Meest pijnlijke onderzoek of ingreep?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nienke2, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Radio frequente en pulserende radiofrequente stroombehandelingen op mijn nekzenuw (op 8 plaatsen). Eerst het plaatsen en positioneren van de naalden vanaf hals tot nekwerfels is al een hel want het is prikken en daarna beetje eruit beetje erin, duwen naar links, duwen naar rechts tot op de rontgen schermen te zien is dat het uiteinde van de naald op de juiste plaats bij de zenuw zit. Daarna onverdoofd gaat er stroom op de zenuw voor 2 of 3 minuten, gevoel is te vergelijken met zenuw/kiespijn en dat x100 en in je nek. (en als ik pech heb dat er iets op het scherm dan niet aangeeft wat het aan moet geven stoppen ze tussendoor om toch weer even de naald te bewegen). En dat dus x 8. Helaas moet dit 4x per jaar, en begin ik eraan gewend te raken. Het is me alleen nog nooit gelukt zonder tranen, 10x auw roepen, en soms wat vloeken. Ik beval 1000x liever!
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het eruit duwen van mijn placenta die maar niet wilde komen, ik dacht dat ik door de bank heen geduwd werd..
    Het bevallen deed mij vele malen minder pijn. Ik weet niet wat die gyn in opleiding deed maar ben daarna heel veel bloed verloren waardoor ik bloedtransfusies moest hebben.
     
  3. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Punctie in een ontstoken long
    Onverdoofde abortus
    Hoofdpijn tijdens begin hersenvliesontsteking

    Dit waren de drie indrukwekkendste.

    Oh de manuele placentaverwijderingen waren ook niet echt een feestje.
     
  4. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Met stip op 1: Mijn punctie tijdens het ICSI traject waarbij de medicatie zijn werk niet deed.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vind puncties en scratching. Vooral puncties. Wat een hel zeg.

    Ik deed dat omdat wij dat nodig waren om een kindje te krijgen.

    Het heeft gelukkig wel zn vruchten afgeworpen :)
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn darmoperaties (aanleggen stoma en weer opheffen) en het plaatsen van een drain in mijn buik om abces te spoelen.

    1ste darmoperatie was 3 dagen na de keizersnee. Man wat een ellende.
     
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    6 ablaties van - + 7 a 8 uur zonder Narcose of verdoving want ze kunnen je hart niet verdoven.

    Tegenwoordig mogen mensen wel gewoon een roesje bij deze ingreep.
     
  8. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Er ging wat mis.
     
  9. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Hysteroscopie maar vooral de combinatie geestelijk en lichamelijk
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Na mijn laatste bevalling kreeg ik een bloeding waarbij ik 3,5 liter bloed ben verloren. De verpleegkundige zat boven op me met haar volle gewicht om mijn baarmoeder tegen te houden zich nog verder te vullen met bloed. Echt dat deed zo gruwelijk veel pijn. Dat ik een baarmoederontsteking bleek te hebben hielp natuurlijk ook niet. Maar dat wisten we pas achteraf.
     
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Jeetje dat is zeker een ellende, hoor je te genieten van je baby moet je geopereerd worden, lijkt me lichamelijk maar ook geestelijk super zwaar.
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    De draaipoging van onze zoon van 11 pond die in stuit lag.... hell
     
  13. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Tijdens de bevalling een ruggenprik krijgen. Klinkt hemels maar niet als slechts de helft van je lijf wordt verdoofd...de andere helft kreeg de dubbele dosis aan weeën...
     
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113

    Ja wij kregen wat dat betreft geen roze wolk.
    Viel niet mee.
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    De napijn van het verwijderen van mijn keelamandelen.
     
  16. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Het hechten na de bevalling. Werd gedaan door iemand in opleiding. Gaan we dus nooit meer doen.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.558
    113
    Vrouw
    De IVF Scratching welke ik vorig jaar heb gehad. Doe liever een punctie, die scratching vond ik een hel!
     
  18. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik weet niet of het t pijnlijkste onderzoek was, maar de gastroscopie was heel vervelend. Bovendien knipte de arts 2 x verkeerd voor de biopt. Heel pijnlijk maar ook het gevoel van hulpeloosheid...brrrrr
     
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Heeft ze dat vaak moeten doen?:eek:
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Ik weet het eigenlijk niet precies, wat ik het aller ergste psychisch vond en daardoor ook lichamelijk echt pijnlijk vond op heel veel verschillende manier was dat ik mijzelf na de bevalling 2 weken lang moest katheteriseren...6 keer per dag. Elke keer dat het weer moest begon ik te huilen, het eerste stukje voel je bijna niks van maar dan moet je op een gegeven moment de katheter ‘door duwen’ ik vond het echt vreselijk. :oops: Het rare is dat ik echt wel operaties/handelingen tijdens de bevalling heb gehad die veel pijnlijker waren. Zo gingen ze tijdens de bevalling met 2 handen naar binnen omdat het allemaal fout ging, maar die dingen doen mij helemaal niks. Katheteriseren is sindsdien echt mijn grootste nachtmerrie.
     

Deel Deze Pagina