's in.

Ik maak hem alle dagen dat hij overblijft, 3x per week dus.

GossipGirlxoxo, Deedee91 en Ysabella vinden dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ow en @tuc plaats gerust foto's :thumup::thumup::D vind het zo leuk om te zien.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Bedoel je die met de inzet? Zo ja dan zou je de inzet van beiden boxen in 1 kunnen zetten.

18. GossipGirlxoxo

Zoon (groep 8) wil dit allemaal niet maar bij zijn juf zou ik zeker commentaar krijgen. Maar zolang het gezond is ben ik van mening dat ze zich niet mag bemoeien met wat mijn kind eet dus zou ik het expres uitgebreid en dagelijks doen. Begin dit schooljaar al een dingetje met haar gehad om wraps met carpacio en rauwkost salade met gerookte kipfilet en een garnalen cocktail en een soep met stukjes stokbrood (was toevallig in 1 week dus niet alles op 1 dag). Ze vroeg aan zoon of zijn moeder niet gewoon boterhammen met kaas mee kon geven. Toen ik daarnaar vroeg wat ze bedoelde, dat het zeker een grapje was? zei ze, ja ik word altijd zo jaloers van zijn lunch als ik mijn simpele boterham heb. Heb haar heel duidelijk uitgelegt dat ik beslis wat hij eet (dat we thuis ook niet elke dag met brood lunchen) en niet zij en dat commentaar erop niet gewenst is en als ze jaloers is zelf wat eerder op moet staan om voor zichzelf een fatsoenlijke lunch te maken! Ik was in staat die week er na caitering voor zoon in de klas te laten bezorgen om haar op de kast te jagen. Niet gedaan uiteraard.

Theezeefje vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Is die onderste ook een lunch trommel of is dat er 1 voor het 10 uur eet momentje?

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Weet je zeker dat het lelijk bedoelt was en niet met een knipoog?

Deel Deze Pagina