Meest pijnlijke deel van een bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door GekkeLize, 30 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij de eerste was het meest pijnlijke het hechten na de tijd :cry::roflmao:.

    Bij de jongste het moment dat haar hoofdje er half uit hing en ik niet mocht persen :|.

    Bij allemaal vond ik het persen sowieso verschrikkelijk. Hoor zovaak dat vrouwen het heerlijk vinden als ze eindelijk mogen persen...nou doe mij maar gewoon de ontsluitingsweeën hoor :oops:.
     
  2. Indy89

    Indy89 Fanatiek lid

    19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Bij de eerste de weeënstorm door weeënopwekkers bij de laatste centimeters.

    Bij de tweede de piek van de laaste weeën tussen de 8 en 10 cm. Werd toen ook misselijk... En the ring of fire xD! Gelukkig ben ik het alweer vergeten:)
     
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Bij de eerste bevalling vooral de rugweeën waar ik niks mee kon. Tijdens de bevalling heeft het hoofdje niet gestaan.

    Bij de tweede bevalling het staan van het hoofdje, ondanks een ruggeprik, voelde alsof t uren duurde.
     
  4. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    De weeen en het staan doen zeer maar vond ik niet super erg, ik denk vooral omdat de eerste een doel dient en het tweede je weet dat je bijna klaar bent.. maar wat ik echt een nare pijn vind en ook super onnodig waren de been weeen die ik bij alle drie de bevallingen had... verschrikkelijk! Mijn benen hebben toch niks met die baby te maken dus weeen rot op daar!
     
  5. nickyhartje

    14 feb 2017
    88
    53
    18
    Absoluut 100% zeker bij mij wat velen van jullie hier omschrijven als "the ring of fire". Nét op het moment dat je een énorme persdrang hebt, moet je stoppen en voel je gewoon seconde na seconde hoe het beneden allemaal wordt opgerekt, alsof je een bowlingbal uitpoept. Ik vond het vréselijk pijnlijk, zeker toen mijn vroedvrouw het nodig vond om nog eens met haar vinger rond het hoofdje te gaan en de boel dus nóg sterker liet uitrekken :(
     
  6. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    De laatste 3 cm vond ik echt verschrikkelijk, en de ring of fire.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Bij de 2e geknipt, dus het staan van het hoofdje niet gevoeld.

    Bij de 3e wel gevoeld en dat vond ik dus echt wel het pijnlijkste. Wat een vreselijk gevoel.
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Nou de bevalling meteen beginnen met een 1 uur durende weeenstorm van rugweeen vond ik echt het allerergst wat ik ooit heb gevoeld. Daarna meteen 10cm en kon ik persen. Ik wilde dood. Ik wilde heeeeel graag zo’n pistool en dat iemand me dan even zou afschieten.

    Heel erge gedachten, maar ja :roflmao:
     
    sleepy vindt dit leuk.
  9. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Die laatste pakweg 15/30 minuten ontsluitingsweeen vond ik 3 x hels, ik wist echt niet meer wat ik met mijn lichaam aan moest. Ik weet nu wat kronkelen van de pijn inhoudt.:confused:

    Het staan van het hoofdje heb ik eigenlijk alleen de 3e keer als pijnlijk ervaren, maar die pijn viel in het niet bij die laatste paar cm. Alleen de 1e keer gehecht, maar toen ben ik ingeknipt ivm vacuümverlossing, dus plaatselijk verdoofd, dus daar heb ik niets van gevoeld.
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    5 cm in tien minuten. Dat was niet uit te houden. Dan heb ik liever 10x de laatste bevalling maar dan in een competent ziekenhuis of 5x de eerste. 10 minuten hebben nog nooit zo lang gevoeld.
     
  11. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    De eerste bevalling vond ik niet echt pijn doen. Het hoofdje stond ook niet want ik kreeg een knip. Maar bij de tweede bevalling stond zijn hoofdje dus wel en lang ook omdat ik geen persweeen meer had en het zelf moest doen. Dat deed echt pijn!!
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    2e bevalling hechten (hij lag dwars, kon niet anders... maar o dat hechten vond ik vreselijk)
    Bij de 3e en de 4e bevalling de weeën die door de opwekkers zo heftig waren dat ik het niet bij kon houden. Tintelende vingers, shakende benen, nooit meer! Bij deze bevallingen had ik geen hechtingen.

    Staan van het hoofdje heeft hier nooit pijn gedaan.
     
  13. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Van 7 naar 10 cm ontsluiting vond ik het pijnlijkst. Ik kon amper meer ademhalen en dacht echt dat ik zou gaan flauwvallen daardoor (niet gebeurd overigens :rolleyes:)

    Bij het persen totaalruptuur opgelopen, maar dat was veel minder pijnlijk dan die laatste centimeters ontsluitingsweeen. Maar zn hoofd heeft ook niet gestaan. Door de druk scheurde ik in 1 keer helemaal open en was zn hoofd er ook meteen uit. Klinkt niet erg lekker, maar scheelt misschien toch qua pijn.

    Toch kijk ik niet negatief terug op de ontsluitingsfase en wel op de persfase. Bij de ontsluitingsfase liet iedereen mij namelijk lekker met rust. En met de persfase stonden ze om mij heen naar mn doos te staren en te commanderen dat ik moest persen. Vond ik vreselijk
     
  14. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Bij de eerste de weeënstorm die uren duurde. Ruggenprik gekregen en toen een prima bevalling gehad.

    Bij de tweede van 7 naar 10 centimeter en het staan van het hoofdje. Bevalling duurde vanaf weeën tot geboorte 3,5 uur. Erg snel en erg pijnlijk. Natuurlijke bevalling, maar met erg weinig bloedverlies, geen scheuren en snel herstel.
     
  15. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ik vond persen echt verschrikkelijk. Gelukkig binnen 10 minuten was het over, helaas wel totaal ruptuur aan overgehouden. Maar zelfs dat herstel vond ik minder erg dan het persen.
    Hopelijk gaat het bij de 2e wat ‘makkelijker’.
     
  16. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Vond de laatste paar cm ontsluiting het pijnlijkst
     
  17. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Bij de eerste ruggenprik gehad.

    Bij de tweede het meest pijnlijk de pers weeen.. wat een hel :roflmao:
    En het staan van het hoofdje.
     
  18. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Bij de eerste. Geloof ik de prik in mijn been tegen de pijn. :|
    Ik dacht: De weeën doen teveel pijn Ik trek het niet geef maar pijnstilling. Er werd nog gezegd dat een wee meer pijn doet. Niet dus. Wist ik veel. Maar verder dus niet echt pijn. Persen geen pijn maar zal door die prik geweest zijn. Het hechten paar steekjes ook pijn maar ik ben zo een aansteller dat ik zo hard piep dat ik de pijn als minder ervaar denk ik.
    Bij de tweede die thuis geboren is de uitdrijving. Ja dát deed écht pijn. Maar voor ik pijnstilling kon krijgen was hij er al. Ik heb gewoon best hele goede bevallingen gehad
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Ik vond die laatste centimeters echt de hel. Maar die gaan ook heel snel bij mij. Bij de laatste twee bevallingen heb ik 20 minuten gedaan over 5cm tot geboorte.
     
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Het pijnlijkste de weeën.
    Het onaangenaamste het hoofdje die er zat en het vreselijke brandende gevoel.
    Maar tegelijk ook wel de moment dat je weet dat het bijna zover is.
     

Deel Deze Pagina