Vaak ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door amy24, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Mijn zoontje van net een jaar is vaak ziek. In 3,5 maand tijd is hij nu voor de 6e keer ziek. Als hij ziek is heeft hij meestal zo'n 3 a 4 dagen koorts (meestal 39 tot 40 graden). Hij is ook vrijwel altijd verkouden. Hij gaat 2 dagen per week naar een kinderdagverblijf, dus dan is het wel normaal dat ze vaak verkouden en ziek zijn natuurlijk. Maar zo vaak? Hebben jullie kinderen dat ook of kan er ook iets aan de hand zijn waardoor hij zo vaak ziek is?

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Mijn dochter had dat het eerste jaar ook zo erg met de opvang(1 dag per week)
    Heb haar daarna een maand of 10 weggehaald omdat ik andere opvang kon regelen.. Sinds februari dit jaar gaat ze weer en tot nu toe gaat het een stuk beter...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kinderen zijn ook altijd 2 x in de week naar het kdv gegaan en nu naar school en ja, ze zijn wel eens verkouden maar ziek hooguit 2 x per jaar en dan maximaal 2 dagen achter elkaar. Zoon zit in groep twee en heeft een halve schooldag gemist sinds hij op,school zit.

4. maliro

maliro Niet meer actief

mijn dochter gaat niet naar de opvang maar is wel heel vaak ziek. Elke week wel een paar dagen. Artsen gooien het op de kwakkelwinter. Morgen gaan we naar de kno-arts om zijn visie te horen op het idee van buisjes/amandelen knippen. En als het met het betere weer niet beter gaat wordt er verder gekeken naar haar weerstand.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ohja, KNO-arts hebben we hier ook al gezien voor ze een jaar oud was.. Conclusie, wat vocht achter de oortjes maar dat schijnt bij een hoop kleine kindjes zo te zijn.. Nu moet ik wel eerlijk er bij zeggen dat ik zelf ook snel kwakkel met verkouden zijn.. Alleen zo jammer dat die ukkies er dan vaak nog koorts bij krijgen...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het ene kind is ook gewoon vatbaarder dan de andere..

Mijn zoontje ging naar het KDV, maar was bijna nooit ziek. En als hij eens verkouden was, dan was hij niet zo ziek dat hij niet naar het kdv kon.
    Mijn neefje ging naar de gastouder, en pikte echt elke verkoudheid die hij maar tegenkwam op. En reageerde ook heftiger. Hij zit ook middenin het KNO circus met buisje en verwijderde amandelen. En met de tijd lijkt het nu beter te gaan (hij is nu 4, vanaf 9 maand bij de KNO)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hij is wel vaak ziek, maar of je daar wat mee kunt/moet, is nogal afhankelijk van wat hij heeft. Blijft het echt bij steeds een virusinfectie, dan kun je er weinig mee dan uitzieken. Het is nogal een kwakkelwinter inderdaad, en door de hoge temperaturen hebben veel virussen de winter lekker overleefd :(

Als het echter steeds uitloopt in bijvoorbeeld oorontstekingen, of hij heeft echt slaapproblemen door de druk van het vocht op z'n oren, dan kan een KNO-arts daar wat mee.

Onze jongste heeft de afgelopen 4,5 maand 12 oorontstekingen en 6 keelontstekingen gehad: elke keer werd een gewone virusinfectie dus een bacteriele ontsteking, en om die reden zijn vorige week uiteindelijk haar amandelen geknipt. Nu is ze weer ziek, maar voor het eerst in maanden loopt het niet uit op een ontsteking. Dat ziek-zijn, dat is dus niet te voorkomen, maar die ontstekingen wel :)

8. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Volgens mij is het alleen verkoudheid en koorts wat hij steeds heeft. Hij blijft altijd wel goed eten en drinken, dus keelontsteking zal hij niet hebben dan toch? Hij is wel steeds huilerig in zijn slaap en als ik een zetpil geef dan slaapt hij wel goed. Dus misschien toch ergens pijn. Maar ik denk dat het bij een oorontsteking wel erger zou zijn. Of kan dat ook ongemerkt gaan?

Deel Deze Pagina