nu is het echt..speen weg!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tuc, Jun 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nadat ik gisterochtend ontdekte dat mijn zoontje zn speen kapot had gebeten was daar het moment om echt door te zetten. Sinds hij 6/7 maanden oud is gebruik ik al geen speen overdag meer, maar alleen met slapen.
    Hij is er nu oud genoeg voor om te stoppen, maar we stelden het steeds uit omdat het een heel onrustige slaper is.

Gisteravond eigenlijk meteen goed gaan slapen..vannacht na wakker worden (doet hij altijd hoor) ook steeds terug gaan slapen. Vanochtend wel erg vroeg wakker. Maar dat zal wennen zijn. Vanavond toch weer verdriet om zn "tuttie". Even bij hem gebleven en rustig in slaap gevallen.
    Hoop dat het snel gewend is voor hem.

We hebben hem beloofd dat hij van het weekend iets van paw patrol mag uitzoeken.

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wat goed! Hopelijk blijft het zo :)

Wij zitten met een duim.. Altijd bij de hand dat 'ding' ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Oef das lastig ja..die kun je niet in de kliko gooien;)

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wat goed! over 1-2 weken weet 'ie niet beter.
    Bij ons is het 2 maanden terug op dezelfde manier gegaan, ook kapotgebeten spenen en toen vonden we het te gevaarlijk.

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,332
    10,295
    113
    Wat goed! Hopelijk blijft het goed gaan.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Vanochtend al een stuk beter. Sliep nog toen we moesten opstaan. Dus dat is net als gewoonlijk.
    Ik vind het alleen zo sneu dat hij er zo'n verdriet om heeft. Is geen reden om hem terug te geven hoor, ben blij dat we er vanaf zijn, maar toch zielig.

7. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    Hier 3 dagen geleden ook de speen weggedaan. Hij is nu 2jaar en 3 maanden. Op dit moment nog iedere avond drama geweest met slapen gaan (zeker een uur krijsen, natuurlijk af en toe even troosten). 's Morgens rond 5.00u wakker (normaal is rond 6.00). Overdag gaat beter, krijst ongeveer 20/30min.
    Daarnaast natuurlijk ook een erg sjagrijnig jongetje nu, niks is goed, hoop gejengel, gezeur, gekrijs en gestampvoet.

De oudste had dat helemaal niet zo! Toen ook de speen weggegooid omdat deze kapot was. Hij vroeg er nog 2x naar en dat was het!

Helaas nu meer "gedoe" met het afleren...

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat fijn dat het al aardig goed gaat. Hopelijk vannacht helemaal goed. Is ook niet leuk als ze er verdrietig om zijn. Straks wil hij hem vast helemaal niet meer.

9. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Je zou kunnen proberen om een pleister om de duim te plakken. Duimt dan niet echt lekker meer :D

10. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Fijn dat het zo goed gaat. Het verdriet wordt echt wel minder en het is goed als hij er snel van af is!

11. tuc

tuc Niet meer actief

dat chagerijnige herken ik wel. Hij heeft er echt beetje "stress" van denk ik, van het afkicken. Terwijl hij hem altijd maar 3 tellen in had om in slaap te vallen, maar toch een dingetje blijkbaar. Hij doet heel lelijk, ik negeer het maar zoveel mogelijk.

Bij de oudste had ik dit ook niet hoor. Die was net 2, zag dat dr tut kapot was: "mama pot moet weg" ze gooide hem weg en that's it:)

Vanavond bij naar bed gaan weer wel even verdrietig, een dikke knuffel gegeven, hij stopte met piepen en is zelf met een paar minuutjes in slaap gevallen.

Share This Page