Hoi allemaal, even een twijfel hier, met de trein of de auto naar de rai de voor en nadelen van de auto en de trein.. wie helpt me mee voordelen auto - tussentijds spullen naar de auto brengen - niet gebonden aan trein/bus tijden nadelen auto - benzine kosten/ parkeerkosten - zelf terug rijden als je moe bent van het sjokken voordelen trein - dicht bij de rai - niet zelf terug rijden na een dag sjokken (2 tot 2,5 uur rijden) nadelen trein - overstappen - met de tassen sjouwen wie heeft ervaring en wie wil me eens even helpen om hier uit te komen. liefs
op welke dag wil je ? want het weekend kan je beter met de trein gaan! woensdag donderdag kan wel met de auto
Het is de bedoeling om donderdag te gaan.. Maar als we zo ver van de rai parkeren dat we met shuttlebussen gaan, dan kun je ondertussen natuurlijk niet even snel je boodschapjes in de auto dumpen...
Ik zou lekker met de auto gaan! Grootste voordeel is dat je kan zitten in de auto. Ik ben vorig jaar met de trein gegaan en het was stampvol, iedereen prikt en duwt je aan de kant, die stomme trolleykoffers rijden om de haverklap over je tenen en we konden niet zitten(tenzij we dus al ellebogend, duwend en trekkend mee waren gegaan met een kudde op hol geslagen volk wat wilde zitten, verschrikkelijk..).
Wij gaan wel met de trein. Maar ook omdat mijn vriend en ik er een lekker dagje uit van maken en zo'n treinreisje past daar leuk bij. Qua afwegingen, zo hebben wij het ook gedaan. Uiteindelijk maakte het niet veel uit maar puur het lekker in de trein zitten samen en geen parkeergedoe deden ons besluiten met de trein te gaan. Wij gaan wel morgen trouwens, geen idee of het uitmaakt. Veel plezier in ieder geval!
Ik ga met de auto, maar ik vraag me af of er in de buurt parkeergelegenheid is?? En dan heb ik het niet over RAI parking maar over andere parkeerplaatsen en is dat ver lopen naar de RAI? Iemand ook een indicatie over de kosten? Ik ga alleen in de middag dus zeg een uurtje of 5 in totaal.
verschillende antwoorden... tijwel twijfel twijfel parkeren het dichtst bij de rai zelf is 20 euro, en de parkeerterreinen met shuttle bussen zijn 15.50
voor zover mijn informatie rijkt is dat een eenmalig bedrag.. maakt dan niet uit hoelang of kort je parkeert..
Wij gaan met de auto naar amsterdam arena waar je voor 8 euro kan parkeren en dan met het ov het laatste stukje
Wij gaan met de auto naar dichtstbijzijnde station vanaf hier en dan verder met de trein. Ik ga nooit meer met de auto ppfff. Zo slecht bevallen en 15 voor parkeren vind ik veel geld. Dan nog eens 3 kwartier tot een uur wachten voor plek met de pendelbus. We waren op tijd vertrokken en uiteindelijk nog pas rond 13 uur op de beurs. Er stonden super veel files, wilden dichtbij parkeren maar was vol dus weer ergens anders heen... Het zat ons niet mee zeg maar. En in de trein eis ik gewoon een plek als zwangere en anders doet mijn gezelschap dat wel regelen voor mij. Ja, iedereen wil zitten als je de hele dag geslenterd hebt, maar dan nog.
ik denk dat je me overtuigd hebt mopke.. en idd voor een zwangere moeten ze maar gewoon opstaan morgen nog maar snel kijken bij de blokker ofzo voor zo'n debiele trolley... haha ga namelijk echt niet met zware tassen sjouwen
Ik vind ook dat een zwangere voorrang moet krijgen op een stoel maar vergeet niet dat je naar de 9maandenbeurs gaat en dat je niet de enige zwangere bent die wil zitten als je een hele dag geslenterd hebt Wij gaan op aankomende zondag en toch met de auto. Ik en mn vriendin hebben beide een kleintje thuis en we willen niet afhankelijk zijn van het ov enz enz en dan kunnen we gaan en staan waar we willen. En als je eenmaal een plekje hebt voor je auto, dan staat hij daar de hele dag. En ik ga toch niet mijn spullen tussendoor naar de auto brengen. Overigens kost een treinkaartje ook een hoop geld! xx
Knorretje, je hebt groot gelijk met de trolley. Je bent niet de enige die een trolley bij zich heeft hoor! Maar aangezien ik er niet mee wil rijden neem ik een rugzak mee, want ben niet van plan veel te kopen. Treinkaartje is prijzig, via de site van de huishoudbeurs/9 maandenbeurs is het 17,50. Maar ik reis met mijn zus mee en dan kan ik met 40% korting meereizen. Scheelt ook enorm! Voordeel je stapt naast de RAI uit.
Ik heb zelf een ov kaart (Studeer nog) dus mijn moeder rijd met 40% korting met mij mee dus zijn dan maar 26 euries kwijt vanuit onze woonplaats... Mijn moeder heeft al aangeboden dat ze de trolley wil trekken... heb zelf namelijk last van een lichte bekken instabiliteit en ben 32 week zwanger... dus mam die vond het wel verstandig dat ze met de trolley ging lopen.. daar komt bij dat ik niet heel veel wil/ hoef te kopen, maar die aanbieding van pampers gaat sowieso met mij mee naar huis