hoi, mijn dochter is vanaf.dag 1 onrustig geweest. de eerste weken sliep ze op de arm en uiteindelijk bleek ze verborgen reflux te hebben. sinds drie weken hebben wevook koemelkvrije voeding. ze is veel rustiger geworden en overdag doet ze drie slaapjes. 1x 2 a 3 uur en 2x 1 uur. ik leg haar weg zodra ze gaapt/oogjes wrijft. soms jammert ze even maar meestal slaapt ze meteen. ik heb hetzelfde,ritueel en ze slaapt in een puckababy. maar nu: de avonden en deels ook de nachten zijn drama. voorheen sliep ze de nacht prima omdat ze natuurlijk doodmoe was. haar laatste slaapje is van vier tot vijf. daarna begint de onrust. ik volg hetzelfde ritueel alleen gaat ze savonds in badje. badje overslaan helpt niet. het is krijsen krijsen krijsen. laten huilen geprobeerd met af en toe sussen. ze valt dan wel in slaap, maar maximaal 30min. dan is ze wakker en begint ze weer te krijsen. totdat ik het om 2200uur opgeef en naast haar ga liggen dan slaapt ze zo. snachts piept ze om de drie uur en is ze ook onrustig totdat ij k haar om 0300uur dan maar een fles geeft omdat ze krijst, dan slaapt ze door tot 0800uur. ze zit daardoor op 1050ml voeding. tips? lieve groetjes dani
Eerder dan 22.00 naast haar gaan liggen en als ze slaapt wegsluipen? en als ze 's nachts om de drie uur piept, gewoon een flesje geven? hier werkte dat het best, beetje meeveren/meebewegen met de baby
Je zou 's avonds en ' s nachts op verzoek kunnen voeden (doe je dat over dag ook?) en zoals Madelein84 zegt, eerder bij haar gaan liggen. Misschien eerst haar de kans geven om zelf in slaap te vallen en zodra ze wakker wordt en begint te krijsen, bij haar gaan liggen tot ze rustig wordt en in slaap valt en kijken of je weg kunt gaan. Krijgt ze elke fles dezelfde hoeveelheid en dezelfde voeding ('s avonds geen pap ofzo toegevoegd, waar ze misschien last van heeft)?
hoi dames ze kreeg tot twee dagen geleden geen pap. nu juist w om te zien of ze dan minder honger krijgt. ze krijgt flessen van 150/5. daarvan krijgt ze er zes. snachts dan nog een flesje van 150. voor minder doet ze het niet haha. maar het cb zei dat ik niet over de liter mag.. naast haar liggen geprobeerd. dat lukt maar na 3kwartier is ze wakker en heeft dan door dat ik weg ben. als ik dan nogmaals naast haar ga liggen duurt het eeeeeuwen voordat ze slaapt. telkens die speen uitspugen etc