ik wil nu stamppot maken met spinazie en gehakt balletjes enz maar, ik moet de spinazie toch wel een beetje bakken braden of hoe je dat ook noemt in de pan? Ik bedoel ik moet toch eerst de spinazie wassen dan laten uitlekken en dan hakken in kleine stukjes en dan in de pan stoppen maar wat moet ik er dan bij doen? beetje boter water?
Gewoon laten koken in het water. Zoals je ook boerenkool kookt! ( en spinazie mag je NIET 2 x opwarmen, zeg het er gewoon ff bij )
@denise19 is al een tijdje veranderd. Alleen met de kleintjes opletten.. Nitraatrijke groenten kunnen een tweede keer worden opgewarmd als ze na de eerste keer binnen enkele uren zijn gekoeld en koud genoeg zijn bewaard. Dit in tegenstelling tot de lang geldende opvatting dat opwarmen altijd te veel nitriet zou opleveren, wat een gevaar voor de gezondheid kan zijn. Voor volwassenen kan het twee keer per week eten van nitraatrijke groenten geen kwaad. Alleen voor zuigelingen geldt dat zij beter geen nitraatrijke groenten kunnen eten. Lang werd aangenomen dat het opwarmen van nitraatrijke groenten een aanzienlijke stijging van nitriet zou opleveren. Uit diverse onderzoeken blijkt dit niet zo te zijn als de groente snel wordt afgekoeld en bewaard in de koelkast (4-7 ºC). Het eerdere advies stamt nog uit de tijd dat de kwaliteit van de koelkasten niet zo goed was. Uit voorzorg was het advies om nitraatrijke groenten niet op te warmen toen valide. Een herbeoordeling van de al bestaande gegevens en de beschikbaarheid van goede koelkasten zijn reden het oude advies te wijzigen.
ik doe altijd beetje knoflook in de pan en dan de spinazie erbij! ff opbakken en dan lekekr door de stampot heen! lekker hoor! maar als ik makkelijke stampot spinazie maak dan haal ik een klein potje spinazie en doe ik door de aardappels heen ! maar beide zijn even lekker!