Ik heb een afgeschermd profiel en zet mijn naam door fotos heen voor de zekerheid. Vind het leuk vrienden en kennissen die wat verder weg wonen ook op de hoogte te houden van mn meisje!
Anders: we hebben geen fb e.d. Ik heb lang geleden wel hyves gehad, maar man man wat een onzin wordt er gedeeld. Vond het niet boeiend, en de mensen die wel iets interessants te melden hebben, spreek ik in het echt dan wel. Vriendschapsverzoeken van mensen die je vaag kent, alleen maar omdat dan iedereen kan zien hoe populair ze wel niet zijn met hun 250 "vrienden". Foto's van mn dochter wil ik niet online hebben.
Dit, en ik verwacht ook niet dat de kleine binnen een uur op FB te bewonderen is, maar zonder bijzonderheden zeker wel dezelfde dag (ligt aan tijdstip geboorte uiteraard )!
Hier precies hetzelfde. Ik plaats af en toe wat, omdat ik weet dat de oma´s dit erg leuk vinden. Maar ik heb niet zo de drang om veel te delen met iedereen. Zelfde als na de bevalling, toen hebben we gewoon iedereen gebeld. Zou het echt niet leuk vinden als ik van iemand die dicht bij me staat via Facebook te horen moet krijgen dat er een baby is... En degene die we niet hebben gebeld zijn dus niet belangrijk genoeg voor ons om meteen te weten dat er een kindje geboren heb. Bij allemaal heeft het ongeveer een week geduurd voordat ik er wat opzette
Ik post bijna geen foto's van de kids. Ook niet toen ik zwanger was. Als dat wel gebeurd doe ik het voor een select groepje en is het er binnen 2 uur weer af. Of ze het nu gezien hebben of niet.. Ik heb een keer familie betrapt op het plaatsen van een foto (openbaar!) van mijn kinderen - die heeft hem er, van mij, gelijk af moeten halen.
Hier ook alles volledig afgeschermd en ik post veel van mijn kids. Dit zijn wel altijd nette foto's, dus geen foto's dat ze naakt in een badje zitten ofzo. Ik ben thuisblijf moeder en heb weinig contacten hier waar ik woon, dus het is een beetje mijn contact met de 'buitenwereld.' Dit klinkt erger dat het is, want we komen genoeg buiten en ik heb hier wel wat vrienden. Maar mijn familie woont ook 120 km verderop en zien mijn kids dus een stuk minder. Ze vinden het dus erg leuk om foto's en filmpjes te zien van mijn kids.
Ik post denk ik 2x per maand of minder foto's van mijn zoontje op fb.. en ik denk dat hij een uur of 4/5 na zn geboorte op fb stond. De familie heeft hem eerst in t eggie gezien voordat de rest m zag, vond ik wel zo leuk!
Anders, heb nog geen kinderen, ben wel zwanger en heb tot nu toe alleen gepost dat ik zwanger ben, verder niks over de zwangerschap. Ik ben sowieso niet echt n actieve posterop fb. Geen idee hoe ik ga zijn als de babies erzijn.. zien we dan wel
Tijdens mijn zwangerschap heb ik regelmatig echofoto's en/met updates gepost. Ik ben om 16.10 bevallen. Toen ik savonds op bed (rond 20.30 uur) mijn telefoon checkte zag ik dat mijn broertje (14 jaar) om 12 uur smiddags erop had gezet dat bij zijn zus de weeen waren begonnen en de vliezen waren gebroken en dat hij dus binnen 24 uur oom zou worden. hihi ik neem het hem niet kwalijk het was voor hem allemaal nieuw en hij besefte nog niet goed wat er allemaal ging gebeuren. Tussen 19.30 en 20.00 zag ik dat diverse familieleden en de peetouders van ons kindje Joah zijn foto (die door ziekenhuis is gemaakt) op facebook hadden gezet. Zelf heb ik bij thuiskomst de dag daarna (zaterdag 16.10 bevallen, zondag 11.00 naar huis) pas de eerste foto op facebook gezet met de officiele mededeling dat we ouders zijn geworden. Ik heb na de bevalling alleen mijn moeder gebeld. Mijn moeder bleek het al van mijn oma te weten. Oma wilde gezellig op bezoek komen en zag ineens mijn vriend achter de arts aan over de gang lopen met Joah dus ze had in de gaten dat ze een "perfecte timing" had. Vervolgens heeft ze meteen mijn moeder (en mijn oom en tante) gebeld. Ik heb zelf binnen de familie niemand het nieuws zelf als eerste kunnen brengen. volgensmij heeft mijn vriend wel een paar mensen gebeld om het nieuws te brengen maar ik zou niet eens weten wie hij dan gebeld heeft. Ik ben super trots op mijn zoontje en heb heeeele mooie foto's van hem dus meestal 1x per week en soms vaker plaats ik foto's van hem op facebook. Mijn schoonmoeder let doordeweeks op ons zoontje dus af en toe zie ik bij mijn schoonzusje ook foto's op facebook voorbij komen.
Wat is vaak? Zeker niet dagelijks, denk zo ongeveer 1x per week / 1x per 2 weken zet ik er eens een foto op... Overigens is mijn profiel ook afgeschermd, dus de foto's staan niet openbaar en zijn alleen te zien voor vrienden.
Ik heb één foto van haar geplaatst toen ze net was geboren. Mijn man en ik hebben afgesproken geen foto's van haar op internet te plaatsen. Wij willen niet dat er foto's van haar 'rond zweven' op internet. Alles blijft zolang hangen. Ik zet weleens foto's van haar op FB maar daar staat ze nooit met het gezicht op. Voor nu vinden wij dit prima, maar misschien dat wij er volgend jaar anders over denken. We zien het wel.
Ik heb nog geen kinderen, maar ik ben niet van plan om zo snel een foto op FB te plaatsen. Mijn schoonouders moeten van ver weg komen (3 uur rijden) en ik vind het niet leuk als vrienden en verre familie de baby al eerder hebben 'gezien' dan zij...
Wat vervelend. Ik zou het ze niet in dank hebben afgenomen. Persoonlijk vind ik dat het de eer van de ouders is om iedereen op de hoogte te stellen van de geboorte. Wat vind je er zelf van vraag ik mij af?
ikzelf hou niet van sociale media. en ik post er ook geen foto's op (ik en man hebben ook geen facebook oid). Maar waar ik van baal is dat de nichtjes (pubers) dit wel doen, een weekje na de geboorte van nr3 waren ze hier en maar foto's nemen en de dag erna stond de kleine meid op hun profielen (weet ik van andere familie die wel facebook heeft). Ze zijn zo digitaal opgegroeid dat ze er niet bij nadenken, ik heb ze wel al gevraagd om geen foto's op internet te zetten, maar ze lijken wel vergroeid met hun facebook/smartphone
van mijn zwangerschappen heb ik aleen 1 echofoto neergezet om het babynieuws te vertellen, daarna heel af en toe een geschreven update. Van de oudste stond er pas een dag na de bevalling een foto op (toen nog) hyves, dit omdat we een nachtje in het zkh moesten blijven en geen internet hadden. bij de jongste zelfs 4 dagen na bevalling om dezelfde reden als de eerste. De belangrijkste mensen waren toen al lang en breed gebeld
Mja, mijn man zijn familie woont aan de andere kant van de wereld, dan is het wel leuk (en de snelste manier) om alles te delen... Plus, dat ik ook denk dat social media nu eenmaal bij het hedendaagse leven hoort... Ik heb er dus geen problemen mee om dingen te delen MAAR mijn privacy instellingen staan wel op zeer scherp ingesteld. Niet in mijn vriendenlijst kan je haast niets van me zien. Daar let ik wel op.
Anders: Dit heeft mij tijdens de zwangerschap erg aan het twijfelen gebracht. Met 12 weken de echo foto op facebook geplaatst maar verder ook geen informatie geplaatst over controles kwaaltjes enzovoort. Ik denk dat we de geboorte wel kenbaar maken en misschien af en toe eens een foto posten maar niet zo als ik verbazingwekkend veel moeders zie doen 'oh kijk hij gaat van de glijbaan' of 'kijk haar eens in haar nieuwe jurkje'.