Persona ovulatietest en de luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Khinda, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khinda

Khinda Lid

4 aug 2008
    13
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend zijn al ruim een jaar bezig om zwanger te worden. Tot op heden zonder resultaat. Nu heb ik afgelopen maand voor het eerst de persona gebruikt. Hij is eigenlijk om niet zwanger te worden wij gebruiken hem om wel zwanger te worden.

Mijn cyclus varieert elke maand. Mijn gemiddelde cyclus is 34 dagen. Ik dacht dat je eisprong altijd 14 dagen voor je 1e menstuatiedag is ( daar ben ik vanuit gegaan) maar nu gaf de persona op dag 14 en 15 een ei symbool aan. Nu weet ik dus zelf niet meer of ik dan nu gewoon een keer op de 'normale' dag een eisprong had en dus nu ( dag 30) over tijd ben of dat mijn luteale fase gewoon altijd langer duurt. Ik voel me net zoals altijd als ik ongesteld moet worden maar dat zijn ook tekenen kunnen duiden op een zwangerschap. Ik lees vanalles op internet over de luteale fase dat die langer kan duren maar ergens anders lees ik weer dat de menstruatie altijd 14 dagen na je eisprong begint....

Heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja. je ei KAN 14 dagen voor je ongi springen maar dat kan ook wisselen. bij mij spring ie 8-10 dagen voor mijn menstruatie (gebruik ook persona)
    dus ik zou je normale cyclus aanhouden, dan ben je dus nog niet overtijd. Je ei spring gewoon vroeg :)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je luteale fase kan tussen de 10 en 18 dagen zijn, dat is niet bij iedereen standaard 14 dagen.
    Het kan ook nog eens per cyclus verschillen.

Deel Deze Pagina