Slaan jullie wel eens een ronde bewust over? Wij gaan nu voor een volgend kindje. Maar onze oudste zou precies rond een uitgerekende datum dan ook jarig zijn. Plus alle december drukte, dus man wil deze ronde overslaan. Houden jullie daar rekening mee?
Nee. Wel een maand pauze erin omdat er teveel speelt op dat moment. Dat hoofd niet naar verplicht wippen staat zeg maar
Nee, nooit rondes overgeslagen. Zelfs als je een ronde overslaat heb je geen garantie dat je een bepaalde periode vermeden hebt, gezien de baby ook (veel) te vroeg of juist te laat geboren kan worden.
Nou, precies dit! Sowieso sla je na jaren proberen geen enkele ronde meer over, maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als je van een knipoog zwanger raakt en je baby's echt kunt plannen zeg maar, dat je dan denkt: laten we voor de zekerheid deze maand overslaan en dan maar gokken dat de baby pas rond de uitgerekende datum komt. Doe vooral waar jullie je goed bij voelen!
Tja dat kun je doen, het biedt echter geen garantie. Hier was ik van nr 1 uitgeteld eind juli dit werd midden augustus, nr 2 uitgeteld begin sept en werd 5 dagen na de verjaardag van haar broer geboren ( ook midden augustus dus)
Ik zou dan overslaan. Maar ik ben zo vruchtbaar als wat en al zwanger als hij naar mij kijkt bij wijze van. Maar er zijn genoeg vrouwen welke al jaren bezig zijn en dan laat je natuurlijk geen enkele kans onbenut.
Ik was ook drie keer snel zwanger (3e ronde, 1e ronde, 6e ronde) maar heb echt nooit de behoefte gehad een ronde over te slaan Misschien omdat ik me echt niet kan indenken waarom het in een bepaalde maand niet handig zou zijn om een kind te krijgen. Elke maand heeft wel z’n voor- en nadelen zou ik denken Plus dat je al gauw 2 rondes zou moeten overslaan, wil je enigszins zekerheid (gezien je - in een normale situatie - tussen de 37 en 42 weken zal bevallen)
Ik kan het me wel voorstellen dat je een bepaalde maand niet heel handig vindt. Ik heb zelf ook nog nooit een ronde over geslagen, maar kan me best voorstellen dat je dat doet.
Nou hier 3 in juli jarig en de aankomende staat voor eind augustus… Voordeel is dat je t in 1x kan vieren, nadeel, het is duuuuuuur haha dus ik kan me er ook wel iets bij voorstellen
Ik weet het niet sowieso zou de eventueel volgende met 37 weken gehaald worden weer… dus reken al 3 weken van uitgerekende datum af haha! januari zou ik wel dubbel vinden
Als je lang genoeg bezig bent, dan verlies je soms de hoop en denk je gaat hem toch niet worden, dus volgende maand gaan we er wel weer voor. Dus ja in die zin wel een maand overslaan, maar zeker niet om een verjaardag te vermijden ofzo. (Luxe probleem dat) Met lang genoeg bezig, bedoel ik niet 9 of 10 maanden.
Heel eerlijk gezegd ben ik nooit echt bezig geweest met wanneer de uitgerekende datum zou zijn als het die ronde zou lukken. Voelt voor mij als jinxen. Nu uitgerekend in de week waarin man en schoonvader jarig zijn. Ook trouwdag is 3 dagen na uitgerekende datum. Als ik had mogen kiezen zou ik ook voor een andere verjaardagsmaand zijn gegaan, september is zo al feestelijk en druk genoeg. Maar ach ben allang blij dat er na meer dan 1.5 jaar eindelijk eens een baby onderweg is dus hoe we dat met al die feestjes doen zien we dan wel weer. Moet wel toegeven dat als op 1e kerstdag m'n bevalling zou beginnen ik er alles aan zou doen om die baby op z'n minst op 2e kerstdag ofzo af te leveren. Maar ja wat is die kans nou
Nee nooit rekening mee gehouden. Nu zit er 2 weken tussen uitgerekende datum zoon en m’n ongeboren dochter nu. Maakt me echt helemaal niks uit. naar mijn idee is er elke maand wel wat, iemand jarig, feestdagen, midden in de zomer etc etc. Argument dat het duur is snap ik niet zo, je weet al een jaar dat er verjaardagen aankomen dus of die nou tegelijk vallen of niet het geld ben je toch kwijt En ik vind t nu wel een voordeel dat de babykleertjes allemaal voor het goede seizoen zijn, net als m’n zwangerschapskleding.
Dan kun je toch heel veel maanden overslaan? Mijn oudste 2 zijn rond de meivakantie jarig (of de een of de ander is jarig in de meivakantie, afhankelijk van hoe hij valt) en mijn jongste 2 in de zomervakantie (6 weken er tussen, dus ook weer of de 1 of de ander is in de vakantie jarig.) En dat zijn dus 4 verschillende maanden. En dan heb ik er dus nog geen in de decembermaand. En het leven valt nooit te plannen. Mijn jongste is op de sterfdag van mijn schoonvader geboren. Binnen 12 uur was mijn vriend een vader kwijt en had er een zoon erbij, dat was wel heftig voor hem. Dat vond ik op dat moment ook wel even lastig. Maar mijn vriend ziet het gelukkkig als iets bijzonders, het ene leven eindigde en het volgende begint. The circle of life
Hier zouden we wel maanden overslaan. Ik wou niet bevallen in november of december vanwege de drukte. (Veel verjaardagen en feestdagen) maar ik kan me voorstellen dat als je al een tijd wacht op een zwangerschap dat je dan geen maand onbenut laat.
Jeb begrijpelijk. Ik slaag deze ronde over gewoon dat er vanaf januari 2023 5 extra vaderschapsdagen bijkomen. Of het dan raak is in mijn 12 of 13 de ronde maakt het dan ook niet meer uit
Is in België denk ik hè? ik moet eerlijk zeggen, ik vind het ook wel fijn om te weten dat het even een maand niet gebeurd. Ook geen stress over wel of niet raak. We hebben het pas 1 maand geprobeerd nu, dus moet ook niet overdrijven