Hoi hoi, Onze dochter is zich opeens bewust dat ze poept en plast, tenminste dat denken wij. Bij luier verwisselen is het huilen en handje naar vagina. En luier vasthouden als ik die weg trek. Het lukt me bijna niet om haar te verschonen omdat ze zo'n verschrikkelijke kracht in haar beentjes heeft. Vooral vanmorgen bij poepluier verschonen was het helemaal feest, handje onder de poep, waar vegen we dat aan af, juist ja, de muur. Poep op benen. Pff, gelukkig was manlief er, hoe moet ik dat alleen doen?? En ze wil ook niet meer in bad, ook handje aan vagina en niet meer in bad willen. Dat laatste is nog het ergste want hoe wassen we 'r haren nu. Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren, verbieden, uitleggen, troosten?
ik zou laten kijken op een schimmelinfectie/blaasontsteking of iets dergelijks ofzo. het lijkt me dat ze pijn heeft.als je iets lichamelijks hebt uitgesloten kun je verder gaan kijken.
Daar hebben we niet aan gedacht. Weet je als ze de luier weer om heeft, is ze weer blij en lacht ze weer, het is alleen als ze geen luier om heeft..
mja het zou natuurlijk kunnen dat als het een infectie of iets dergelijks is.. dat het weghalen van de luier vervelend is.. maar het kan ook een vers ontwikkelt schaamtegevoel zijn natuurlijk..
ik zou gewoon ff voor de zekerheid morgen ermee langs de dokter gaan zo kan je het uitsluiten dat er medische iets is. merk je aan ander gedrag dat ze weet dat ze moet plassen of poepen. kruipt ze weg om te poepen ofzo? dan zou je misschien met het potje aan de slag kunnen gaan. maar daar zou ik ff mee wachten tot je haar hebt laten nakijken. tot die tijd proberen niet teveel aandacht erop te vestigen.