viaviela

Discussie in 'De lounge' gestart door NikkiF, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo dames !

Gaan opa en oma bij jullie ook oppassen ? Dan kun je heel eenvoudig een oppasvergoeding krijgen ! En willen opa en oma dat niet, dan is het natuurlijk een leuke donatie op het spaarbankboekje van je kind iedere maand !

Ga naar de site www.viaviela.nl en kijk wat je kunt verdienen ! Wij krijgen 105 euro per maand (eigenlijk opa en oma dan ... maar die willen het niet, dus krijgt ons manneke dat op zijn rekening !) en het enige wat je hoeft te doen is even het formulier invullen, een gesprekje te voeren met een consulente en klaar ben je !

Groetjes,
    Nikki F

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    En ik maar denken, dat jij gaat werken voor dat geld maar jullie hebben vast meer uren dan die 10 van mij :)

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, Thijs gaat op maandag en dinsdag naar opa en oma. Ongeveer 10 uur per dag ... maar ik hoop minder omdat de tijden van onze school gaan veranderen in januari, dus kan ik eerder thuis zijn.

Het is hebben of niet. Een vriendin van mij had deze tip. Toch weer een lekker spaarcentje !

Groetjes,
    Nikki F

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Maar hoeven jullie zelf dan niks te betalen?

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik me afvraag is of m'n ouders daar dan geen belasting over hoeven te betalen. Weet iemand dit?

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb net gekeken en de berekening gemaakt. Volgens die berekening zouden mijn ouders € 639.76 krijgen per maand om op te passen voor onze 2 kinderen. Dat kan toch niet? Zoveel? Weet iemand hoe dit zit?

Gr Otje

7. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Dit schijnt een subsidie van de belasting te zijn. Ik heb eens gebeld, toch wel interessant

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Maar dan hoef je verder niks te betalen? Als ouders dan?

Dan is het perfect!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Lijkt me ook niet kloppen, :(

Ik ga ze morgen even bellen.

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb toevallig ook een gesprek met een consulent aangevraagd. Mijn moeder wil het geld ook niet, ze opent een spaarrekening voor Iman.

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb het ook eens ingevuld...maar we hebben nergens recht op. Een dag per week en een kindje is , denk ik, te weinig....

12. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    ik heb het berekend, zou 251 per maand zijn, maar dit mag mijn moeder niet bijverdienen, dan word ze gekort, nu eerst uitzoeken wat voordeliger is.

@Nikkif, je moet degene op wiens naam het komt wel opgeven als gastouder (formaliteit), hoe gaat dat in zijn werk. Dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen.

13. Danny

Danny Niet meer actief

Mij hebben ze verteld dat de oma of opa dan ingeschreven wordt bij een gastouderbureau en dan dus ook gebeld wordt met de vraag om op te passen op andere kinderen.
    Maar precies weet ik t ook niet.

14. Niet meer actief

hmm mijn zus gaat oppassen :p

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ben benieuwd wat het addertje onder het gras is.
    Mijn moeder en schoonmoeder zouden zo ruim 250 euro per maand kunnen krijgen. Toch eens even navragen hoe het zit.

16. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij gaan dit ook zo doen. Via een ander bureau, maar komt op hetzelfde neer. Je betaalt zelf 1/3 deel, de beide werkgevers betalen 1/3 deel en het rijk betaalt het laatste deel. En onze ouders hoeven het geld ook niet, dus hartstikke leuk voor Hugo's spaarrekening toch?!

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Er moet inderdaad inkomstenbelasting over worden betaald, maar dat wordt al ingehouden.

Voor het aanmelden als gastouders schijn je een eenmalig bedrag te moeten betalen. Ik krijg daar meer info over als de consulente thuis komt.

Verder hoef je zelf niets meer te betalen ! Fijn toch !

Groetjes,
    Nikki F

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    maar zo kan toch iedereen oppeven dat een opa of oma of zus gaat oppassen dan kan iedereen zomaar geld aanvragen...

maar wij zouden (of eigenlijk me ouders) €55 krijgen.

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Meliske: dat had ik ook al bedacht. Want hoe gaan ze het controleren?

Er moet toch ergens een addertje onder het gras zitten. Mocht iemand dat gevonden hebben dan hoor ik het graag!

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb al mn gegevens op de site ingevuld, zodat je gebeld wordt. Maarre, er is nog steeds niet gebeld.

Mochten ze nog bellen, zal ik ze eens even flink aan de tand voelen! En dan laat ik het hier even weten! ;)

Deel Deze Pagina