Een hartverscheurend verhaal over de honger die nu Somalië teistert: A tortured choice in famine: Which child lives? - Yahoo! News
Ik zag vandaag een stukje op tv ( weet niet meer of t ned kanaal was of turks) en ik zat te janken !!! T is niet normaal, die moeders hebben kindjes vast die enkel nog bestaan uit botten en vel over been zijn. Ik wou dat ik al die kinderen in mijn armen kon sluiten, eten en drinken kon geven. Dan kijk ik naar onze kinderen en denk dan: wat hebben jullie t tog goed terwijl ik soms nog niet tevreden ben... T is niet normaal meer , die beelden krijg ik niet uit mijn hoofd!!! Arme moeders, kinderen ppfff kon ik ze maar helpen!
Heel erg indrukwekkend artikel. Verschikkelijk wat er gebeurd. Mijn man komt uit somalie dus dit maakt dikke indruk op ons.. Hoop en bid elke dag voor het beste voor de mensen daar.
het is iets wat me heel erg bezig houd, ik vind het zo erg en ook dit artikel weer. Onmenselijk wat die mensen door moeten maken.
hartverscheurend, verschrikkelijk en onmenselijk. Onze oudste van 3 zag een spotje op de tv en vroeg waarom dat kindje verdriet had. Ik uitgelegd dat dat kindje geen drinken of eten heeft, maar ook geen speelgoedjes etc. Hij was toch even stil en vroeg daarna of we dan niets konden gaan brengen. Moest ff slikken, uitgelegd dat dat niet gaat omdat het erg ver reizen is. zelf wil ik die mensen graag helpen, maar geld doneren aan 555 doe ik liever niet meer, helaas. Er gaat naar mijn idee zo weinig geld naar de mensen zelf toe, vandaar. maar aan de andere kant we zijn toch allemaal mensen en ik denk dat we in de toekomst steeds meer op elkaar aangewezen zijn. voor mij persoonlijk vind ik het lastig, misschien toch maar doneren en dan hopen dat er toch nog een klein beetje terecht komt bij die mensen. zit nu te denken dat wij dan nu lopen te mopperen dat we net te weinig geld hebben voor de auto die we willen gaan kopen, waar hebben we het over eigenlijk?