Meeste baby's binnen een uur na geboorte op Social Media

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lucymila, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Herken jij jezelf in dit bericht?

1. Ja, ik post VEEL foto's van mijn kroost/zwangerschap op social media

2. Nee, ik post NOOIT foto's van mijn kroost/zwangerschap op social media

3. Anders (laat reactie achter)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#61 ashleyp, 5 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2013
    Tjah moeilijk te zeggen. Ik heb me er eigenlijk nooit echt druk om gemaakt maar vind het uiteraard wel heel jammer dat ik het nieuws niet zelf heb kunnen brengen. Toen ik mijn moeder belde reageerde ze uiteraard wel enthousiast maar niet verrast. Ze vertelde me dat ze het al van oma had gehoord.
    Mijn vriend vond het niet leuk en mijn ouders waren er best wel kwaad om. Vooral mijn vader vond het absoluut niet kunnen.

Edit: ik "kon" sowieso pas later bellen omdat ik nog gehecht moest worden en met de verloskundige aan het praten was. Mijn tas stond in de hoek van de kamer en ergens onderop lag mijn telefoon. Dus toen ik mijn telefoon kreeg waren we al 3 kwartier verder en een paar minuten later stonden familie en een paar vrienden al aan mijn bed (uiteraard met mijn toestemming;)) Maar ik was er ergens vanuit gegaan dat mijn vriend de mensen zou bellen zodat ze het natuurlijk wel van de ouders zelf zouden horen maar hij moest met de kinderarts mee. Straks toch eens vragen wie hij nu precies heeft gebeld...:(

2. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh no way, geen foto's van mijn kinderen op internet.. Brrr!

Trouwens, ben sowieso allergies voor Social Media hahaha

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, ik plaats veel foto's van mijn kids op Facebook. Maar:
    - Ik heb enkel mensen op mijn facebook, die ik ook daadwerkelijk in het écht ken;
    - Ik zet sowieso nooit foto's openbaar, dus ook niet van mijn kids;
    - Ik zet de meeste foto's van mijn kids (en berichten óver mijn kids) zodanig op mijn Facebook tijdlijn, dat alleen een door mij aangemaakte groep "mama's" (bestaat uit vriendinnen met kinderen of zwanger van hun eerste) die foto's en berichten kunnen zien;
    - Tenslotte zit ik in een besloten groep (September 2012 mama's), waarin wij allemaal veel foto's plaatsen van onze kids.

Ik ben er dus wel bewust mee bezig.

De foto's van onze kids stonden in elk geval niet binnen een uur online. In de eerst paar uur na de bevalling, waren we met heel andere dingen bezig. Bij de eerste bedachten we pas na bijna 2,5 uur: Hmmm, zullen we onze ouders eens bellen met het nieuws... ;) we zaten zó op die roze wolk!

Het geboortebericht + foto van de tweede stond een kleine 7 uur later online.

4. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo "grappig" dat mensen nog steeds denken dat hun foto prive is als hun profiel afgeschermd is... Denk na mensen...

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

indeed... als een vriend met een openbaar profiel erop reageerd...is ie niet meer afgeschermd.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt, dat niet alles wat je op je "afgeschermde" profiel zet, ook automatisch afgeschermd is. Je moet dit namelijk per bericht/foto instellen.
    Die setting hebben ze er al lang uitgehaald bij Facebook. Als jij denkt dat het anders is, graag een linkje naar de onderbouwing.

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ja merk het dus bij mijn nichtjes.
    Als je blijf klikken op hun vrienden en die hun vrienden en die hun vrienden, kom je overal.
    Mijn zus kan zo bij vrienden van mijn nichtjes komen

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik heb geen kinderen maar denk dat ik meer met mijn kindje bezig zou zijn dan met het wereldkundig maken. Een collega heeft een dag na de geboorte van zijn kindje het nieuws op Facebook gezet met de mededeling dat hij en zijn vrouw het érg jammer vonden dat ze niet de eerste waren die het konden vertellen omdat op Facebook al na een paar uur geslacht en naam bekend waren...

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar dat komt dan, doordat DIE mensen HUN berichten niet goed afgeschermd hebben. Dat ligt niet aan de settings van de tussenliggende mensen.

10. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier anders, bewust gekozen om geen social media te hebben.
    Dus geen foto's

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Anders, ik heb van mijn pasgeboren baby's geen foto's geplaatst, maar nu ze groter worden doe ik het wel vaker.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb zelfs op fb gezet dat ik ingeleid werd. (wel pas toen ze al drie uur bezig waren en het nog niks deed) Toen ik door de weeën niks meer kon gestopt met fb.
    Ik heb wel zowat mn hele bevalling live verslag hier op zp gedaan en op whatsapp bij mn vriendinnen groepje.

Ik ben om 20:23 bevallen en om 20:51 na dat we alle familie hadden gebeld de foto geplaatst met de melding dat hij geboren was.

Familie kon toch niet komen woonde te ver dus voornamelijk voor hun de foto geplaatst.

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Na een aantal dagen en foto op fb gezet, de dag nadat de geboortekaartjes aangekomen zouden zijn.
    Ik zet niet veel foto's op fb van haar, gewoon af en toe (1 a 2x per maand) voor de leuk. Familie plaatst geen foto's zonder toestemming van ons.

Wij kregen wel al felicitaties op facebook terwijl we nog niet iedereen persoonlijk op de hoogte hadden gebracht, deze hebben we direct van onze tijdlijn gehaald (en even via een privebericht bedankt en uitgelegd waarom we hem verwijderd hebben).

14. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

;) Dat je profielfoto niet privé is dat weet iedereen, je hoeft niet zo kleinerend te doen.
    Als je albums plaatst en die op de CORRECTE manier instelt, kunnen enkel je vrienden deze zien.

15. Kimmytje

Weet niet waar je dit vandaan haalt hoor, mss je privacy settings eens goed nakijken en/of instellen...
    Ach ja, wss heb je zelfs geen facebook...

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.786
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    in 1998 had ik geen internet,laat staan social media.

17. Kimmytje

Ik denk trouwens dat dit forum véle meer openbaar is dan bvb FB (als je alles goed instelt)... Maar dat blijken sommige dames te vergeten...
    Zelfs al geef je jezelf een schuilnaam en geen foto, dan nog kunnen mensen vaak uit je verhalen halen wie je bent.

18. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Pardon?! Ten eerste heb ik wel facebook (check even een paar berichten terug zou ik zeggen) en ten tweede kun je dit op een normale toon zeggen.

Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik iemand opzoek en deze persoon zijn profiel prive heeft en ik dus niets kan zien. BEHALVE fotos waar mijn vrienden op hadden gereageerd, die kon ik wel zien.

Mocht dit in de tussentijd zijn gewijzigd dan ben ik hier niet van op de hoogte maar dan kun je dit alsnog normaal zeggen!

19. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dat ben ik wel met je eens!

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Alles wat je op fb zet wordt openbaar gemaakt door fb. Door iets op je pagina te plaatsen, geef je fb het recht om dit te gebruiken. is onlangs blijkbaar weer vanalles veranderd hoorde ik tijdens de middagpauze.

Ik post met mondjesmaat foto's op fb van mijn kinderen. Onze vakantiefoto's samen met vrienden heb ik vriendelijk gevraagd om alle foto's waar onze kroost op stond te verwijderen. Vind niet dat je ongevraagd foto's van iemand anders z'n kinderen kunt posten.

Deel Deze Pagina