Ik wil een 14 inch popal miesjesfiets aanschaffen maar nou lees ik allemaal slechte berichten over het merk Popal. Graag hoor ik ervaringen.
Wij hadden er een bakfiets van.. Echt nooit problemen gehad de afgelopen 5 jaar. Ook niet toen hij buiten stond.
Mijn dochter heeft een 22 inch popal maar hij loopt wel onwijs aan bij de remmen en het zadel is niet lekker. Maar goed de ene fiets is de andere niet. We moesten er wel mee naar fiestenwinkel alsnog want de trapper kwam ook steeds los. Beetje een internet fiets dus. Wij kopen er niet snel nog een. Ik zou voor die leeftijd sneller een (tweedehands) Batavus of Loekie (?) fietsje nemen. Zit je altijd goed.
mijn dochter heeft nu 1,5 jaar een beachcruiser van popal. was eerst ook een beetje sceptisch omdat ik meer slechte dan goede reviews las maar toch besteld. heeft wel wat dingen ja maar dat komt omdat er op school nog wel eens een fiets bovenop ligt ed. en dochter gaat er ook netjes mee om. als je kind wat wilder is met een fiets zou ik wel eerder voor een echt merk gaan.
Volgens onze fietsenmaker "roesten ze onder je kont weg" Hij weigert ze te verkopen ook. Ondanks dat ze goed verkocht worden omdat ze er leuk uit zien. Toen ik opmerkte dat onze dochter er best aardig lang al op fietst... Wilde hij niet meer zeggen dan "gelukkig maar. Dan heb je mazzel" Ik heb overigens nog nooit hoeven twijfelen aan zijn oordeel. En de reparaties aan mijn eigen fiets (ander merk) zijn altijd zeer goed en betaalbaar. Dus ik geloof de beste man op zn woord.
Oke bedankt. Ik wil gaan kijken naar de beachcruiser 16 inch want die valt wat lager dan andere modellen/merken 16inch. De meningen verschillen dus. Fijn om ook positieve verhalen te horen. Misschien nemen we de gok wel. Hij zal max 2 jaar gebruikt worden. Wordt keurig in de schuur gezet en zal niet dagelijks gebruikt worden. Iemand toevallig hier de beachcruiser 16 inch staan? Wat is de hoogte? Van bovenkant zadel (laagste stand) tot aan de grond? Ik heb nog geen winkel kunnen vinden waar mn dochter even kan passen.
Op de sote van popal staat welke winkels potentieel de fiets verkopen Even een telefoontje of hij dan daadwerkelijk in de winkel staat is dan snel geregeld.
Hier ook een en inderdaad heel snel roestplekken op alles wat niet in de lak staat. En ook hier staat hij wel altijd in de garage. Verder een prima fiets.
Hier een 14-inch popal gehad, en dat ze onder je kont wegroesten klopt wel haha. Maar mijn zoontje heeft er toch anderhalf jaar dagelijks op gefietst. Toen was de fiets wel "op", maar was hij hem ook ruimschoots ontgroeid. Hier stond hij overigens wel buiten.
ik smeer de ongelakte delen af en toe in met een beetje vaseline dus geen roest aan het stuur hoor. staat ook regelmatig in de regen. wij hebben de fiets online gekocht en zelf in elkaar gezet. hou er met een cruiser wel rekening mee dat de instap vaak wat hoger is dan een normaal model fiets
Wij hebben gisteren de beach cruiser van onze oudste weer uit de opslag gehaald voor onze jongste. De oudste heeft er denk ik 2 jaar gebruik van gemaakt. Geen problemen, nu zitten er wat kleine roestplekjes op, maar niet noemenswaardig. Heerlijk fietsje!
Nou op de Popal site gekeken en een winkel gevonden hier in de buurt. Gemaild maar ze hebben de fietsen niet staan. Mevrouw u kunt bestellen en dan heb ik hem de volgende dag in huis. U zit dan aan de koop vast. Nou dat gaan we dus niet doen. We gaan van het weekend naar een winkel hier niet echt in de buurt. Die heeft een 14inch staan. En de beach cruiser 16inch. (die is 50cm hoog en dus helaas te groot). Dan kan ik zien of mijn kleine meid een 14inch kan hendelen en dan bestellen we de Popal Benthe roze. Bedankt voor alle reacties.
Stom van die winkelier... Zijn geen hele goedkope fietsjes. En anders had vast iemand anders hem wel gekocht want ze zien er superleuk uit. (En ze fietsen ook lekker aldus dochterlief... ) Let even dat de ketting strak genoeg staat trouwens. Dat heeft mij heel wat zwarte vingers opgeleverd Uiteindelijk naar de fietsenmaker gelopen die het gratis in 2 minuten voor me oploste.