Baby verloren door vocht vasthouden

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Amelen, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Hallo dames,

Na een gezonde en goede zwangerschap van 27 weken kwam ik na een routine controle bij de VK erachter dat mijn baby zich niet comfortabel kon bewegen in mijn buik, omdat ik veel last had van een harde buik en hield ondertussen ook veel vocht vast in mijn lichaam.

Na een doorverwijzing naar de gynecaeloog werd snel vastgesteld dat onze baby vocht vasthield in zijn longholte en buikje. De kans op overleven was 1% ... vanaf toen viel onze wereld in elkaar. De baby was enkele dagen na deze diagnose overleden in mijn buik en op een natuurlijke manier ben ik hiervan bevallen.

Ondertussen heb ik zoveel vragen waar ik maar geen antwoord op kan vinden en krijgen. De artsen in het ziekenhuis noemde het pure pech en zo werden we eigenlijk naar huis gestuurd. De VK heeft er ook geen antwoord op en kan ons ook niet verder helpen.

Nu wilde ik graag in contact komen met andere vrouwen die dit hebben meegemaakt en hoe hun verder zijn gegaan. Ook wilde ik weten of jullie hierna kinderen hebben gekregen en hoe deze zwangerschappen zijn verlopen en natuurlijk of de kinderen gezond ter wereld zijn gekomen.

Een heleboel vragen, maar ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent en met mij hierover wil praten.

Liefs,
    A.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Amelen,
    Ik heb hiermee geen ervaring en ik kan je vragen niet beantwoorden, maar ik wens je wel heel veel sterkte toe bij dit grote verlies.

Wat mij niet duidelijk is, lag het aan de baby (bijv. een genetische afwijking) of aan jouw lichamelijke toestand dat het is misgegaan? Als je zoveel vragen hebt, zou ik deze op een rijtje zetten en nog een keer een afspraak in het ziekenhuis maken. Vraag gewoon of ze het beter willen toelichten, omdat je er nog mee zit.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Amelen, ten eerste wil ik je laten weten dat ik het verschrikkelijk voor je vind dat je je kindje bent verloren. Heb je een zoon of een dochter gekregen? Hebben jullie hem/haar een naam gegeven?

Over de doodsoorzaak weet ik niets, ik heb het zo niet meegemaakt. Maar ik zou me niet naar huis laten sturen zonder info hoor. Maak opnieuw een afspraak en schrijf al je vragen op. Soms is het idd pure pech, het 'gebeurt nu eenmaal'. Maar dat is heel bitter en moeilijk te bevatten. Laat ze dit dan ook duidelijk uitleggen aan jou.

Ik wil je verder heel veel licht en liefde wensen, voor nu en voor de toekomst!

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat een verdriet Amelen, wat is het leven soms oneerlijk he :cry:

heel veel sterkte en ik hoop dt je antwoord krijgt op al je vragen. misschien dat een van de verloskundigen hier op de site iets voor je kunnen betekenen?

5. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    lieve amelen

ook ik heb hier geen antwoord op maar wil je even heel veel sterkte wensen met dit grote verlies

helaas zeiden ze bij mij ook dat het domme pech was en dit is heel moeilijk te bevatten maar wat de andere meiden al zeggen schrijf je vragen op en probeer het nog een keer aan te kaarten bij je gyn

veel liefs debby

6. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi Amelen,

Wat een vreselijk verhaal. Het is heel erg om je kindje te verliezen en dat je achteraf veel vragen hebt is dan ook heel normaal. Ik zou idd zorgen dat je antwoord op je vragen kan krijgen, zodat je er zelf misschien weer wat rustiger van wordt.
    Ik wou ook graag weten of ik ooit wel een "gezond" kindje zou krijgen. En of er meer mensen het hadden meegemaakt en of ze dan nu wel een gezond kindje hebben. Op deze site kan je erg goed je verhaal kwijt en begrijpt iedereen jou ook. Dat is erg fijn en zo kan je proberen om je gevoelens te delen. Je wordt hier begrepen, doordat "helaas" mensen hetzelfde hebben meegemaakt.
    Heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies en alle kracht om hiermee om te gaan.

Liefs Christa.

7. Wat vreselijk dat er weer een vlindertje bij is.
    Misschien dat er lotgenoten zijn bij de mail lijsten van www.lieve-engeltjes.nl
    Ik heb hierl veel steun aan gehad.
    Wil jullie heel veel sterkte wensen voor nu maar zeker ook voor de toekomst.

Liefs Vlindertje mama van Djordy* en Megan

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik denk overigens niet dat je zo snel iemand zult vinden die precies hetzelfde heeft meegemaakt. Elk kindje is uniek en elk verhaal is uniek. Maar alle vlindermama's weten wat je doormaakt nu. En ik ervaar idd ook heel veel steun bij Lieve Engeltjes, dus ik zou dat zeker aanraden!

Deel Deze Pagina