ik had in 2008 al eens een echo gehad van 1 knobbel die moest ik toen laten rusten maar eigenlijk is die nooit weggegaan maar ook niet groter gegroeit sinds denk ik 1 jaar voel ik weer een knobbeltje ernaast precies ernaast zeg maar alleen is deze wat harder als ik bedenk heb ik die 2 jaar geleden als eens gevoelt maar nooit echt aandacht aan besteed Nu werd hij iets groter dus naar het ziekenhuis Ben nog geen 30 wel een mamografie laten maken links duidelijk een afwijking te zien rechts niks tenmisten hebben ze niet over gehad afwijking bleek een cyste te zijn maar de afwijking er naast was niet op beeld te zien dus toen ook maar met een echo maar ook daarmee kon het niet worden gezien hij voelde het bobbeltje wel maar had het over een verdikte klier (was een arts geloof ik) toen als laatst naar de chirurg die de boel betasten voelde de bobbels ook duidelijk. verder geen verdikte klieren in hals of waar dan ook ja ze zij volgens hem is het een verdikte klier "tenminsten dat zegt hij" hmm die heeft er toch voor geleerd zou je denken ? maar ze zij wil het wel in de gaten houden dus over 3 maanden maar weer eens op de foto. welicht gaan ze er dan ook in prikken om dat dan eventuele twijfeltje weg te nemen doe dat dan gelijk!!! fijn!! op deze manier ben ik nog niet gerust maar als ze niks op de mamografie en echo hebben gezien zal het wel goed zijn toch??
Als jij het niet vertrouwd, en niet gerust bent zal ik zeker vragen om een punctie. Altijd vertrouwen op je eigen lichaam!! Ik hoop dat alles meevalt en het idd gewoon een verdikte klier is, zo niet kan je het jezelf in ieder geval nooit kwalijk nemen dat je niet gelijk voor een punctie bent gegaan..
Ik heb afgelopen dinsdag een mammografie en echo gehad, omdat ik maandagochtend een knobbeltje in mn borst voelde. Er was niks te zien, dus ik kan denk ik weinig anders dan het vertrouwen hebben dat het allemaal goed is. En als het over een paar weken nog niet weg is, moet ik even terugkomen van de huisarts. Als het blijft dan wil ik idd toch een punctie laten doen. Ze probeerden mij ook gerust te stellen dat gezien mijn leeftijd ik me niet zo zorgen hoef te maken over borstkanker. Nu ken ik vier vrouwen van mijn leeftijd, waarvan er 2 niet meer leven. Dus dat zegt me allemaal niks.
Dat zijden ze tegen mij ook dat het onder de 30 zeldzaam is maar goed je zult maar net die ene zijn. ik troost me maar met de gedachten dat als het iets erg zou zijn geweest mn borst al vol had moeten ziten aangezien ik het 2 jaar geleden ook al voelde als het iets was geweest hadden ze het wel moeten ondekken met echo en mamo man was er van overtuigd dat het een klier was. welicht is de cirurg wat voorzichtiger?