wasnoten om de was mee te doen..

Discussie in 'De lounge' gestart door I love my baby, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ik zit er aan te denken om een kilo wasnoten te bestellen om daar mee de was te doen.
    Maar heeft iemand hier ervaring mee?
    Wissel je dan gewone wasmiddel en wasnoten af of gebruik je alleen wasnoten?
    En wat voor soda doe je bij de witte was extra, is dat gewoon soda van driehoek?

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Had er nooit van gehoord tot je dit topic opende! *schaam schaam*

3. I love my baby

haha dat is helemaal niet gek!! ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die dit kennen ;)
    ik ken het ook nog niet lang!

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.885
    473
    83
    Hoe werken die wasnoten dan? Gaat t dan ook lekker ruiken?

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het gezin waar mijn pleegdochter vroeger woonde gebruikte alleen wasnoten. Toen zij bij ons kwam wonen heb ik al haar kleren weggegooid, het zag er niet uit. Geen wasnoten hier dus.....

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind mijn was stinken met wasnoten.

En de witte was bleef ondanks de soda niet wit en werd echt binnen no time grauw.

7. I love my baby

oeps.. klinkt niet goed!
    ik las verschillende artikelen over chemische wasmiddelresten in kleding die je er niet uit kan spoelen. Ik wilde het dan mischien af en toe op een meer natuurlijke manier wassen, maar ben wel zuinig op mijn was hoor!

Mischien nog iemand met positieve ervaringen?

Heb gelezen dat de was neutraal ruikt, dat vind ik niet erg, ik hoef er niet altijd een geurtje aan.

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik vond het muffig ruiken en mijn witte was had al gauw een grauwsluier. Zo zonde!

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben nu wel erg benieuwd wat wasnoten zijn :)

10. I love my baby

ff googlen voor een foto!

het zijn noten die ergens in china ofzo aan een boom groeien, in de schil daarvan zit een natuurlijk wasmiddel wat die vrouwen al eeuwenlang gebruiken om mee te wassen. Je kan er ook shampoo's e.d. van maken, het is dus veel minder schadelijk voor de huid als chemische wasmiddelen.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nog nooit van gehoord...

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geen ervaring mee, ik weet wel dat 't niet geschikt is voor je witte was. Je zou vt zelf wasmiddel kunnen maken? Zelf wasmiddel maken - Ecowijs Super makkelijk!

13. I love my baby

dankje voor je tip!
    heb gisteren daar dus wat info over op gezocht maar dat schijnt dan weer niet zo goed te zijn voor je wasmachine.. ik denk dat ik het maar gewoon lekker makkelijk houd en gewoon wasmiddel uit de winkel blijf kopen!

Deel Deze Pagina