Meevallertje van de belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiki, 29 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik werk op een kdv die overgenomen is (bijna) door Speelwerk, vandaar mijn vraag.
    Ik woon in een dorp vlakbij het 3provincieen punt. (Friesland/Groningen/Drenthe)

2. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hihi, ik zit ook zo'n beetje op dat punt....toch niet bij mij in het dorp bloempje?

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Daar ben ik het dus pertinent mee oneens. Vrouwen verdienen sowieso al vaak minder dan mannen. Ook al is je inkomen wat hoger of dat van de man er wordt altijd een vergelijking gemaakt van het niet werken ten opzichte van de kosten kinderopvang. Ik vind dit zeer onvriendelijk ten aanzien van de emancipatie in deze maatschappij. Daar waar alle 'dolle mina's' geemancipeerde vrouwen voor ons voor hebben moeten vechten om te realiseren.
    Bovendien wil de regering meer vrouwen in topfuncties krijgen. Ze willen dat vrouwen ook werken (terecht er moet geen verschil zijn tussen man en vrouw en helemaal niet in deze tijd).
    Met deze belachelijke maatregelen zorg je ervoor dat (met name) vrouwen met meerdere kinderen eerder geneigd zullen zijn niet meer te gaan werken. Immers als je er netto vierhonder eutjes aan overhoud per maand, ben je toch liever thuis om goed voor je kinderen te zorgen.
    En dan hebben we het nog niet eens gehad over de flexibliteit van de vrouw die zakelijk gezien zal afnemen. Carrierekansen nemen af en ga zo maar door.
    Vervolgens krijg je het PVDA idee om hoogopgeleide vrouwen die thuis blijven voor de kinderen de studiekosten te laten terugbetalen.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Had ook al gereageerd voor ik verder las :oops:
    En idd bosengel er gaat van de inkomens een flink deel al naar de belasting. Bij ons de volle mep.
    Ik vind het ook niet terecht dat je voor de dagen moet betalen dat je geen gebruik maakt van de opvang. En dan ook gewoon nog dicht zijn in bepaalde periodes.
    Ik vind dat de drempel voor kinderopvang veel lager moet zijn. Kan me dus ook echt vreselijk opwinden over het hele kinderopvang verhaal.
    Wij moeten straks hier voor vier dagen pw ruim 1000 euro betalen. Tenminste als er straks plek is voor de kleine. Eigenlijk moet je al voordat je zwanger bent een 'kind' inschrijven. En dan dus nog op de aanvraagformulieren vragen hoe het kind heet en wanneer het is geboren....
    Ik ben niet boos op niemand, maar wilde dit toch even kwijt.
    Groetjes Senseemillia

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Noordwolde is hier zo'n 30 km vandaan.

6. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Wij hebben ook een leuke meevaller van de belasting :)
    we hebben eindelijk de papieren ingevuld van 2002/2003/2004 en 2005
    Alles bij elkaar krijgen we zo een slordige 6000 euro terug :)
    Morgen ga ik al een gedeelte uitgeven en een digitale spiegelreflex camera kopen van canon :oops:
    Wat de opvang betrefd , we hebben de kinder opvang onder familie geregeld en 1 dag oppas moeder .
    Anders is het gewoon niet te betalen voor ons en kan ik beter stoppen met werken .
    Alleen voor de oudste zou ik zo een slordige 900 euro moeten betalen voor 3 dagen per week (creche) .
    En als ik voor de jongste ook nog datzelfde bedrag moeten betalen .......

Groetjes Joyce

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vind de huidige kinderopvangregeling ook zo slecht. Vanaf het moment dat je een tweede kindje krijgt, moet je echt gaan rekenen of het niet rendabeler is om te stoppen met werken. Belachelijk!

Wij zijn straks ook zo'n 500 a 600,-- per maand kwijt aan kinderopvang. Dat zijn hele bedragen!

Pim

8. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Volgens mij mag dit helemaal niet??

Betaalt de werkgever niks, dan pakt de belastingdienst nog weer een stukje van dat missende bedrag op trouwens.

Wij hebben tot nu toe geen kinderopvang nodig gehad. Ik ben thuisgebleven, maar ik moet straks stage lopen en dan zullenwe het wel nodig hebben...
    Ik hou mijn hart vast....

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi Annemarie1984,
    Ik heb geen idee wat je bedoelt met wat er niet mag? Kleinschalig? voordelig? luiers?...

Inderdaad krijg je van de belasting een stukje extra als de werkgever niet meebetaalt, maar dat is inkomstenafhankelijk. Boven een bepaalde grens krijg je niets. Onder het mom: je verdient genoeg, dus heb je geen extra steun nodig.

Deel Deze Pagina