mega benauwd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Judy77, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Dag beste mensen,

    Ik heb een vraagje:
    Ik heb astma, nu heb ik veel gelezen op dit forum, weet inmiddels dat het geen kwaad kan en dat de pulmicort die ik gebruik ook veilig is.

    Maar nu....sinds vrijdag erg verkouden en dus ook heel erg, maar dan ook echt heel erg benauwd. Hele nachten piepend in bed, weet niet hoe ik moet liggen, bij hoesten doet nu mijn hele ribbenkast zeer, wat de benauwdheid nog eens vergroot...

    Nu ben ik een klein beetje bang:
    Is het dat dit door de verkoudheid komt. Ben nu ruim 26 weken zwanger en weet dat ik in de loop van de zwangerschap wat kortademiger kan worden door de groei van de baarmoeder richting longen. Maar zo ontzettend benauwd als ik nu ben....
    Hebben jullie wel eens dames in de praktijk gehad die de rest van de zwangerschap zo erg benauwd waren dat niets leek te helpen? Hoop echt niet dat ik dit nog 13 weken zo door moet komen. Heb veel voor die kleine over, maar dit gaat ook ten koste van mijn eigen gemoedstoestand!

    Ik hoop dat jullie een gouden tip hebben of mij gerust kunnen stellen. Ik denk dat de verkoudheid een grote rol zal spelen, maar toch, even mijn vraag ook bij jullie.....

    Groetjes
    Judith
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Judith,

    het komt hoogstwaarschijnlijk inderdaad door je verkoudheid. Kortademigheid hoort inderdaad bij de zwangerschap, maar zelf s mensen met astma kunnne dit over het algemeen wel goed hebben. Vooral omdat astma in de zwangerschap vaak wat minder is.
    Probeer tegen de verkoudheid eens te stomen. Voor de kortademigheid heb ik helaas geen gouden tip. Zorg dat ej niet te grote hoeveelheden eet (dat zit anders ook in de weg) en neem de tijd voor een activiteit. Soms helpt Vics Vaporub oid om 's nachts een minder benauwd gevoel te hebben en slaap een beetje rechtop.
    Maar wanneer je verkoudheid over is, zal het ademen echt wel weer beter gaan.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Brigitte, dank voor je antwoord.

    Ben gisteren, na weer een radeloze nacht, naar de huisarts gegaan, die mij antibiotica heeft gegeven. Amoxicilline.

    Gistermiddag een klein beetje kunnen slapen, maar vannacht natuurlijk nog even geen verbeteringen. Heb zelfs een paar uur echt rechtop in bed tegen de achterwand "gehangen" met veel kussens om toch een beetje te slapen... Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. De huisarts was eerst bang voor longontsteking, dat is het gelukkig niet!

    Ben wel blij te lezen dat die hevige benauwdheid toch door de verkoudheid moet komen, als je me had gezegd "het komt vaker voor" was ik toch een beetje huiverig voor de komende 14 weken geweest ;)

    Groeten,
    Judith
     

Deel Deze Pagina