Hallo, Onze dochter van bijna 2 krijgt 's ochtends altijd een papfles, zo rond 6 uur en daarna gaat ze nog even slapen. Iemand tips om de papfles eraf te krijgen? groetjes
ik ben bang dat dat een gewenning is geworden voor haar zal je veel moeite gaan koste om haar daar van af te krijgen misschien een bordje pap ? maar euvel blijft dat ze de zelfde tijd zal komen , want dat is ze gewend en of je met een bord pap iets opschiet ? ben bang van niet meer werk voor jou en irritatie bij haar misschien want ze kan niet lekker sabberen ik wens je succes
Ik denk dat je haar te lang een papfles gegeven hebt en dat het heel moeilijk zal zijn om het af te leren. Ons overbuurjongetje hetzelfde, die start ook de dag met een papfles en zij hebben dus hetzelfde probleem mét bijkomende drama's.. Ik zou gaan proberen om de papfles helemaal niet te geven en over te gaan op gewoon een boterham en bekertje melk.
Ik denk niet dat ik je kan helpen, maar het lijkt me wel het beste te proberen haar er vanaf te helpen, misschien door haar als ze zo vroeg wakker word niets meer te geven? Even bij je in bed te nemen? Of in plaats van een fles pap een bekertje drinken om af te bouwen? Ik ken een jongetje van bijna drie jaar, hij krijgt nog steeds voor het slapen gaan een fles pap. Heeft in zijn geval tot resultaat dat hij geen avondeten eet. Nooit. In geen enkel geval, hij krijgt immers toch een fles voor het slapen gaan, dus waarom zou hij?! Lijkt me moeilijk, veel succes!
Oei dat is vervelend.. Mijn dochtertje van ook bijna 2 krijgt al heeel lang geen pap meer. Misschien dat je de pap kan afbouwen? bv steeds minder in de fles doen? Geen idee hoor, ik zeg ook maar wat..
Mijn CB roept heel simpel (en zo denk ik gemiddeld ook), als je wil dat ze ergens vanaf komen, dan moet je het niet meer geven. Zo simpel. Het zal even ruzie zijn, maar dat houdt ze toch ook geen weken vol zou je denken..
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal even in de groep hier gooien wat we gaan proberen. T zal waarschijnlijk t afbouwen worden. Wat te drinken geven werkt denk ik niet, dit doen we als ze om 5 uur al wakker is. Om 6 uur met haar aan tafel te zitten is nog niet iets waar ik erg naar uitkijk, maar misschien wel een oplossing. Jullie horen nog.
Hallo, De papfles van de ochtend is er zonder moeite af. We zijn gewoon gestopt en dat was dat! groetjes