Ik heb dat laatste ook vaak gehoord bij collega's aan de telefoon, het was een fout waar je gigantisch om werd uitgelachen als je die maakte. Beter kan iemand zeggen: "Ik heb u niet goed verstaan denk ik, wilt u uw naam herhalen?" Dat staat een stuk netter en vriendelijker
Zeuven word hier door iedereen zo gezegd. Dat leer je als kind automatisch doordat niemand normaal zeven zegt. Ik zeg overigens ook puuzel 😂 Mijn vader zegt altijd Weps ipv wesp. Bloedirritant
ik kom er net achter dat ik ondanks mijn abn en eigenlijk best-bewust-van-mijn- goede-uitspraak ik ook iets verkeerd zeg..... ik zeg ook puuzel ipv puzzel. En dat zegt ook werkelijk iedereen die ik dat hoor zeggen zo. De enige waarvan ik me nu bewust voor de geest kan halen die puzzel zegt is een vriendin van mij..... en dan klinkt dat altijd een beetje gek. Maar er staat inderdaad toch echt puzzel.
ik ken trouwens ook iemand die tegen de kruidenmixen van 'conimex' koeniemeks zegt ipv koonimeks. mijn dochter zei een tijdje terug steeds 'de joune' tegen 'de jouwe' ... klonk erg grappig haha maar is niet goed natuurlijk. mijn oudste zei toen ze kleiner was altijd 'macee' tegen 'wc' ... die bleef er zo lang in.
Niet echt een verspreking, maar ik zie hier regelmatig de afkorting wbt voorbij komen. Staat denk ik voor wat betreft? Volgens mij moet het zijn m.b.t. of v.w.b. maar w.b.t. vind ik nog steeds erg bijzonder. Jouwn hoor ik ook wel eens en vind ik ook gek klinken. Dochter noemt poffertjes ploffertjes, die vind ik dan weer wel leuk
Dat kan een woordgrap zijn als je de app vaak gebruikt om te kijken hoe het met mensen gaat. Tenminste op die manier gebruik ik vaak met opzet die uitspraak. Ik erger mij vooral aan de versprekingen van mijn telefoon. Ik stuurde gisteren bijna een sms naar mijn moeder met de vraag:'Hoe laat vertrekken wij h.oer? ipv hier.