Mega baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blije Door, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit

Marit Lid

16 nov 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje was bij de geboorte 3695 gram, met 5 maanden woog hij al 10 kilo!
    nu met 11 maanden weegt hij 12 kilo (en 78 cm)

2. Linana

Linana Niet meer actief

Nou mijn ventje is nu 62,5 cm en weegt 7780 gram :)Maar ik vind mijn kleine spekkie het lekkerste ventje op aarde :D
    Ook hier bij het cb is er niks over gezegd trouwens

En Balou, je zoontje is niet mollig bij de geboorte hoor, ik vind het een mooi mannetje en het kan zwaarder ;)
    Mijn broertje: dikke 5 kilo
    Mijn vriend: ook een dikke 5 kilo
    En hollands welvaart? Ach man... beter iets te veel op de botten dan te weinig, ze moeten er nog van groeien ;)

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zo is het!
    In het ziekenhuis bleven bij ons maar herhalen dat ze véél liever een stevige baby hebben dan eentje die weinig bij te zetten heeft!
    Lucas weegt inmiddels 8715 bij een lengte van 70 cm. Maar ziet er niet dik uit hoor.

Hij krijgt sinds een week pas bijvoeding, 50 gram per dag. Dus dat is niet veel. Verder vond het CB dat er maar een fles afmoest, dus terug naar 3. Nou hij zit nu op 4 flessen en vaak ook nog een nachtfles. Hij heeft gewoon honger! Hij weegt bijna 9 kilo en dan op 3 flessen en 50 gram bijvoeding? Kom nou....

Alleen vraag ik me wel af, is het erg als Lucas een tijd lang boven de 800 ml opvolgmelk zit? Ik wist niet dat je daar niet boven mocht en ben dus vorige week netjes over gegaan op Pepti 2....

4. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn schoonmoeder (antilliaanse) die zegt ook altijd dat ze liever spekkige baby's heeft. Want stel dat hij ziek wordt, waar moet die dan op teren? :D Moet ik altijd erg om lachen, maar ik denk dat het ziekenhuis er net zo over denkt.

En wat betreft opvolgmelk; ook max 1 liter per dag. Ze gaan ervan uit dat je bijvoeding geeft, voldoende om 1 fles te laten vervallen, maar dat is met 50 gram echt niet het geval lijkt me.
    Dat van die liter heb ik laatst nog op een ander forum gelezen, daar was zo'n discussie ontstaan dat een dame maar het cb had geinformeerd en haar bevindingen had geplaatst :)

5. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoon van 7 maanden zat 1,5 week geleden aan de 9855 gram en 74 cm haha. Met de geboorte woog hij 5020 gram dus echt een kleine baby heb ik dit keer nooit gehad;).

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje is sinds gisteren 6 maandjes oud,en is 71,8 cm lang en dik 7,5 kilo.
    Heeft wel 9 kilo gewogen,en met sonde bijna 2 weken terug in het zh gelegen omdat ze 2 kilo was afgevallen :(
    Nog steeds drinkt ze niet veel,en weigerd nog steeds haar flessen,maar komt gelukkig weer goed aan.
    Ze is wel erg lang voor haar leeftijd en is volgens haar groeicurve kwa lengte al 10 maanden oud :)
    Haar gewicht is precies op de gemiddelde lijn,woog vandaag op weegschaal zonder kleding 7670 gram op naar haar oude gewicht ;)

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

dit is mijn meisje met ruim 5,5 maand oud :)

8. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    leuk om te lezen dit, onze dochter is geboren met 36,5 en woog 3740 gram. Nu 3,5 maanden en 7100 gram... gaat dus erg hard. Toch drinkt ze niet overdreven veel, 5 flessen van 180 die lang niet altijd op gaan. Maar het is gewoon een erg tevreden kind dat veel slaapt en weinig huilt... en hard groeit!

Deel Deze Pagina