Mega brandblaar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is mega slechte kwaliteit met me blackberry :p maar dit is m die hele gele is van vanochtend maar zoals ik al zei is niet heel duidelijk.
    Zodra ik twifel ga ik bellen. Thanks dames:)

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Zou toch even langs je huisarts gaan. Je kan wel zalfgazen halen, maar daar zit niet in wat wel in flammazine zalf zit! Met een brandblaar moet je heel erg opletten met infecties! Dek het tot die tijd steriel af.

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ik zeg even naar de ha.

Ik heb ook eens een flinke brandblaar gehad en ook langs geweest.
    Ik kreeg iets van een silversulfaat zalfje erop en met 2 dagen was de blaar duidelijk al weg aan t trekken. In dat zalfje zit ook een antibioticum die eventuele ontstekingen tegen gaat.

En je zegt dat er vocht uit komt....dan is er toch ergens een "lek";)

Beterschap

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    We wilden gaan zwemmen vanmiddag dat zal m dan wel niet worden of wel? :p

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Nee geen goed plan!
    En ik moet zeggen dat hij er niet heel best uit ziet, verbaas me dat ie geen pijn doet:)

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Als je een fikse ontsteking op wilt lopen zou ik dat gaan doen ja... ;)
    Zou sowieso naar de huisarts gaan, als je het niet goed behandeld loop je grote kans op een infectie met alle gevolgen van dien, ziet er niet echt fris uit...

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.189
    170
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was toch even langs de huisarts gaan hoor. Iets van 5 jaar geleden heb ik op vakantie (gelukkig laatste dag) ook mijn kuit verbrand aan een uitlaat. Deed ontzettend veel pijn en ben gelijk gaan koelen. Op het resort de arts ernaar laten kijken en die heeft het behandeld waardoor de pijn minder werd. Echter vertrouwde ik die arts toch niet helemaal, dus hier bij aankomst gelijk even langs het ziekenhuis gereden (was weekend). Die hebben er nog even goed naar gekeken en verteld hoe ik het de eerste tijd moest verzorgen. Is nog steeds een litteken en zal het wel blijven ook.

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik snap écht niet waarom mensen hier over advies gaan vragen op de forum. Alsjeblieft ga naar de huisarts meid. Als dit verkeerd loopt door een ontsteking of iets ben je verder van huis.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou de huisarts neemt niet op :(

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    idd de huisarts bellen. Als de blaar groter is, dan een 2 euro munt dan bellen (zo werd mij ooit verteld)

Bel anders de huisartsenpost

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    De huisartsenpost is hier pas te bereiken na 17:00 uur is dat niet landelijk?

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat is landelijk...

Al heb je in Rotterdam OOK nog de huisartsencentrale.
    Daar houden ze bijv bij welke huisarts je moet bellen als je eigen huisarts op vakantie is.
    Lijkt me in jouw geval niet echt van toepassing dus....

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nee idd, baal er wel van *** huisarts altijd zo slecht bereikbaar bah.

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland

en de ehbo bellen?? al is t maar voor advies of je daar heen kan of toch eerst langs de ha?

15. Saskia78

Mja hier wel goed geregeld... Doordat er meerdere artsen op 1 praktijk zitten... Hebben ze ook meerdere assistentes.
    Dus buiten vakanties.. (Dan krijg je een bandje met wie je wel moet bellen) krijg je dus eigenlijk altijd wel iemand aan de lijn.

En als je soort van huisartsenspoed hebt... Is dus ook altijd wel een arts waar je evt terecht kan als je eigen huisarts echt stampvol zit.
    Z mocht dochterlief vorige keer bij een arts die ik echt nog nooit gezien had.. Maarja ze lag te gillen op de bank van de buikpijn... Dan liever een andere arts dan moeten wachten tot er wel plek is :)

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou ik heb gebeld, jullie geloven vast niet wat de assistente zei! Ik zelf geloof het amper, ach gewoon kapot prikken, ik zeg overal staat dat dit niet mag, ja maar dit doe ik zelf ook altijd. Oke mijn keuze staat vast ik ga een andere huisarts zoeken..

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn moede is ehbo-er en die zegt ha

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Lees bovenstaande :( Heb een achterlijke huisarts denk ik als ik alles hier zo lees..

19. Saskia78

Hmm je had een tijdje terug toch al het idee dat een andere huisarts geen slecht idee was? :)

Hoe vaak zou die assistente eigenlijk last hebben van brandblaren?
    Ik heb die niet regelmatig dus ik kan ze niet "altijd" doorprikken...
    Blaren op m'n voet wel.. Zeker met nieuwe schoenen heb ik de vaker :)

Wat ik me wel altijd afvraag is waarom je zulke blaren wel door mag prikken zonder groot infectiegevaar en brandblaren niet?
    Zitten brandblaren "dieper" in je huid ofzo?
    Dat een "schuurblaar" meer OP je huid ligt.. Ergens tussen de bovenste huidlagen?

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb ik net gelezen :) de huid onder een wrijvingsblaar is nog heel, de huid onder een brandblaar is kapot dus kans op infectie gevaar vandaar :)

Deel Deze Pagina