Hoi, Ik vroeg me af hoeveel een baby van 8 weken ongeveer moet slapen. Vanaf zijn geboorte zorg ik ervoor dat mijn zoon max 1 uur op is (incl eten) en dan legde ik hem weer in bed. Hij sliep dan standaard tot de volgende voeding. Sinds 2 weken slaapt hij ongeveer tot 12 uur goed na iedere fles maar vanaf 12/13 uur dan heeft ie er niet meer zo zin in. Hij is ook echt klaarwakker en als ik hem in bed leg gaat hij hard huilen. Ik heb hem al een paar keer een tijdje laten liggen maar hij geeft niet op. Ik kan me best voorstellen dat hij niet de hele dag slaapt maar als hij bijv van 12-16 wakker is geweest wilt hij daarna nog steeds niet slapen. Na de laatste fles (23 uur) slaapt overigens wel gewoon netjes en na de nachtvoeding ook. Als hij niet wilt slapen wilt hij overigens ook maar max 10 minuten in de box. Het enige dat hij dan wil is dat ik hem vasthoud ( dan is hij tevreden en soms valt ie dan na een tijdje alsnog in slaap). Ik vind het echt niet erg om hem vast te houden maar omdat nu de hele middag en avond te gaan doen gaat me toch iets te ver. Hebben jullie tips voor mij?
Hoi, Hier hetzelfde probleem, onze dochter is ook 8 weken! Ze slaapt alleen 'sochtends meteen na haar voeding 's middags is ze wakker tot de laatste voeding van 23u.. Ik heb het nagevraagd..sommige kindjes zijn 'gewoon' meer wakker dan andere kindjes..het was echt geen probleem! Ze leren dat er echt een ritme is en krijgen nu echt een eigen ritme!
Mijn zoontje is dan nog maar 5 weken maar hier ook veel wakker. De nachten doet hij steeds beter maar veel hazenslaapjes overdag hier. Ik leg hem vaak even in de box en daarna gewoon in bed of in de wandelwagen. Ik heb dan denk ik het geluk dat hij niet huilt. Ik kan echt niet de hele middag met hem rond lopen want heb nog een dochter die ook aandacht wilt
Rondom de 8 weken is er ook een sprongetje, dat kan leiden tot minder slaap-behoefte. Dat was hier in ieder geval wel zo.
Inderdaad, onze dochter(bijna 2 maand), heeft/had laatste dagen last vd 8 wekensprong. Ze was veel wakker, hield zichzelf wakker, huilde veel en als ze sliep, sliep ze kort en werd daarna weer krijsend wakker. Sinds vandaag slaapt ze heel erg goed, en diep! normaal ligt ze veel in haar bedje, maar omdat ze de laatste dagen rustiger is bij ons in de buurt, heeft ze vanaf de late ochtend tot vanmiddag in haar kinderwagen in de woonkamer geslapen. Ze kreeg haar voeding rond 2 uur en nu ligt ze diep in slaap in de box(zelfs geen last van stofzuigen ). Bedje is nu even niet belangrijk, als zij zich op dit moment prettiger voelt in onze buurt, komt dat ten goede aan haar rust, dus slapen in bed komt wel weer. Maar, volgens mij is ze bijna uit haar sprong óf ze is doodmoe vd afgelopen dagen