cailynn is nu 16 maanden bijna 17 en ze is zoooo vervelend ik kan er gewoon niks mee beginnen geef je ze aandacht wordt ze erg boos en begint te schoppen en slaan geef je ze geen aandacht dan huilt ze weer voro aandacht.. dan heeft ze momenten dat ze ook wel gewoon doet gelukkig maar dan doet ze iets dat niet mag zeg je nee dta mag niet gelijk huilen.. ik weet gewoon niet wat ik er mee moet beginnen ik heb vanalles geprobeert.. dacht eerst misschien is ze ziek is ze ook niet, tandjes zijn er allemaal door heen.. ik weet even niet wat ik er mee moet iemand tips of ook kinderen die dat hebben of hadden rond deze leeftijd.. het rare is als mn man thusi is savonds dan kan ze in 1 ker wel gewoon doen tegen mij.. maar weer niet tegen hem.. wat moet ik er mee want ik raak nu na 1 a 2 weken dit gedrag echt gefrustreerd... ze heeft in deze 2 weken 3 dagen geahd dat ze wel goed luisterede maar de andere dagen waren gewoon een hel please tips!
Heej, kom op meid, niet wanhopen. Deze fase komen jullie wel door. Het klinkt alsof het een sprongetje is. Ik weet niet hoeveel weken ze is, want het oei ik groei boek spreekt alleen maar over weken, dus zeker kan ik het niet zeggen. We zitten hier midden in een sprong en niks is goed. Mijn zoontje is dan wel wat jonger, maar toch. Een sprong duurt gemiddel 4 weken. Kan ook korter of langer. Je kind leert dan weer nieuwe vaardigheden en is daardoor van slag, want alles veranderd in hun ogen. Probeer je niet gek te laten maken. Zou haar proberen af te leiden. Is er bepaald speelgoed of spelletjes die ze leuk vind. Die dan vaak doen. Of een favoriet tv-programma? Dan daar gewoon wat vaker voorzetten (lang leve de dvd!). Of lekker elke dag een paar keer gaan wandelen buiten (hier is hij dan stil en tevreden). Het kost gewoon flink wat kruim en energie om deze fase door te komen. Verder... blijf consequent, whatever ze ook uit de kast trekt om haar zin te krijgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.