Mega onzeker na eerdere miskraam

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Lucy1991, 17 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucy1991

    Lucy1991 Lid

    13 nov 2022
    23
    3
    3
    Vrouw
    Hoi dames, vorige maand dacht ik nog zwanger te zijn, maar nu is het dan echt zo! Ik ben nu volgens mijn eigen berekening 5 weken en 3 dagen. Ik was met 4 weken meteen heel misselijk een paar dagen, maar dat is nu eigenlijk alweer weg. Ook mijn borsten doen al veel minder pijn. 2021 heb ik een zoontje gekregen en 2022 een miskraam. Met die miskraam verdwenen de symptomen ook geleidelijk aan en was ik eigenlijk in shock toen er geen hartje was bij de eerste echo. Ik ben daardoor zo onzeker nu. Zeker nu die symptomen zoveel minder zijn al. Bij mijn zoontje kreeg ik hele felle steken in mijn vagina en moest ik ook echt veel eetmomenten inplannen om niet misselijk te worden. Maar dat heb ik nu ook niet.. Kunnen symptomen ook weer terugkomen? Voel me zo onzeker en kan echt amper genieten.
     
  2. Mamavan123

    Mamavan123 Actief lid

    20 apr 2023
    478
    404
    63
    Symptomen komen en gaan het eerste trimester. Vaak komt die misselijkheid met 6 weken weer terug. Ik snap dat je angstig bent en daar is denk ik weinig aan te veranderen. Mag je vroeg langs de verloskundige? Hopelijk krijg je snel wat meer vertrouwen als je ook een hartje kan zien.
     
  3. SecretSquirrel

    14 jan 2024
    44
    57
    18
    Vrouw
    Ik ben 5+2 vandaag en zit in hetzelfde schuitje. (Nog) niet misselijk geweest, maar wel dat mijn borsten af en aan pijnlijk zijn. Ook lichte krampen in mijn baarmoedergebied, maar nog geen bloed. Zeker na mijn biochemische zwangerschap van vorige maand is dit echt gekmakend. Het internet zegt dat wisselende symptomen normaal zijn, en geen bloed = goed dus daar vertrouw ik maar op. Verder kunnen we toch niets doen helaas. Ik hoop dat we allebei gewoon zwanger zijn van plakkertjes :)
     
  4. Lucy1991

    Lucy1991 Lid

    13 nov 2022
    23
    3
    3
    Vrouw
    Ik moet nog een afspraak maken! Hoop 2 april voor een vroege echo langs te kunnen komen ❤️
     
  5. Lucy1991

    Lucy1991 Lid

    13 nov 2022
    23
    3
    3
    Vrouw
    Nee dat is ook zo. Leuk dat we in hetzelfde schuitje zitten! Maar proberen positief te blijven ❤️
     
  6. SecretSquirrel

    14 jan 2024
    44
    57
    18
    Vrouw
    Wel een beetje jammer dat het een onzeker schuitje is haha. Inderdaad maar proberen om positief te blijven. Vind het wel moeilijk hoor, van genieten is bij mij iig nog geen sprake.
     
  7. Lucy1991

    Lucy1991 Lid

    13 nov 2022
    23
    3
    3
    Vrouw
    Ja jammer heb je al een afspraak ingepland voor een eerste echo?
     
  8. SecretSquirrel

    14 jan 2024
    44
    57
    18
    Vrouw
    Ja vandaag! Heb 'm volgende week vrijdag :) Gelukkig vandaag ook weer meer symptomen, dus dat stelt me alweer gerust. Hoe gaat het met jou? Ook al een eerste echo ingepland?
     
  9. Lucy1991

    Lucy1991 Lid

    13 nov 2022
    23
    3
    3
    Vrouw
    Ja hier ook meer symptomen opeens weer. Borsten soms wat gevoeliger en dan weer wat minder, maar blijft wel continu wat gevoelig. Gisteren ook veel momenten een wat weeig gevoel gehad en vanochtend ook weer. Het wisselt eigenlijk de hele dag. Hopen op een mooie echo! Spannend dat je volgende week vrijdag al gaat. Ik denk dat ik morgen even bel en dan voor bijv. 2 april een afspraak maak. :)
     
  10. SecretSquirrel

    14 jan 2024
    44
    57
    18
    Vrouw
    Ja, vind het ook heel spannend. Fijn dat bij jou de symptomen ook weer terug zijn! Ook al is het af en aan, ze komen in ieder geval weer terug :)
     
  11. Gebruiker19911991

    27 feb 2024
    6
    8
    3
    Heeey, heel herkenbaar. Ik heb ook een miskraam gehad met daarna veel onzekerheid. Ik hoopte op misselijkheid ter bevestiging, maar ook dat zegt niks. Na de miskraam ben ik snel weer zwanger geraakt en nu zit ik inmiddels in de laatste week van mijn zwangerschap. Dat gun ik jullie ook zo.
    Ik heb dit keer ook veel buikpijn gehad met name in het eerste trimester, dat is beangstigend, maar de verloskundige zei dat die buikpijn juist goed is omdat je banden en baarmoeder oprekken. Die krampen horen daarbij. Mijn enige advies is, probeer toch te genieten en van het goede uit te gaan. Je kunt jezelf niet beschermen door je zorgen te maken, en dat kleine mini mensje in meer gebaat bij rust dan bij angst. Als het fout gaat, gaat het toch wel fout, daar kun je helaas niets aan veranderen. Maar als het goed gaat is het zo zonde dat je niet van deze tijd hebt kunnen genieten. Dapper zijn dus!❤️ Komt vast goed.
     
  12. Lucy1991

    Lucy1991 Lid

    13 nov 2022
    23
    3
    3
    Vrouw
    Zo’n lieve reactie dit! Dankje. En wat ontzettend fijn dat het goed gaat bij jou! De laatste loodjes dus ❤️ Ik ben iedere dag eigenlijk wel misselijk nu, ook weer gevoelige borsten en inderdaad buikpijn/krampen soms. Het zegt inderdaad niets, maar stelt me toch wat gerust ofzo.. ik heb woensdag de eerste echo, omdat het voor ons niet uitkwam om eerder te gaan. Ben super benieuwd! We gaan uit van het goede
     
  13. Lucy1991

    Lucy1991 Lid

    13 nov 2022
    23
    3
    3
    Vrouw
    Hoe was het? Alles goed gegaan? ❤️
     

Deel Deze Pagina