Voetjes kindje 14 maanden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rikky, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    De voetjes van mijn kindje zijn rechts 13 cm en links 12,2 cm bij een schoen speciaal winkel maatje 21 en 22 aangepast.
    Ze zitten allebei best goed de 22 wat losser natuurlijk dan de 21.

Bij die winkel zeggen ze ja je moet maar kijken wat je wil en waar hij het fijnste op loopt dus ik heb gezegd er nog even over na te denken (is toch vrij prijzig) ze zeiden niet je moet die en die pakken.

Dus ik twijfel nu heel erg of 22 niet wat te ruim is.
    Op de 21 liep hij wel iets stabieler.
    Weet ook niet hoe snel een kindervoetje groeit.

Op internet staat bij maatje
    21 13cm
    22 13.7 cm

Wat zouden jullie doen ?

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou zelf inschatten welke schoenen het beste zitten. De ene heeft bredere voeten dan de ander, dus zo'n tabel is niet heilig. Kom je toch op 2 verschillende maten uit dan zou ik dezelfde schoenen gelijk een paar maten vooruit kopen. Zodat je toch bijna alle schoentjes gebruikt. En als het recht trekt dan heb je alsnog wat aan de schoenen.

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Er moet altijd genoeg ruimte overblijven bij de tenen.
    Je kan de meeste zolen eruit halen om te zien of maat 21 nog genoeg ruimte heeft.
    Zo ja dan zou ik 21 nemen te ruime schoentjes zijn ook niet fijn.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou 22 kopen en dan zelf een inlegzooltje maken om het schoentje passender te krijgen. Koop een paar dikke wollen zolen in een volwassen maat, haal het inlegzooltje uit de kinderschoen en leg deze op de volwassen zool en knip er zo 4 nieuwe zooltjes uit (of 2 als dat genoeg is.). Met alle zooltjes op elkaar past een schoen van 1 of 1,5 maat te groot prima.

Mijn dochter heeft hele kleine voetjes en met deze oplossing (gekregen in schoenwinkel) past ze toch normale babyschoenen in maat 20. Ze loopt met de inleg zooltjes erbij prima op haar schoentjes. Voordeel van de iets grotere schoen is zelfs dat het wat extra stabiliteit geeft, want het geeft een groter oppervlak om op te staan. En in de winter zijn die lekker wollen zolen nog extra warm ook ;).

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zou hem niet te ruim kopen. Het nadeel van te ruime schoenen bij die hele kleintjes is dat ze over hun eigen voeten struikelen tijdens het lopen en dat los je niet op met een zooltje. Kan degene die je geholpen heeft je niet helpen voelen welke het beste zit? Slechte zaak..

6. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Elk model schoen zit anders.. ik snap ook niet zo goed dat ze je in die winkel niet verder hebben kunnen helpen?
    Oja; altijd op maat van de grootste voet kopen.. Mijn zoontje heeft ook lange tijd ongelijke voeten gehad, zat echt een hele maat in. Is inmiddels wat bijgetrokken, maar in het begin dus ook altijd schoenen gekocht die de grootste voet paste.

Mijn zoontje is van leeftijd net geen 1 tot nu (net geen 2) van maat 20 naar 25 gegaan... Elke 3 maanden nieuwe schoenen.

7. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier los ik het struikelen wel degelijk op met een zooltje hoor! Zonder zooltje struikelt ze constant over de neuzen van haar schoen (zoals een clown) en met zooltjes helemaal niet. Punt is dat het zooltje de schoen kleiner maakt, waardoor de tenen dochter bij de neus komen te zitten en de " loze struikelruimte" verdwijnt zeg maar. Werkt echt perfect, mist de zooltjes dirk genoeg zijn (vandaar de dubbele wollen :)).

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier zat eerst een cm verschil tussen beide voeten, nu nog maar een halve. Kopen bij voorkeur ook schoenen die 0,5 cm ruimte hebben bij de grootste voet, en die je goed aan kan snoeren (veters).

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Maar komt die ene voet (en heup, etc) dan ook niet hoger te staan?

10. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik gebruik het niet om een ongelijkheid weg te krijgen, maar gewoon om (nog net) te grote schoenen op te vullen :). Ik zou het inderdaad nooit bij maar één van de twee schoenen doen. Lijkt me niet goed voor de groei.
    Ik denk dat een halve cm ongelijkheid niet per sé opgevuld of aangepast hoeft te worden.

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het zal er wel ook aan liggen hoeveel te groot een schoen is natuurlijk.

Deel Deze Pagina