Wat moet ik met "hun" opvangprobleem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 26 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of het hier hoort.

    Maar ik kreeg 4 weken geleden een appje van een onbekend nummer. Dit bleek een vader te zijn van een klasgenootje van mijn oudste. Hij gaf aan dat zijn dochter graag met mijn dochter wilde spelen. Prima natuurlijk maar ik kwam er al snel achter dat het om een opvang probleem ging. Ook prima, maar wees dan eerlijk. Aangegeven dat ik bereid ben haar op te vangen. Moeder zou haar dan komen halen. Ouders zijn gescheiden (vechtscheiding) en met moeder heb ik altijd goed contact. Heb de kinderen wel vaker opgevangen als ze bij haar waren.

    Nu is mijn dochter al twee dagen erg ziek. Heb ouders beide hier vanmorgen over geappt en geprobeerd te bellen. Maar krijg bij beide geen gehoor.
    Is hun opvangprobleem nu het mijne? Ik zie het niet zitten met onze huidige situatie ook nog een extra kind op te vangen.
    Als het echt niet anders kan moet het maar (en ik zal dat meisje echt niet op straat zetten), maar de manier waarop vind ik vreemd.
    Eerst al niet eerlijk dat je gewoon opvang zoekt.. en nu niet antwoorden .
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Zie je wel dat je appjes gelezen zijn?
    Nee, als jij met een ziek kind zit, zullen zij gewoon een oplossing moeten vinden.
    Vervelend hoe die ouders er mee omgaan.
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou. Nee. Het is hun probleem. Jij zit nu met een ziek kind. Dat is al vervelend genoeg.. dan hoef je niet het kind van een ander te entertainen..

    Ik zou geloof ik ok gewoon sturen.

    .... is ziek. Helaas kan jullie dochter dit keer niet komen spelen. Tot de volgende keer!
     
  4. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Als aanvulling:
    Peuter die het ook allemaal maar gek vind dat dr zus zo spuugt, pup, ziek kind die heel, heel veel spuugt.
     
  5. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik weet niet wat voor afspraken jij hebt gemaakt met ze (hoevaak per week)?
    Je hebt ze nu toch op de hoogte gebracht dat het gewoon niet kan?
    En voor de rest is dat hun probleem nu.
     
  6. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Sneu voor hun dochter dat haar ouders het zo spelen.

    Maar dit is niet jouw probleem, het is juist heel lief dat je wilt helpen, maar nu even niet, want je dochter heeft nu al je aandacht nodig.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    474
    260
    63
    Vrouw
    Dit is echt niet jouw probleem inderdaad. Ik zou nog een keer appen. Hoi, xxx is nog steeds ziek dus naam meisje kan morgen niet komen. Groetjes Yuee.
    Kort en duidelijk. Ze bekijken het maar als ze niet eens het fatsoen hebben om terug te appen.
     
  8. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Ik zou haar niet gaan opvangen. Je hebt het gemeld en nu is het aan hun om zelf wat te regelen.
    Met een ziek kind thuis zou ik ook niet zitten te wachten op een ander kind.

    Ik vind het ook niet echt netjes dat ze eerst doen alsof het om spelen gaat en nu ook niet reageren.
    Heb inmiddels ook wel gemerkt dat sommige ouders gewoon heel erg makkelijk zijn met hun kind overal "dumpen".
     
  9. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Niet jouw probleem. Heb je duidelijk gezegd dat ze niet kan komen want je dochter is ziek, zo nee, nog een keer sturen. Wil je een reactie, vraag daar dan om als je dat niet al in het appje gedaan had. Als ik een appje krijg waarin iets wordt meegedeeld waar ik niets meer aan kan veranderen, lees ik het maar reageer er niet of niet meteen op. Zeker als ik daardoor op stel en sprong andere opvang moet gaan regelen. Dan probeer ik eerst dat te regelen en dan sruur ik dan wel een appje.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou ze nog een keer proberen te bellen en anders heb je gedaan wat je kan en dan houdt het op. Die app lezen ze toch wel. Enorm flauw dat ze niet even reageren.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat raar dat ze niet opnemen? Geen whatsapp met blauwe vinkjes? Ik zou sms’en, appen en bellen (plus voicemail achterlaten) en dan klaar, ik zou met een ziek kind niet het meisje gaan opvangen. Als ze toch voor de deur staan, zou ik aangeven dat je contact hebt proberen op te nemen maar geen gehoor kreeg.
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Wel erg vervelend dat jij je nu opgelaten voelt terwijl het hun probleem is.
     
  13. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen/sturen, ik vind het prima om af en toe jullie dochter op te vangen/laten spelen als ik daar de mogelijkheid voor heb.

    Maar nu heb ik niet de ruimte/mogelijkheid om dat te doen, gezien mijn eigen dochter ziek is.

    ik heb al eerder een bericht gestuurd naar jullie allebei en wellicht door de omstandigheden nog geen reactie terug gehad.

    Ik ga ervan uit dat jullie een passende oplossing hebben gezocht.

    Mocht ik weer in de mogelijkheid zijn, (lees wil oppassen) dat jullie dochter eens komt spelen dan laat ik dat wel weten.
     
  14. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Lijkt me inderdaad niet jou probleem.

    Zolang ze je niet betalen hiervoor tenminste.
    Dus appen of de voicemail inspreken en jammer dan verder.
     
  15. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Heb ondertussen reactie.
    Moeder belde direct na haar werk dat ze vader probeerde te bellen en een bericht heeft gestuurd dat hij mij zsm moest bellen.
    Vader appt mij net. Dat ik morgen maar even moet laten weten hoe of wat.

    Heb terug gestuurd dat dochter nu nog heel beroerd is en ik het vervelend vind om op het laatste moment af te zeggen dus dat hij er vanuit moet gaan dat het niet kan.
     
    RachelleNM, dreumesje, Maslov en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat lief van je dat jij hun dochter telkens opvangt. :thumup:
     
  17. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wat een volhouder.
    En wat ongelofelijk sneu voor het meisje.
    Voor haar zou ik het misschien nog wel doen. Omdat ik het zo zielig vind, meisje kan er niks aan doen natuurlijk. En voor de tv ofzo.
    Weet ook niet of het echt goede vriendinnen zijn of niet.

    Maar je hebt goed gereageerd.
    Gelijk duidelijk. Morgen gaat niet door, lijkt me goed andere opvang te regelen. Succes verder en bedankt voor de beterschapswensen ;)

    =>Beterschap met je dochter ;)
     
  18. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je hebt aangegeven bereid te zijn om haar op te vangen, dan vind ik het zeker wel (ook) jouw probleem.
    Probeer er samen met de ouders uit te komen. Misschien even langs gaan? Hopelijk snappen ze dat de situatie nu even anders ligt.
    Beterschap met je dochter!
     
  19. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Nee meisje komt niet eens in het rijtje vriendinnetjes van mn dochter voor . En dat rijtje wisselt nog wel eens , maar hoor haar nooit. Ze zitten ook niet meer bij elkaar in de klas.
    Voor het meisje zelf zou ik het nog wel doen, al heeft ze nog een zusje (even oud) dus vraag me af waar die dan is...
    Maar ik trek het zelf ook gewoon even niet. Afgelopen nacht misschien uurtje geslapen. Komende nacht zal niet veel beter worden, ze ligt er een uur in en heeft al twee keer gespuugd. Ze eet en drinkt niks, .. blehhh ik voel me machteloos en vind het sneu en ben het zat en dit gezeur wilde ik er gewoon even niet bij.

    Moeder zegt dat ik het los moet laten ze regelen het wel. Dus ga ik nu dan ook maar doen..

    Thnx voor je beterschapswens.
     
    NdNk en MyMiracle vinden dit leuk.
  20. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Haha nou.. Vader appte mij dat zijn dochter graag met mijn dochter wilde spelen (3 weken geleden...) en dat moeder ze dan eind van de dag kwam halen. Waarop ik zei dat duurt nog lang maar kan vast wel. Van moeder begreep ik dat het dus was omdat ze opvang nodig hadden. Prima, maar wees daar dan eerlijk over.

    Dus ja ik heb toegezegd om te spelen, want dat was de vraag.

    Maar goed, het is opgelost. Ik app morgen waarschijnlijk dat het niet gaat, en heb dit naar mijn idee van te voren al aangegeven. Dus hij zal wel iets achter de hand hebben.

    En thnx voor de beterschap. :)
     
    Evanesco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina