Vind ik ook vreemd. Wij hebben bij de eerste rond middernacht de opa's en oma's gebeld en ik geloof ook mijn zwager. De rest (vrienden) kreeg een sms.
Zelfs als je iemand tagt kan je zo instellen dat alleen gemeenschappelijke vrienden die foto kunnen zien. En je kan ook instellen dat het niet in het nieuwsoverzicht weergeven wordt wanneer vrienden reageren. Vrij simpel dus. Mijn vriend heeft snachts na de bevalling een foto geplaatst van onze dochter. Nu posten we regelmatig wel eens een fotootje, of haar gewicht. Verder niks speciaals.
Ik plaats niet heel vaak foto's, maar wel af en toe. Toen Julia pas geboren was hebben we ook een fotootje op Facebook gezet met de mededeling dat ze er was. Toen Sarah geboren werd had ik nog geen smartphone, dus was dat allemaal wat ingewikkelder. Toen heb ik het pas 2 dagen later gedeeld.
Ik plaats wel foto's, maar besloten of alleen met vrienden. Heb een hele groep als kennissen staan en die kunnen het niet zien. Binnen een uur stonden er zeker geen foto's op. Heb het pas uren later gemeld.
Ik kies voor de gulden middenweg. Ik post niet veel over m'n zwangerschap maar wel soms. Zo zal ik dat ook met onze dochter doen. En niet binnen een uur op fb, lijkt me wel snel! Zie wel wanneer het zo ver is. Maar idd wel eerst iedereen inlichten.
Ik post alleen foto's van mijn meisje op mijn blog = wel gewoon vindbaar, en op een afgeschermde fotosite voor de familie/naaste bekenden ih buitenland. Ze was zeker niet binnen het uur op social media, haha, ze is de eerste 24 uur niet eens van mijn buik afgeweest geloof ik, ondanks familie op bezoek.
Mijn schoonvader was zo enthousiast dat bijna meteen nadat Luc was geboren, hij op Facebook heeft gezet dat hij opa was geworden. Toen hebben we zelf ook maar een bericht op Facebook gezet, omdat anders mensen het via zijn Facebook te weten zouden komen. Dus toen alle belangrijke mensen zijn gebeld, hebben we het erop gezet. Mijn vriend heeft redelijk snel een foto erop gezet, ik zelf na een paar dagen. Nu zet ik af en toe een foto erop. Probeer het niet te vaak te doen, soms vind ik het zelf ook irritant hoe vaak mensen foto's erop zetten
Beer is laat geboren, en we hebben de ochtend erop pas iedereen gebeld, en toen stroomden de felicitaties binnen. Foto van Beer pas na 3 dagen op FB gezet.
Bij ons stond er al een hele horde op de gang toen ik lag te bevallen: opa's en oma's (met partners, mijn ouders zijn gescheiden) en mijn zus. Zijn zussen kwamen later pas. Nadat Mila geboren was, ben ik me eerst gaan opfrissen, daarna hebben we de familie kennis laten maken met haar. Toen zij geweest waren, hebben we berichtjes gestuurd naar overige familieleden. En een beetje jammer, maar we hadden er ook een paar tussen zitten die het bericht gelijk op facebook knalden, vóórdat wij zelf de kans kregen. Mila is om 11 uur geboren, halverwege de middag hebben we er zelf een fotootje opgezet, met de mededeling dat ze geboren was. Wij delen ook fotootjes van haar, maar alleen aan vrienden. Accounts staan afgeschermd.
Ik plaats af en toe een foto voor een selecte groep. Heb iedereen duidelijk gemaakt dat er geen foto's openbaar mogen komen,vind ik niet nodig en de oppas was zo netjes het zelf aan mij te vragen of het goed was. Nee dus, wij willen dat niet. Dat mensen (familie) dat ongevraagd wel doen vind ik zeer onbeschoft, vraag het iig even van te voren.
Anders. Toen ik zwanger was van ons zoontje heb ik wel eens iets gepost over mijn zwangerschap, hoe lang nog voor de geboorte. En toen hij geboren was heb ik dat ook gepost. Zelf heb ik geen foto's gepost en dat doe ik nog steeds niet. Op zijn verjaardag heb ik er wel iets over gezegd in mijn status en als hij een bepaalde streek uithaalt komt dat er soms ook wel op. Foto's posten doe ik niet. Mijn man heeft wel enkele foto's op zijn facebook en ons nichtje post er ook wel soms.
Ik plaats regelmatig foto's van de kids. Geen foto's vlak na de bevalling want door het lange hechten, 1 van de 2 op neonatologie en de ander ook op grote afstand, ging dat ook niet echt.... Verder zie ik ook wel eens foto's van de kids voorbij komen via vriendinnen of familie. Maakt me helemaal niets uit ik vind het gaaf dat ze zo trots zijn!
anders, wij hebben de geboorte van onze dochter een dag na de bevalling bekend gemaakt op fb. dat de bevalling gestart was hebben wij voor iedereen geheim gehouden, en eerst fam etc op de hoogte gesteld van de geboorte. volgende middag dus pas iedereen op facebook laten weten. verder post ik weinig fotos van haar, eens per maand hooguit 2 keer per maand. heb er geen behoefte aan om dagelijks fotos te posten.
Post geen foto's van mezelf en al helemaal niet van mijn kindje. Iedereen die d'r zien wil, moet maar ff langskomen haha.
Ik post regelmatig een foto van onze dochter op fb. Maar die zijn alleen zichtbaar voor vrienden en heb mijn fb verder ook goed afgeschermd. Hier nog wel dezelfde avond na haar geboorte, na iedereen te hebben ingelicht, een foto en berichtje op fb gezet, maar ook omdat mijn collega al een 'gefeliciteerd' berichtje erop had gezet en mijn fb toen nog niet zo goed afgeschermd was... Was ik ook niet zo blij mee, wacht op zijn minst tot degene er zelf iets opzet.
Ik was s middags bevallen en s avonds een foto online gezet. Vind dat de familie mijn kindje eerst live moet zien en niet via Facebook de eerste foto hoort te zien
Ik post weleens buikfoto's en de echo staat erop.. Denk dat als het kindje er is, er ook wel veel foto's zullen verschijnen op Facebook.. Maar niet een uur na de geboorte
Ik heb anders ingevuld. Dat ALTIJD en NOOIT is nogal zwart/wit. Ik zet soms wat op facebook en heb dat ook nog eens afgeschermd voor alleen goede vrienden en familie. Zelfs dan zet ik er alleen foto's op waarvan ik denk dat die wel kunnen, want potentieel kan iedereen die foto's zien.