De politie is op zoek naar mensen, die een zwangere vrouw in hun omgeving hebben, die niet meer zwanger is, maar geen kind heeft gekregen... Dat stond er vanmorgen bij. Maar ik denk juist dat dit soort gevallen gebeuren bij vrouwen, die ofwel niet weten dat ze zwanger zijn, ofwel de omgeving hier niets vanaf weet... Gelukkig...
Wat bezield zo'n mensen vraag ik me dan af Als je er niet voor kan of wil zorgen sta het dan af ter adoptie Ik zou zo graag zien dat er hier in NL ook van die luiken komen waar je je baby anoniem af kunt geven zoals in België, zou veel leed besparen qua het vermoorden of mishandelen van baby's
Ja? Dat zou mooi zijn! ---- Dode baby Liempde gevonden in vuilniszak Het lichaam van de dode baby die zondagochtend door een voorbijganger werd gevonden in het Brabantse Liempde, lag in een vuilniszak. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt. De zak lag aan de oever van de Dommel, onder een viaduct bij de A2. Na de vondst meldde zich maandag een vrouw uit Liempde bij de politie. Zij was vrijdagavond aangesproken door een verwarde vrouw. Die zocht hulp omdat ze "iets ergs" had gedaan. Naar de verwarde vrouw wordt nog gezocht. Het babylijkje heeft maximaal enkele dagen aan de Dommel gelegen. Over de leeftijd en het geslacht van het kindje wil de politie niets zeggen. Ook de doodsoorzaak is nog niets bekend.
Nou zo een babyluik gaat echt niet helpen tegen dit soort gevallen. Als jij je baby niet wilt kan je het ook achterlaten in een ziekenhuis/politiebureau voor mijn part lever je het meteen af bij jeugdzorg. Niemand zal je verplichten je baby mee te nemen als jij zegt dat je het iets ergs aan gaat doen. Als je je baby in een vuilniszak stopt en ergens dumpt ben je gewoon ziek in je hoofd.
Wat goed van die vrouw dat ze zich gemeld heeft! Ik hoop dat ze haar kunnen vinden... Ik kan me trouwens niet voorstellen, dat de vrouw een begeleide bevalling heeft gehad. Die is dus helemaal alleen bevallen! Dat op zich is natuurlijk al schrikbarend... Misschien is het kindje zelf wel overleden tijdens de bevalling, of vlak erna... Het hoeft dus niet zo te zijn dat de moeder het kind heeft gedood. En misschien heeft ze in paniek (er stond 'in verwarde toestand' het kindje wel op deze manier gedumpt... Misschien juist omdat ze bang was om anders van moord beschuldigd te worden... Je weet het niet. Ze had ze op dat moment in elk geval niet allemaal op een rijtje, en dan kunnen mensen de meest vreemde conclusies trekken. Wat er ook is gebeurd... deze vrouw heeft hulp nodig... Hopelijk wordt ze snel gevonden.
Ik lees dat ze die moeder dringend zoeken omdat ze hulp nodig heeft. Politie: moeder dode baby dringend hulp nodig - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Ja las het ook. Ben wel benieuwd waarvoor ze medische hulp nodig zou hebben. Hier zijn ze achter gekomen, na onderzoek van het meisje.