Ik lees allemaal moeilijke taal op google dus opzoek naar ervaringen. Sinds 1 jaar heb ik de ziekte van Hashimoto (trage schildklier) op dit moment is mijn tsh prima en slik ik 0,125 mg thyrax. Ook heb ik een b12 tekort en krijg hiervoor sinds 3 jaar elke 3 maanden injecties. Maar nu komt het, ik ben en blijf moe. Sta ik voor 11:00 uur op ben ik doodop, heb ik gesport kan ik niks anders meer enzovoort. Ik heb geprobeerd een tijd gewoon vaste tijden op te staan 8:00 uur en overdag een vaste structuur maar het werkt gewoon niet. Iemand tips want het is gewoon niet leuk hoe prikkelbaar ik ben tegen iedereen door mijn vermoeidheid..
Ik heb ook last van een trage schildklier. Mijn waardes stroken niet met hoe ik mij voel (flauw, benauwd, vermoeid, prikkelbaar), daarom heb ik besloten niet zo zeer naar mijn waardes te kijken maar meer naar hoe ik mij voel met een bepaalde dosis. Dit werkt voor mij tot nu toe prima!
Het nadeel is ik voel mij het best met 0,150 mg maar moet nog steeds elke 2 maand bloedprikken bij de internist dus ziet de internist dat het te hoog is en zou ik moeten zakken met medicatie. En dan gebruik ik dus teveel medicijnen en kijkt de apotheek me raar aan en krijg ik het niet mee helaas al eerder gehad
Ik heb dit overgehouden na de ziekte van pfeiffer. Altijd en eeuwig maar moe. Geen reden voor gevonden. De artsen houden het op chronisch vermoeidheid. Nu 2 jaar veder kan ik redelijk mee leven al heb ik momenten dat ik niks kan. Vaak als ik in de middag vrij ben ga ik lekker een uurtje me bed in. Daar knap ik echt van op. Ook gebruik ik bruistabeletten voor vermoeidheid. Die werken na een tijdje ook redelijk. Wat mij geholpen heeft is een vast ritme aan te nemen. Tot vorige jaar sliep ik elke middag , soms wel de hele middag. Ook in weekend als mijn stiefdochter er was. Nu gaat het een stuk beter en slaap ik misschien 2 x in de week een uurtje. Wat mij ook geholpen heeft is naar de haptonoom. Hij maakt vooral mijn schouders en nek los. Hierdoor heb ik minder tot geen hoofdpijn en ben ik ook minder moe!! Heel veel succes ik weet hoe rot het is. X
Ook hier een trage schildklier en behoorlijk vermoeid. Wat ik heb gelezen op het schildklierforum is dat door andere medicatie en door T3 gebruik een hoop klachten kunnen verminderen. Lees even daar, wie weet kom je een hele goeie tip tegen. http://www.schildklierforum.com/forum/index.php? Hypo maar niet happy ? HypoForum.com • Forumoverzicht
Heb je eerdere topics gevolgd en eigenlijk was het eerste wat in mij op kwam stress? Je hebt natuurlijk nogal wat aan je hoofd (en ook al voor een behoorlijk lange tijd), ik kan me voorstellen dat je geestelijk even helemaal op bent. En dat is natuurlijk niet zo 1,2,3 na een paar goede nachten slapen opgelost.
Slik je niet teveel thyrax? Veel mensen weten niet dat je niet alleen bij hypothyreoïdie vermoeid bent, maar JUIST ook als je schildklier te snel werkt ( door teveel thyrax bijvoorbeeld). Dus ook als hij te snel werkt is de bijwerking dat je dood en doodmoe bent. Dit bedoel ik dus.. ik denk echt dat je misschien teveel thyrax krijgt en daardoor moe bent omdat de schildklier te hard werkt? Wat waren je TSH en FT4? ( met bijbehorende referentiewaarden?) Ook door je zwangerschap kort geleden kunnen je waardes enorm gaan schommelen en kan ook veel invloed hebben. Mijn waardes zijn eigelijk altijd stabiel, behalve na zwangerschappen. dan gaat hij tijdelijk OF te traag OF te snel werken om vervolgens te stoppen ( zoals nu ) Laat trouwens ook eens je vitamine D prikken. Mensen met schildklierproblemen en B12 tekorten hebben vaak ook een D tekort waardoor je moe kunt zijn.
2,8?? dat vind ik erg hoog voor iemand die thyrax slikt hoor! je zou dus echt op kunnen/moeten hogen!! met een TSH van 2,8 voel ik me ook doodmoe hoor! Vind het dus niet gek dat je deze klachten hebt bij zulke TSH. Je FT4 zal dan wel laag/laagnormaal zijn met een TSH van 2,8... Als je thyrax slikt hoort je FT4 sowieso hoognormaal te zijn ( in het bovenste segment van de referentiewaarden) Zelfs voor een zwangerschap moet je TSH rond de 1 zitten.. 2,8 is een redelijke/goede waarde voor een NIET thyrax gebruiker en schildklierpatient, maar als je thyrax slikt is dit eigelijk best hoog en moet je TSH het liefste rond de 1 zitten, ook gezien je banner dat jullie misschien voor een brusje willen gaan..
Ik mag niet ophogen van de internist, het is dus nog 2 maand afwachten. Er is mij nooit verteld dat je tsh altijd 1 moet zijn enkel bij zwanger willen worden e.d.
Nee, maar 2,8 is gewoon hoog voor een thyrax gebruiker en hashimoto patient.. Ik moet dan echt direct ophogen hoor.. Mijn TSH is nu 1,0 en FT4 laag en moet al ophogen.. Zelfs in mijn zwangerschap is mijn TSH nooit zo hoog geweest als bij jou. Zoek de richtlijnen eens op over de schildklier.. Zul je zien dat je TSH laagnormaal moet zijn en je FT4 hoognormaal om je eigen het ''beste'' te voelen.. Een TSH van 2,8 vind ik al redelijk hoog voor iemand die geen thyrax slikt de referentiewaarden in ons ziekenhuis zijn als volgt; TSH: 1,0 (referentiewaarden 0,25-3,1) met die 2,8 van jou zou ik er dus bijna buiten vallen aangezien een waarde van 0,25 al normaal is in ons ziekenhuis. FT4: 9 (referentiewaarden 7,8-16,0) ik moet dus al ophogen bij zulke TSH en FT4 ( voel me ook doodmoe).
waarom dan niet de thyrax met 12,5 gemindert ipv meteen met 25? Je bent van 150 naar 112,5 gegaan? ik zou dus vragen of je niet alvast 12,5 mag verhogen. Kan zijn dat je schildklier door je miskraam van slag is geraakt? Omdat je toen veel zwangerschapshormonen in je had en nu alles weer normaal aan het raken is?