Ik heb nu al 2 weken een plas dwang voor het slapen gaan. S avonds als ik naar bed ga, poets ik mijn tanden, ga ik plassen en stap ik bed. Doe mijn ogen dicht, maar met het moment dat ik mijn ogen sluit. Heb ik continu het idee dat ik moet plassen en die dwang ik zo groot, dat ik nog geen 5 minuten later weer op de wc zit en wacht ik net zolang tot dat ik geplast heb ( duurt niet zo lang ) dan ga ik weer in bed liggen .. En komt de dwang op nieuw ( in mijn gedachten ) en moet dan ook echt op de wc zitten, anders val ik niet in slaap. Meestal komt er dan niks of misschien na een poosje een druppeltje. Ik vind dit vreselijk irritant, het lijkt mij .. Als je geplast hebt en in bed ga liggen dat je dan gewoon heerlijk rustig in slaap moet vallen, zonder die dwang om naar de wc te moeten. Wie kent dit? Of het is echt iets psychisch en een persoonlijke dwang.
Ik heb er helaas ook last van, maar ik probeer mijzelf te dwingen toch te blijven liggen totdat ik in slaap val. Ik denk wel dat het psychisch is, want ik heb dan geen volle blaas.
Ja ik herken het Ik mag van mezelf ook alleen nog 1 keer vlak voor het slapen naar de wc en daarna niet meer
Dat is ook een vorm van dwangneurose, ik heb dat met meerdere dingen maar zeker ook met plassen. Je moet alles heel bewust gaan doen, gewoon alles doen en vlak voordat je in bed stapt plassen en daar heel bewust bij nadenken en dan bed ingaan en niet meer eraan denken.
Ik heb het ook een tijd gehad, het begon met een blaasontsteking maar toen dat over was heb ik nog een paar nachten als ik op mijn buik lag 's nachts (= druk op blaas) heel erg het gevoel gehad te moeten plassen telkens. Het hielp hier om op mijn zij of rug te liggen en met mijn mobiel zo'n app met rustgevende muziek op te zetten zodat ik daar mijn aandacht op kon focussen en niet op mijn blaas. Dat hielp!!
Ik heb dat ook weleens. Soms moet ik wel 4 tot 5 keer per nacht. Echt heel irritant. Van een vriendin weet ik dat ze het weleens heeft. Gelukkig heb ik het niet iedere nacht.
Lijkt of ik het heb geschreven, ik word er echt gek van en doodmoe. Ik plas ook voor het naar bed gaan, als ik niet binnen tien minuten slaap begint de ellende. En dan om het kwartier moet ik, en ga ik niet dan val ik gewoon niet in slaap blijft dan maar door mijn hoofd spoken. Sommige periodes is erger dan anders. Is iets wat ik al heel lang heb
Och jee .. Ik ben niet de enige gelukkig, hihi! Ik probeer er dan altijd niet aan te denken, maar dan hoef ik ook maar wat te horen, buiten, mijn zoontje of mijn vriend .. En, dan ben ik daarna weer alleen gefocust op het plassen.
Klopt...heb ik ook ( gas, deuren et cetera...) En dat bewust nadenken en dan niet meer doen helpt inderdaad
Dus plassen, en duidelijk tegen je zelf zijn: je bent geweest dus nu slapen? Dat lukt mij dus niet. Ik drink bewust niet meer in de avond
Ik drink zelfs nog wel een pot thee in de avond Maar ik slaap ook pas altijd om 12 uur. En ik ga dan echt net voor het slapen gaan naar de wc. Tot nu toe lukt dat wel
Hier heb ik dat ook wel, maar dan komt het omdat ik niet de tijd heb genomen om uit te plassen c.q. mijn bekkenbodem niet genoeg ontspannen.
Heeeel lang last van gehad. Eigenlijk vanaf kindzijnde. Er is maar een remedie, niet meer gaan. Als je zo vaak druk blijft zetten, krijg je ook veel sneller aandrang, bij elke druppel voel je dat je moet. Heel vervelend. Ik ben er in ieder geval helemaal vanaf. Voel nu pas de drang als ik écht moet. En als het niet helemaal wil lukken heb je Vesicare tabletten op recept.
Ja dat lukt wel als je je gedachtengang gaat aanpassen en dingen bewust gaat doen, moet ik helaas met meer dingen doen dan alleen plassen en anders blijf ik in een rondje cirkelen en dat werkt gewoon echt niet. Probeer het maar eens en dan bedoel ik echt bewust plassen dus echt met je gedachten erbij zijn, zodat je ook echt klaar bent en dan naar bed gaan en gaan slapen.
Oh ik heb het ook...... elke avond. Lig ik lekker slaap bijna en dan, stap ik eruit loop naar de wc (komt amper wat) en neem nog paar slokken water. Als ik dat niet doe kan ik niet slapen. Vreemde tik. Ik ben er al aan gewent
Oh ik heb het ook! Ook als ik geplast heb en mijn vriend gaat tandenpoetsen/plassen/kraan aanzetten of iets met water, moet ik alweer. Voor intimiteit en na moet ik ook altijd. Ontzettend irritant, maar als ik niet ga word ik gek.:/
Als ik weer zo'n periode heb drink ik na 20 uur ook niets meer. Vaak maakt dat ook weinig verschil maar goed. Ik heb ook dan vaak het idee dat wanneer ik van de wc kom mijn blaas niet helemaal leeg is. Overdag heb ik het echt nooit.
Ik heb gisteravond bewust geplast en bij gaan zitten en me op de plas gefocust. Gezegd tegen mijzelf, ik heb nu geplast, mijn blaas is leeg en nu kan ik lekker slapen. Het is eigenlijk haast te gek voor worden haha, maar het heeft gewerkt! Heb pas om 04:30 moeten plassen!