Vanmiddag op verjaardag geweest dus alleen maar gezeten maar toen ik opstond voelde mijn buik keihard aan. Daarna nog een keer en onderin mijn buik deed het pijn. Is dit gewoon bandenpijn of kan je ook al harde buiken hebben met 12 weken? (Of is dat een hele stomme vraag?)
Ik ken het niet van zo vroeg. Maar zou best kunnen, toch? Als je het zelfde herkende als harde buiken zal het vast zo zijn
Ik had het tijdens de zwangerschaps van onze 2e vanaf een week of 15 na de seks zeg maar ik gok door aanspanning van de baarmoeder. Ik wist dat het harde buiken waren omdat ik het herkende van de eerste.
Ik voel ze zelf ook al sinds 2 weken, herken ze snel omdat dit mijn 3e zwangerschap is. Ik heb het vooral 's avonds, als ik na een lange dag op de bank zit. Geen idee of het normaal is, ik zal het volgende week aan de vk vragen als ik weer op controle moet komen.
Ik krijg er ook steeds meer last van Had het bij de eerste zwangerschap ook al zo vroeg. Ik krijg progesteron om de baarmoeder rustig te houden, maar merk er toch niet veel van...
Ik had vanaf een week of 12 ook al last van harde buiken vanwege een snel geprikkelde baarmoeder. Dit is de hele zwangerschap ook gebleven en hoewel hoewel het niet altijd fijn was konden ze geen kwaad. Ik ben vanaf toen wel al een stapje terug gaan doen en meer rust momenten inlassen, daar werden ze ook iets minder van.
Ik had ze deze zw ook al sinds een week of 11/12. Voor mij ook een teken iets te gaan minderen op het werk.. inmiddels werk ik nog 50%..
Ik weet echt niet wat het is, zelfs gisteravond en vannacht op bed de hele tijd last van mijn buik. Alsof ie continu strak staat. Ik ga zo toch even het ziekenhuis bellen voor advies. Gisteren trouwens niks bijzonders gedaan en begon toen ik gewoon op een stoel zat. Zouden het ook gewoon mijn darmen kunnen zijn? Heb we moeite met naar de wc gaan. Naja ik zal het zo wel horen als ik het ziekenhuis bel.
En wat zei het ziekenhuis? Hoeveelste zwangerschap is Dit? Ik herken het ook nu bij me derde zwangerschap. Had er ook heel vroeg al last van. Dat je op een verjaardag ben en niks heb gedaan zegt niet dat je geen harde buiken kan krijgen omdat je niks doet. Het kan ook in je hoofd en om je heen te druk zijn. Verder kan het niet zoveel kwaad. Alleen opletten dat ze geen pijn gaan doen.
Ze kunnen niks doen, hopen dat het overgaat en bij pijn paracetamol nemen. Dit is mijn 2e zwangerschap (tweelingzwangerschap)
Hier ook progesteron en ook af en toe harde buiken sinds ong 20 weken. Al zijn ze hier wel echt kort en voel er bijna niets van gelukkig.
Miss even iets proberen voor je darmen zoals lactulose oid? dan kan je dat uitsluiten? Ik heb het overigens ook in rust.
Herkenbaar! Had ik ook zo vroeg, herkende het van mijn eerste zwangerschap. Kan ook door de flinke rek en groei van je baarmoeder komen. Zijn er tenslotte 2! Het reageerde bij mij op alles: blaas, darmen, drukte... Probeer dus die dingen uit te sluiten: urine controleren bij huisarts (ook kweek!) en iets voor je darmen. Dan geen verbetering, toch proberen rustiger aan te doen! Mentale drukte hoort daar ook bij, ben ik na eerst flinke ontkenning ook achter gekomen Succes
Die lactulose kan je dat gewoon in de winkel of apotheek halen? En urine zal ik morgen even laten checken, heb geen bakje meer en winkels zijn denk ik dicht vanwege carnaval. Ik kan trouwens ook gewoon de ha bellen om te vragen of ik die zakjes kan krijgen voor een betere ontlasting.
Lactulose kan je gewoon bij de Kruidvat halen. Maar zakjes via de HA kan natuurlijk ook als je er toch langs gaat voor de urine!
Heb net de dokter even gebeld voor die zakjes, zonder tegenbericht kan ik die morgen ophalen bij de apotheek. En voor 10.00u moet je urine ingeleverd hebben dus dat doe ik dan ook morgen meteen even.