Hallo Heb een vraagje en hoop iemand met ervaring te treffen Ik ben momenteel in mijn 6e zwangerschapsweek van mijn 4e kindje Mijn 1e is een meid van 17 (andere relatie) met de nodige problemen (borderline) ze woont ook niet meer thuis sinds anderhalf jaar. Heb momenteel buiten het nodige geen contact met haar omdat dit teveel triggerd ook vanwege familieleden die zich met ons bemoeide (waar ze nu langzaamaan achterkomt dat ik gelijk had maar goed) Hoe vertel ik haar dat ze een broertje of zusje erbij krijgt Mijn tweeling zoons van 10 jaar weten ook nog niks..ook omdat het zo pril is. Ze woont in een groep en het geen contact hebben maakt het er niet makkelijker op ..heb geen zicht op de situatie namelijk. Haar kennende zou ze het leuk vinden maar zich ook buitengesloten voelen. En dus juist zoveel mogelijk contact weer willen hebben . Maar heb zoveel meegemaakt laatste 2 jaar zoveel keren op mijn hart getrapt en gemanipuleerd dat ik niet weet of ik dat wel wil. Elke keer voelt het alsof ik haar verloren heb. En hoe graag ik haar ook met open armen wil omarmen het houd me nu dan toch tegen.. Iemand advies want ik weet het niet meer P.s er zijn onderzoeken geweest en vele gespreken dat ze nu zo is is veelal doordat haar vader haar zo heeft laten vallen ze heeft het afgekuurt op haar stiefpa (die alles voor der deed en nog doet ondanks)er viel en valt ons niks te wijten..omstandigheden hebben veel gedaan ...Tis dus niet zo dat ik geen kids kan opvoeden mijn tweeling doet het hartstikke goed
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar gevoelsmatig zou ik nog even de eerste onzekere weken afwachten, en daarna zorgen dat zij het als eerste hoort. En wel van jou persoonlijk. Als ze via via iets te weten komt, of je vertelt het terwijl iedereen het al weet, kan dat voor haar juist als een soort afwijzing voelen. Dat zij het op zichzelf gaat betrekken als "ik ben niet belangrijk genoeg" ofzo. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
Dankje Er zijn een paar mensen die het al weten uit praktische overweging was dat het makkelijkst Maar mijn kids wil ik het allemaal tegelijk vertellen.