Teveel thijmsiroop kan dat kwaad?

Discussie in 'De lounge' gestart door cupcakes, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik vond mijn zoontje (2,5) net met de thijmsiroopfles in z'n handen. Hij heeft er wel wat van gedronken. Maar we weten niet hoeveel. Niet megaveel denk ik.

Maar ik kan nergens vinden of dit kwaad kan? Ik denk het niet omdat er niet veel werkzame stoffen inzitten.

Wie weet dit?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat staat er op de verpakking/bijsluiter over overdosering? Zou daar even kijken en anders gewoon de HAP bellen als je twijfelt hoor, daar zijn ze voor. Maar het lijkt mij ook dat het niet veel kwaad kan, het is geen medicijn (of zit er pijnstilling ofzo in? Dan is het een ander verhaal)

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Het werkt alleen verzachtend.

De bijsluiter heb ik niet meer :( maar als ik die online opzoek is het een gecombineerde bijsluiter voor deze en andere dingen. Er staat maar heel weinig in.

(het gaat om Daro Thijmsiroop)

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb net alle ingredienten opgezocht en het lijkt erop dat het idd geen kwaad kan. Er zit eigenlijk alleen suiker, water, thijmextract en een paar conserveringsmiddelen in.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb ook even gekeken, maar omdat er ook staat dat je het tijdens zwangerschap en borstvoeding NIET mag gebruiken zou ik toch even bellen eerlijk gezegd. Better safe than sorry.

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou ook even de hap bellen, da's betrouwbaarder als een forum lijkt mij... Thijmsiroop lijkt me onschuldig, ik heb hier ook geen bijsluiter meer van de thijmsiroop

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

misschien flink even aan de schijterij? maar zou toch even bellen...

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Denk dat dat alleen bij de suikervrije variant is, maar deze is met suiker dus daarvan zal ie niet zo snel diarree krijgen.

Deel Deze Pagina