mega frustratie.. verdrietig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi meiden

    Ik moet ff klagen hoor.. zit er een beetje doorheen..
    Sinds dinsdag ben ik ziek.. Noro virus, veel diaree / spugen enzz.. eigenlijk gaat het sinds gister wel beter, al heb ik af en toe nog erge wiebel benen. Ik probeer goed te eten en te drinken.

    Dinsdag avond begon het dat ik geen toeschiet reflex kreeg.. frustratie bij kleine man want die had honger.. gelukkig had ik nog een fles in de koelkast, die gegeven en ikke kolven, nou ben 20 min bezig geweest voordat het eindelijk kwam.. allemachtig. kreeg er wel nog 120 uit.

    Nu is het elke keer zo dat het tsr erg lang op zich laat wachten.. zielig voor mannetje want die is gewend dat er altijd gelijk wat komt..hij laat veel los, en zo lukt het helemaal niet. Ik stimuleer de andere tepel bij want anders duurt het helemaal eeuwig.

    Mijn productie lijkt ok, want met kolven haal ik best hoge aantallen cc's eruit.

    Heb mijn HA al gebeld maar die weigerd na 2 lactatiekundige in 2 ziekenhuizen te hebben gebeld om mij synto voor te schrijven.. is achterhaald enz..

    Zo met kolven komen we er wel, maar maandag is mijn man weer werken en dan kan ik dus echt niet relax gaan zitten kolven met die 2 kleine mannetjes om me heen..

    Ik word er een beetje moedeloos van en weet niet goed meer wat ik moet.

    :(
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Pffff.... ja, lastig Natas!
    Hopen dat je het virus gauw kwijt bent. Ik vrees dat je, mede door de ervaring die je al met bv hebt, alles eigenlijk al doet wat aangeraden wordt.
    De gouden tip heb ik dus niet voor.
    Toch een hart onder de riem en een dikke knuf!!
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    He, vervelend he? Hier ook rgelmatig van die dips gehad en dan raakte Thirza ook bij tijden erg gefrustreerd omdat die tsr maar niet kwam...
    Toch gewoon goed blijven eten, zorgen voor wat extra ijzer ook? En het weekend zoveel mogelijk relaxen, slapen, enz!
    Verder gewoon heeeeeel veel terugdenken aan allerlei mooie momenten (aan de borst), zodat al je hormonen lekker weer hun werk gaan doen ;) Foto's erbij, lekker zwijmelen, enz enz :)
    Sterkte, en hopelijk is het snel over!

    Hmm, en misschien een borstentaart maken? ;)
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    whahahaha *beeldendenker*
    Ik heb trouwens wel eens een mooie bv taart gezien!!
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Op je mobiel bepaalde geluiden opnemen die je helpen (huilende of juist lachtende Juultje?)
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahahah ja zou het helpen?

    Als de kleine drinkt dan probeer ik ook lekker rustig te zitten, op bed.. naar hem kijken enz.. soms komt het vrij rap maar vaak genoeg niet (gaat wat sneller als hij wat voormelk krijgt dan blijft hij doordrinken zeg maar) maar als er echt niks komt dan is het echt zielig..

    ik hoop dat het tijdelijk is, ga veel fruit eten (nog meer hahaha) en zal roosvice ferro halen of dat enge kruidendrankje van de apotheek..
    Hoe heet dat ook alweer?
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja heb zitten luisteren naar lachende Juul.. hahahha
    foto van mijn 2 boys helpt vaak ook wel..

    kijk die kolf... daar win ik toch wel van.. ik heb uiteindelijk goed gevulde flessen maar voor ukkie vind ik het echt mega zielig.. maar bij mama aan de borst is toch het lekkerste.
     
  8. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Wat achterlijk dat je geen neusspray krijgt, ik zou nog even terugbellen dat je het gewoon wil hebben, punt uit. Dat hij/zij het achterhaald vindt dat is jammer, jij zit met een kindje aan de borst en zij niet. Bel anders de huisartsenpost en bestel hem 'gewoon'.

    Overigens kreeg ik ook een langzame tsr bij productiedip. Domperidon is nog te overwegen, heeft mooi effect op zowel je productie als je maag.

    Sterkte!

    PS Ik heb nog een extra neusspray hier thuis staan (ik krijg ze per 2 van mijn huisarts), dus als je wil.....
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ben heel blij dat je zo goed kan kolven zeg!!
    Dat geeft je denk ik wel veel rust dat je altijd bv hebt.
    Hier is het kolven zo matig (drinkt 150cc per fles) dat ik blij ben dat ik een voorraadje heb!
    Komt goed schatje :D !!
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Heb ik ook al aan zitten denken, om er nog 1 te bestellen en jou een te geven. Wij krijgen ze per flesje en die zijn maar 1 maand houdbaar.
     
  11. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Oh ja, heel diep in en uitademen helpt/hielp bij mij ook wel goed. Echt tot in de tenen inademen.... na 2 ademteugen komt het dan vaak al.
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @appeltje Hij had mij in eerste instantie gebeld om te vragen waarom ik het wilde hebben (had ik netjes uit uitgelegd al in mail) en hij had contact gehad met lactatiekundige in 1 ziekenhuis.. ik ging er natuurlijk tegen in... vragen waarom niet en waarom wel bij andere huisartsen... hij wilde daarna dan nog wel het ziekenhuis bellen waar ik bevallen bent, maar ook daar zeiden ze dat ze het niet meer voorschrijven..

    Mijn productie ljkt in orde.. dus of ik daar iets voor moet gaan nemen. als ik kolf zit ik dus afhankelijk van het tijdstip 220 (vroeger op de dag) tot 120 na voeding in de avond.


    @elmo ja ik weet dat ik hem genoeg kan geven.. al zit ik er wel 30 minuten voor te melken..vind ik wel fijn inderdaad.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ooow dat ademen ga ik dan ook proberen.
     
  14. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Te raar gewoon... heb je nog die lk gebeld wat er gezegd was?

    Je woont in ieder geval niet ver van mij vandaan, dus als je echt omhoog zit heb ik nog een 'vers' onaangebroken flesje.
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik doe op mijn werk een half uur tot drie kwartier over 120 / 130 cc!

    Ja, dat het uiteindelijk wel komt oke, maar die spray is absoluut niet achterhaald.
    Ik heb binnen een minuut twee stromende dames hoor!
    Sufferd, die arts en zijn bronnen erbij!
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    oow hihi dus zolang kolven is niet gek.. ze zijn snel geleegd alleen dat wachten op het tsr.. terwijl ik normaal binnen no time zit te spuiten ahahahhaah
     
  17. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hai!

    Wat ontzettend stom dat je die spray niet krijgt.

    Ik kolf fulltime en dat wilde in het begin ook niet echt zo lukken met de tsr.
    Wat mij helpt is niet naar foto's kijken etc, ik moet er juist NIET mee bezig zijn. Kan dus misschien helpen om gewoon een boek te gaan lezen ofzo?
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb ook al tv zitten kijken.. gewoon gesprekje met mijn man, gewoon naar Julian kijken, maar het maakt allemaal niet veel uit helaas.
     
  19. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Kolven jullie wel dubbelzijdig? Ik heb 's ochtend in 7 min zo'n 250 ml en de rest van de dag zo'n 180 ml. Ik heb laatst mijn handkolfje aan een vriendin uitgeleend die enkelzijdig elektrisch kolft. Ze gebruikt de handkolf dan op de andere zijde zodat je goed gebruik maakt de eerste tsr. Later kolft ze die borst nog even na met de elektrische kolf. Levert zo'n 50 ml extra op.
     
  20. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb ook beide idd.
    Een medela (dubbel en elektrisch) en een Avent handkolf.
    De handkolf gebruik ik voor tussendoor (voorraadje en die luie kant fit houden ;)).
     

Deel Deze Pagina