Is een vruchtbare "groei" maand Ik denk idd wel dat je op moet passen niet té ver boven de 30 schepjes uit te komen met KV. BV is veel makkelijker te verteren. @blije doos: hebben ze op het CB wel eens iets gezegd van jouw 5 flessen 210/7? Want dan zit je wel dagelijks 5 scheppen boven de max van 30 schepjes én ongeveer 200 ml er boven. Das best veel volgens mij? Ik geef Lucas nu in principe 4x210/7 maar als hij 's nachts nog komt (en dat doen hij de laatste dagen met dat warme weer echt, volgens mij heeft hij dan echt dorst want hij drinkt dan als een razende) dan geef ik hem 's nachts 120/4 met speen 1 en dan overdag 2x180/6 en 2x210/7 zodat ik niet boven die 30 schepjes kom. Vrijdag eindelijk naar de dietist, gelukkig maar want Lucas kijkt echt alle eten en drinken uit onze monden en kan er echt zielig bij kijken zo van ik wil dat ook..... Hij is zo toe aan iets anders, en ik eerlijk gezegd ook wel, kan niet wachten om hem zijn eerste hapjes te geven
Hier ook een december kindje haha. en ook vrij groot haha. Jayson is nu 5 maanden en weeg 7,5 kilo als t niet meer is.
hihi zal wel in de naam zitten dan Mijn dochter Meike was niet eens supergroot bij de geboorte, nl 3810gr en 53cm maar ze is nu bijna 4 en ze zit boven de groeicurve met haar lengte, ze is 115cm en 19kg, 11cm langer dan de gemiddelde 4 jarige. Naar schatting wordt ze tussen de 182 en 188 lang.
Is dat je mannetje op je avatar? Nou lekker laten lullen hoor! Hij ziet er goed uit, helemaal niet te dik ofzo. Babyspek gaat er wel af als ze gaan lopen...
Heppiedepeppie, waarom naar een dietiste? Heeft ie kma oid? Om en om heb ik vooral lange slanke kinderen: de oudste was 3710gr en 54cm bij geboorte, hij is nu 12 en heb zo van hem niet de maten met 6 maanden bijvoorbeeld. Maar hoe vaak mij wel niet gevraagd is waarom ie niet op school zat nog? en toen was ie 2... Het babyspek vloog eraf zodra hij ging lopen en nog steeds ie ie lang en slank (lang leve knoopsgatelastiek) hij is nu 158 dacht ik en zijn puberteitgroeispurt nog niet gehad. Hij heeft schoenmaat 43 inmiddels. Bevalling was vrij normaal, maar hij was natuurlijk ook niet heel zwaar. geen kleerscheuren. Geboren met 40 weken precies De 3e was ook niet mega 3810gram bij 53cm. Zij ging daarna rap groeien, ondanks haar lactose-intolerantie. Zij is ook lang en slank, zie mijn berichtje hierboven. Bevalling was wel wat moeilijker dan van de oudste twee. Maar nog steeds makkelijk, dat het wat moeilijker ging kwam omdat ze met haar handje naast haar hoofd eruit kwam. geboren met 39,4 De 4e was 3860gr bij 53cm, zij is nu iets langer dan gemiddeld en gewicht is gemiddeld. Ze was 91cm en 12kg met 2jr en 1mnd. geboren met 39,4 De 5e was 4260gr en 54cm. bij 38w Zij is nog steeds lekker spekkie, nu 7mnd, weet zo even niet meer de laatste gegevens.
@napoleon lucas heeft idd kma en ook eczeem, reageert dus heel erg gevoelig op alles. In overleg met de ka schakelen we dus een dietiste in. Ben dus oik erg benieuwd hoe het bijvoeden zal gaan!
Hoi, hier nog een mama met 3 grote jongens! De oudste, bijna 5 zat altijd op de +2 lijn, lengte en gewicht... De middelste, 9 pond bij de geboorte, zakte daarna met zijn gewicht naar de -2 lijn en lengte naar de 0 lijn... maar heeft het laatste jaar een flinke groeispurt gemaakt. Hij is wel mager... kilo of 13 en is zo'n 1.02 meter. De jongste, 9,5 pond bij de geboorte zit tot nu toe op de +2 lijn. De 2e en de 3e werden trouwens na 2 en 1x persen geboren... zonder schade
Mijn zitte was bij geboorte met 38+6, 3670 gram en 52 cm ën is nu bijna 8 maanden, en 9,8 kilo en 76 cm!! Hij is qua ontwikkelling ook ver voor, dus als je niet beter weet zou he denken dat hij stukken ouder is!
ik vraag me soms wel eens af wanneer kindjes minder hard de lengte inschiet,de ka in het zh heeft 2 jaar geleden gezegt dat er een periode aankomt dat ze minder de lucht inschieten,ik zit er bij Mika nog op te wachten,die was met 4 jaar en 7 maanden(2 maanden terug) al 1m31 pff,hij word 16 aug pas 5. Die gaat mij over een jaar of 3 al voorbij als hij zo blijft groeien. @ Napoleon,de foto is van toen hij 2 was haha,krijgt de foto niet meer veranderd. Hij woog met 36 maanden 28 kilo bij 1m12. Nu dus 2 maanden terug 25,5 kilo bij 1m31,hij is nu kwa gewicht super mooi alleen is hij ontzettend lang en komt daarmee op de groei van een 8 jarige. Maat 134/140 pff wanneer gaat de lengte toch minder hard bij hem?
Ze hebben er nog nooit een probleem van gemaakt bij het CB. Ik maak me er ook niet druk over want elke baby is weer anders. Een vriendin haar baby is 6 weken ouder en die drinkt nog 4x180/6. Hij is donderdag gewogen voor de 6 maanden check en hij is nu 10kg en 70,5 cm. Hij zit nog steeds prima op de curve al had hij voor zijn gewicht nog wel iets langer mogen zijn. Hij doet het super goed, kan al zelfstandig zitten, 2 tanden en tijgert achteruit ipv vooruit. Het is gewoon een super gezonde hollandse knul met lekkere dikke klapzoen wangen. Mijn moeder heeft mijn boekje er laatst bij gepakt en ik was precies hetzelfde qua gewicht. Ik ben nu 180cm en heb een normaal postuur. We zijn nu met hapjes begonnen en hij krijgt alles vers van de pers, alleen water te drinken of rooibos thee. Alleen ging de boterham er vandaag dus echt helemaal in haha
Hier een kleintje, mijn dochtertje is nu met ruim 10 maanden 7700 gram. ze zit volgens mij op de -2 lijn. Maar ze volgt haar eigen lijntje dus gaat prima.
Mijn meisje ligt in het zh,ze is van de bijna 9 kilo afgevallen naar de 7200 gram Daar is ze met haar 5,5 maand oud ook nog eens 71 cm bij. Ze ligt aan de sondevoeding want mevrouw eet al nu ruim een week niet,weigerd haar eigen flessen en wou ook geen groente en fruit meer eten. Vandaag is ze gelukkig weer 100 gram aangekomen,maar als je ziet hoeveel ze is afgevallen Ze is wel nog steeds erg lang Ik hoop dat ze morgen zelfstandig haar flesjes wilt drinken want de groente en fruit die ze vandaag heeft gehad na 5 dagen alleen sondevoeding ging er in als zoete koek. Is erg frustrerend mijn arme meisje zo te zien De ene foto is van 3,5 week geleden en de 2de is van nu met zonde Hopelijk gaat ze weer goed eten en komt ze snel weer aan. Ze heeft reflux en waarschijnlijk er ook nog een virusje bovenop vandaar dat extra spugen en diaree.
Ah meid toch Wat verschrikkelijk! En dan ook nog reflux erbovenop. Zou het daardoor komen, dat ze niet meer wil eten? Over het algemeen verzachten baby's natuurlijk de pijn door te eten maar het kan natuurlijk ook andersom. Weet je al wanneer ze naar huis mag? Heel veel sterkte voor jullie! Liefs
ahh wat zielig zeg! Mijn dochtertje heeft ook zware reflux gehad. Ze at op een gegeven moment ook niet meer waardoor ze ook begon af te vallen. Ze is toen opgenomen in het ziekenhuis en hoeft sindsdien ook sondevoeding (maar dan via de fles) Daar is ze goed van aangekomen, al is het nog steeds een klein poppetje. Ze is opeens een paar weken geleden over de reflux heen gegroeid. Dat hadden we nooit verwacht. Gaat nu dan ook een stuk beter met haar en ze hoeft geen medicijnen meer! Hoop dat jouw kleintje ook snel over mag op sondevoeding met de fles. Krijgt ze nu infatrini?
Gatver Echt zo zielig... Ik hoop voor jou dat ze er snel bovenop komt en weer een lekker vol koppie krijgt. Ik moet gelijk aan mijn halfzusje denken. Die heeft een half jaar in het ziekenhuis gelegen vanaf 2 maanden omdat ze de fles weigerde. Moest ook aan de sondevoeding, maar de reden waarom ze weigerde is nooit gevonden. Het komt vast weer helemaal goed met jouw meisje! dat ze nu aangekomen is is een goed teken, ook al is het minimaal Zo zielig om ze zo aan draadjes en toestanden te zien
Onze zoon was bij de geboorte 3910 gr en 51 cm. Hij was best mollig. Ik ben diabeet waardoor mijn kids bij de geboorte wat molliger zijn. Het baby was er dan ook snel af dat vond ik best wel jammer. Waren ook veel mensen die steeds zeiden: wat een buffel! Eerst kon ik er nog wel om lachen maar na een tijdje vond ik het niet leuk meer. Of ze zeiden: echt Hollands welvaren. Hij zat in het begin altijd met zijn gewicht op de bovenste lijn en zelf een x er boven. Het CB heeft er nooit iets over gezegd of moeilijk over gedaan. Hij is nu 20 maanden en weegt 11,5 kg, hij zit nu net iets onder het gemiddelde. Dus het is helemaal goed gekomen .
Hier een flinke jongen, bij de geboorte 3900 gram en 54 cm, met 3 maanden al bijna 8 kilo! (Of je borst lust!!) Nu is hij bijna 1, bij 11 maanden was hij 75 cm en maarliefst 12 kilo! Ik hoop dat het allemaal een beetje goedkomt, hij kruipt en stapt langs de rand, dus wellicht dat met lopen het babyvet er een beetje af gaat en heb zijn middag-melkje laten vallen, verder eet hij normaal, wel veel, maar wel goede dingen....