5/6 dagen voor verwachte NOD al duidelijke positieve zw test!!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Noor30, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor30

Noor30 Lid

10 mei 2010
    47
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik zou a.s. weekend eigenlijk pas ongesteld moeten worden volgens mijn (vrij regelmatige cyclus) maar ik had maandagavond al een duidelijke positieve test! Maar dat is al 5/6 dagen voor mijn NOD. Zou het kunnen zijn dat ik al langer zwanger kunnen zijn??
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Noor

2. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd meid!! Je zou langer zwanger kunnen zijn, maar je kunt ook een vroege eisprong/snelle innesteling hebben gehad of misschien zijn het er wel 2 :p dus ja hier word je ook niet veel wijzer van...alleen een termijnecho kan je uitsluitsel geven, of misschien de digitale clearbleu met indicator doen? Die geeft een schatting van het aantal weken :)

3. Noor30

Noor30 Lid

10 mei 2010
    47
    0
    0
    Dankjewel Thalia! Tja...het kan maar zo dat ik deze maand een vroegere eisprong had.Ben ook wel een beetje onzeker om as weekend alsnog ongesteld te worden. Hoop het niet natuurlijk!

Wanneer zou ik kunnen bellen voor een termijn echo denk je?

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Een termijn echo doen ze met de 10 a 12 weken. Tenzij er een medische reden voor is.

Alvast voorzichtig gefeliciteerd!!

5. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Hi Noor,

Tot 6 weken zie je op de echo vaak alleen maar een vruchtzakje. Je zou een verloskundige in jouw buurt kunnen bellen?
    Sommige verloskundigen hebben eigen echo apparatuur in hun praktijk.
    De regels omtrent echo's hoeveel en wanneer vermelden zij ook vaak op hun website.
    Een vriendin van mij heeft een termijnecho gehad met 8 weken zwangerschap omdat zij echt geen idee had hoe lang zij zwanger was.
    Zonder 'goede' reden krijg je echter vaak geen echo buiten de standaardecho's.
    Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel erg spannend is meid!

6. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Gefeliciteerd!!!

7. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    noor: het kan zeker dat je 5 dagen voor je nod een positieve test hebt. Ik zelf had dit ook. vanwege medische redenen krijg ik wel een echo ( loop bij fertiliteit) helaas is het met 8 wk een miskraam geworden. Maar goed het kan dus zeer zeker wel!
    Succes!

8. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    gefelicteerd!!

9. Noor30

Noor30 Lid

10 mei 2010
    47
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties! Zo te lezen komt het dus vaker voor. Ik ga volgende week maar eens de gynaecoloog bellen. (ik sta ook onder controle vh ziekenhuis) Misschien kan ik al eerder terecht voor een echo..?

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jep, dat kan:D

Bij mijn zwangerschappen testte ik zeker 4 a 5 dagen voor NOD positief...En dat kwam niet door hormoongebruik. Ben maar 1 keer via ICSI zwanger geraakt namelijk...

De andere zwangerschappen waren zonder hormonen...

Vorige maand had ik ook 4 dagen voor NOD lichte posi test, helaas op de NOD niets meer te zien en werd ongi.:(

11. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Hi Noor, als je al onder controle staat, dan wordt het daar natuurlijk alleen maar makkelijker van, dus gewoon bellen! :) Ik hoop voor je dat je snel terecht kunt.

12. Noor30

Noor30 Lid

10 mei 2010
    47
    0
    0
    Is het dan niet nog vel te vroeg om te bellen?? Omdat ik as weekend pas ongi zou moeten worden? Ik weet niet goed wanneer ik nu moet gaan bellen naar het ziekenhuis?

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

met 5 a 6 weken ben je vroeg genoeg!

Deel Deze Pagina