Wat een verademing!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Natasja, Apr 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Pfew ik had sinds gister ineens een harde plekken borst (links) als Dean had gedronken aan die borst was het wel weer even lekker zacht maar zodra het weer goed gevuld raakte.. kwam het weer op.
    Vanmorgen geprobeerd te kolven met mijn handkolfje.. niks hoor.. kleine bodempje.. dat hielp niks. Mijn mijn hand gekolft onder de douche.. hielp een klein beetje.

Na wikken en wegen vanmiddag een medela swing aangeschaft.. snel thuis alles uitgekookt en aan mijn borst gezet..aaaaah heerlijk! na 6 minuutjes kolven kwam er bijna niks meer uit en was ik 110 ml melk rijker!
    Mijn borst voelt weer helemaal goed! (hahahah hoe trots kan je zijn op je flesje melk!)
    We gaan Zaterdag naar de bios, wel een fijn gevoel dat er iets in de koelkast staat voor als Dean honger krijgt!

(die kolf moest er toch wel komen voor als ik weer aan het werk moet)

Zo dat moest ik even kwijt! :D

2. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Helemaal super Natas! Idd fijn dat er een slokje klaarstaat voor Dean, daar zal hij je dankbaar voor zijn :D. Ik heb zelf ook de Swing en gebruik hem tegelijk met een handkolf (Harmony) ben er ook erg tevreden over. Wel nog ff in de gaten houden he die harde plek, en opletten dat je geen verhoging/koorts krijgt. Maar daar vertel ik je vast niets nieuws mee ;) Veel plezier in de bios!

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Thanks!
    Ja ik ga het zeker goed in de gaten houden, sinds vanmiddag 4 uur geen harde plekken meer gesignaleerd.

We probeerde al een vroege film te nemen, snel voeden enz.. maar ja omdat ik op verzoek voed is het nogal moeilijk plannen.
    zo kan zijn tante hem lekker iets geven wanneer nodig!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk, kan je toch met een gerust hart van huis gaan!
    Fijne avond gewenst alvast! Komt vast goed met Dean en zn tante! ;)

Plekken idd nog even in de gaten houden (ook belangrijk ;) )

5. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Gelukkig ook zonder plekken wakker geworden!

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Wat lekker dat dat wel werkt! Voor mij misschien ook wel de oplossing als ik het zo hoor...

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    heb je last?

(ik voed verder wel gewoon met de borst )

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ja ook, ook van harde plekken, maar dat is wel het minste probleem nu voor mijn gevoel. Kleine spuugt veel en moet dat Nutritonspul in een papje voor en na de voeding met een lepeltje binnen krijgen. Nou dat krijg je er dus bijna niet in. Kolven met de hand hetzelfde verhaal als bij jou: Een klein bodempje, 40 cc is mijn grootste opbrengst (uit twee borsten!). Als ik jou zo hoor gaat het electrisch een stuk beter. Ik ga het in ieder geval proberen, dan kan ik een schepje Nutriton toevoegen aan de afgekolfde melk. Dan gaat het er in ieder geval in, en nog belangrijker: komt het er minder snel uit ;)
    Misschien is mijn melkproductie ook wel niet goed genoeg, kleine is ook best snel ontevreden. Zo kan ik de productie, indien nodig, misschien ook wel op peil krijgen.

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ok, ja dan zou ik zeggen koop een kolf!
    Ik ben er echt heel blij mee!

10. Female

Female Niet meer actief

Hey en hoe was het, een avondje uit? Flesje nog nodig geweest? ;)

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai!

het was erg gezellig!
    Nope flesje was niet nodig :D Hij heeft netjes op mama gewacht.
    Vind het alleen erg zonde om weg te gooien :oops:

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Niet weggooien! Je mag melk binnen 24 uur nog invriezen!

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Nikita: om je productie verhogen kan je beste op verzoek aanleggen, dan regelt je kindje het zelf.
    Je zit nu waarschijnlijk tegen de regeldagen aan, het enige wat je kan doen is aanleggen,dan is de ontevredenheid het snelste weg.

14. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb het vrijdag gekolft, dus dat kan niet meer. (gister avond was ik te moe om er nog over na te denken)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In de koelkast kan je het nog een paar dagen bewaren.

Ik weet niet of je nog vaker van plan was om een flesje te geven? Anders zou je morgen ofzo dit flesje kunnen geven, zelf kunnen kolven, en dat dan invriezen. Misschien een beetje omslagtig maar je hoeft het in ieder geval niet weg te gooien. ;)
    En anders als laatste optie, bak er een pannekoekje van! :D

16. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahah en dan serveer ik het aan mijn man!

ik denk dat ik het flesje geef (mijn man wilde het vanmorgen geven zodat ik kon uitslapen, alleen hij is niet zo snel, dus Dean had al erg trek hahaha dus heb ik toch maar de borst gegeven, wakker was ik al :D )

Vind het anders echt zonde!

Had die contructie van jou ook al bedacht, omslachtig mss maar dan hoeft het niet de gootsteen in.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, ontbijt op bed voor je man morgen! :) Niks zeggen natuurlijk!

Maar idd, das beter dan weggooien! Zonde van de moeite die je ervoor gedaan hebt!

En idd daar zie je maar weer, gewoon aanleggen is veel gemakkelijker dan dat gekloot met die flesjes :D (sorry voor het taalgebruik :) )

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Denk niet te snel dat het aan jouw productie ligt!
    Op deze leeftijd zijn 12 voedingen of meer op een dag heel normaal, dus elke 2 uur kan heel goed. Vaker ook.
    De meeste spugertjes spugen minder als ze vaak op een dag kleine porties drinken. Nutriton kan soms lastig zijn toe te dienen, heb je het al eens met vingervoeding en een voedingsspuitje geprobeerd?

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    krijg ook een jaloersig gevoel van de flesjes hahahahhaha

maar goed, gegeven vanmiddag en een nieuwe lading de vriezer in gedaan.

20. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Je kan het ook zowiezo eens geven, gewoon een beetje, 50cc in een flesje, om te oefenen om mamamelk uit het flesje te drinken..

De rest van de voeding leg je hem gewoon weer aan, gezellig bij mama, tot ie genoeg heeft; en vervolgens kolf je na de voeding de rest weer af. heb je gelijk 'verse' voorraad die je wel in kan vriezen. Komt altijd van pas..!

(EDIT) Oeps. Zag niet dat er een tweede pagina was hihiihi

Share This Page