aankomen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 13 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb tot 4 a 5 weken geleden steeds 65/66 gewogen daarna werd ik wel 68/69 maar sinds ik nu in nederland ben ben ik 7 kilo aangekomen!!! Nu moet ik zeggen dat mijn buik echt super gegroeid is...van een klein buikje naar toch een toeter die duidelijk is, alhoewel hij niet reusachtig is..vind ik persoonlijk het is alleen in vergelijking erg groot (met hoe het was)
    Maar ik maak me zo'n zorgen over die 7 kilo in 2 weken!! Ok ik heb deze 2 weken lekker gegeten (ben in nederland) 2x patatje met..keertje pizza, barbequeen..wat chipjes...maar heb niet het gevoel dat ik overdreven aan het 'vreten' ben ofzo. Ik moet wel zeggen dat ik ook vreselijk vocht vast houd..maar weet niet of het daar aan ligt of niet.
    Ik weet niet ik voel me opeens echt een koe..bah..mijn benen en billen worden echt vetsig..en ik voel me er zo vreselijk bij begin echt depressief erdoor te raken. Ik heb altijd een hele smalle taile gehad en een flinke bips met gewoon stevige benen, nooit dik of mollig hoor dat niet, maar gewone ruime proporties zeg maar hehe...heb altijd al een dikke kont complex gehad..maar voel me nu helemaal een nijlpaard..is er iets wat ik kan doen? iets om te zorgen dat ik iniedergeval niet meer aankom..afvallen kan denk niet hehe..

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Zou het verantwoord en/of nuttig zijn om te beginnen met oefeningen? bijv. wat grond oefeningen voor de benen en billen?

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij kan je met vocht vasthouden ook een flink aantal kilo's vasthouden. Ik zou me er niet te druk om maken meid. Je bent nu eenmaal zwanger en het is logisch dat je taille verdwijnt. Probeer anders toch iets minder frietjes en wat meer fruit te eten.

4. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hoi Gulay,
    Ik denk dat je de realiteit onder ogen moet zien. Je snoept teveel en eet te vet.

Vorige keer heb je bij een topic gereageerd met het volgende:

Ik geloof dat ik nu zo'n 10 kilo ben aangekomen. Ik voel me verschrikkelijk. Opeens is mijn buik heel erg gegroeid. En ik heb cellulictis op mijn achterbenen en billen. Ik voel me een olifant en ik begin er echt moeite mee te krijgen. Ik wil er echt vanaf. Ik ben bang dat het er nooit meer afgaat...en dat die celullictis niet meer weggaat..allemaal putjes bah. Ik denk dat ik maar geen snoep etc. moet eten. Wou dat ik het vanaf begin had tegengehouden. Nu ben ik opzich niet moddervet hoor..alleen mijn benen en billen zijn wat forser het is meer de putjes waar ik me echt aan erger.

Je had er toen ook al last van. Je moet er zelf rigoreus iets aan doen. Want vanaf hier kunnen we weinig voor je doen als je het daar eraan blijft eten, daar zijn wij niet bij. Het moet bij jezelf beginnen.
    Afvallen mag niet en buikspieroefeningen mogen ook niet. Je zou wat meer kunnen bewegen , fietsen of ga op zwemmen maar dat heeft alleen dus nut als je van de vette dingen afblijft.
    Omdat je niet mag afvallen zou je kunnen proberen om op gewicht te kunnen blijven. Dat kan alleen door gezond te eten maar dat hoef ik je niet te vertellen.

Ik hoop niet dat ik je kwets maar het ligt echt in jouw handen allemaal. Doe er wat aan voor je NOG meer aankomt, want jij zit ermee.
    Succes Rabia

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik was net papieren aan het zoeken met daarop het sofinummer van de kinderen die ze nodig hebben op school,en vond toevallig ook de kaarten van de verloskundige waarin alles genoteerd wordt tijdens de vk bezoekjes….die 7 kilo van jou zijn wel heel erg veel vergeleken bij die van mij maar ik moet zeggen dat ik een heel klein (net)buikje had, men wist nadat ik bevallen was nog te vertellen dat ze me niet eens zwanger gezien hadden hahaha sta je daar ineens met een kleine….

Nee als ik kijk ben ik vanaf 12 wkn (1e bezoek vk) bij de 1e in de 1e 15 wkn niet aangekomen (viel eerst af) daarna ook eigenlijk nauwelijk, pas vanaf wk 32 ben ik van 69,3 naar 71,7 gegaan (38,2 wkn) totaal ben ik over de gehele zwangerschap maar 7 kilo aangekomen, en bij de 2e als ik kijk vanaf week 16+ tot einde 69.7 – 72.0 dus vlak 6 kilo…en dat vond ik destijds al meer dan genoeg eerlijk gezegd ik dacht altijd dat ik meer was aangekomen maar nu ik het zo zie is het best wel weinig zeker als jij in 2 wkn 7 kilo bent aangekomen, maar goed je bent nu inmiddels bijna 30 wkn dan ga je wel ook ineens een groeispurt maken als ik het zo wel eens lees hier…..

Als jij veel vocht vasthoud zou ik dat toch even bespreken met je vk, wat betreft afvallen zo hoef je het ook weer niet te noemen, maar ik zou wel wat opletten met wat je eet want het moet er straks ook vanaf meid….gewoon wat gezonder gaan eten, dat je daar wat van afvalt geeft helemaal niet je kleine eet dan gewoon van jou om het maar even simpel te zeggen….goed en gezond eten meid en af en toe ff zondigen…veel succes

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Na het bericht van Rabia vraag ik me af of je dénkt dat je zo dik bent, óf dat je inderdaad teveel eet. Ik denk dat jij dat het beste zelf weet.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Daphne...het is gedeeltelijk ook iets wat tussen mijn oren zit. mijn moeder en oma en ook mijn mannen zeggen dat het echt niet zo is. Ja natuurlijk ben ik wat dikker geworden bij mijn benen en billen..dat kan ik niet ontkennen maar ik overdrijf ook.. Maar kijk naar de kilo's! Ik kom per dag bijna een kilo aan.
    In Turkije heb je sowiezo weinig snoep enzo. Ok ik at vaak ijs (was mijn verslaving) en een keer in de week haalde we chips...(en dan een zak want het is heel duur in Turkije) dus opzich heb ik niet mijn hele zwangerschap als een gek zitten vreten ofzo. Ik ben sowiezo tot iniedergeval de 24-25ste week gewoon aardig op gewicht geweest..ik kwam zelfs maar niet aan. Ik was normaal gesproken 61 kilo (voordat ik zwanger was) ik heb zoals ik hierboven al zei een hele tijd op 65 gezeten...hij bleef daar maar op staan..toen langzaam ging ie naar 68/69 Toen werd het de laatste dagen in Turkije super heet..en wij zijn naar Nederland gekomen. Vanaf de dag dat ik in nederland ben...kom ik aan.
    Ik moet zeggen dat ik natuurlijk hier wat meer eet (heel veel dingen heb je niet in Turkije..en daarna eten we eigenlijk steeds ongezond 's avonds. Maar ik moet er ook bij zeggen dat ik vooral de eerste week flink heb ontbeten steeds..omdat ik in turkije geen melk en yoghurt en tarweproducten eet ( de laatste hebben ze niet de eerste lust ik in turkije neit) dus ik dronk zeker een liter melk per dag..sochtends yoghurt met cruesli en veel tarwebrood. Ik zeg niet dat ik me echt heb ingehouden met snoepen...(koek,chips, dropjes) Maar die 7 kilo..daar schrik ik echt van. Mijn man zegt dat het ook komt doordat ik nu heel veel melk drink..mijn buik is in deze 2 weken dus ook opeens gegroeid.
    Ik denk dat het een combi is van warm weer - vocht vasthouden- wellicht de gezonde producten waarvan ik zoveel mogelijk probeer in te slaan omdat ik het dus nauwelijks heb gegeten/gedronken eerder in de zwangerschap en gewoon veel snoepen. Sowiezo is het snoepen over nu. Er is ook niet smeer in huis en we gaan zondag weer terug. Ik denk dat ik gewoon veel water ga drinken nu...niet meer lekker eten maar gewoon normaal eten..en na de bevalling een fitnes apparaat aanschaffen :D

Helaas kan ik niet zwemmen ofzo. Ik ben bedekt (hoofddoek) en er is bij ons in de buurt geen ruimte voor vrouwen om te zwemmen...hopelijk is er een sport of zwem ruimte in de plaats waar we naar toe gaan verhuizen.

Bedankt voor jullie reacties :)

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    een ook mijn man* hehe heb er geen meerdere :)

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik denk dat je ook door het vocht in kilo's bent aangekomen. Ik heb zelf ook enorm last van vocht zodra het wat warmer wordt en het aanhoudt. Ik kan dan van het een op andere moment twee kg aankomen die er ook weer zo af is als het weer kouder wordt....
    Succes ermee en wel op blijven letten hoor. Volgens mij kan veel vocht in combi met hoge bloeddruk het begin zijn van zw. vergiftiging.

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou me er niet te druk om maken en vanaf nu de vettige spullen laten staan. Dan komt het vast goed.

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Kan heel goed dat je aangekomen bent door het andere eten! Het heeft geen zin om je druk te maken, het zit er nu toch al aan (en afvallen mag nu niet). Gewoon vanaf nu wat opletten.
    Je heb je kindje in ieder geval een hoop goede voedingsstoffen gegeven, hihi.

Inderdaad wel in de gaten houden ivm zw.vergiftiging.

12. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hee Gulay,

Dit is wat een zwangere moet eten, meer hoeft dus niet want dat wordt alleen maar omgezet in vetten.

150 tot 200 gr vlees, vis of eieren

200 gr brood, d.w.z. 4 sneetjes brood of 6 tot 7 beschuiten, 75 gr graangewassen of 2 tassen muesli

250 gr aardappelen of deegwaren, rijst ...

1/2 liter melk + 2 glazen yoghurt

30 tot 50 gr kaas, geen overrijpe camembert maar harde kazen zoals emmental, comté...

350 tot 500 gr groenten

300 tot 450 gr fruit, d.w.z. 2 tot 3 stukken fruit, waarvan één van een harde soort

30 tot 50 gr suiker, d.w.z. 6 klontjes of 2 soeplepels kristalsuiker

25 gr olie, d.w.z. 2 grote soeplepels

25 gr boter

minstens 1,5 liter water per dag

Ik denk dat als je dit als richtlijn aanhoudt je dan echt niet meer zoveel zult aankomen. Al het overige eten wat je eet is gewoon trek en niet noodzakelijk.

Je bent nu dus in totaal 15 kilo aangekomen klopt dat?

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ok bedankt voor het lijstje.
    Omdat ik dus veels te weinig calcium binnen heb gekregen tijdens mijn zwangerschap probeer ik nu zoveel mogelijk melk te drinken en tarwebrood te eten terwijl dat dus helemaal niet nodig is :)
    Vanaf nu ga ik me hier aan proberen te houden.

Maarja..met deze vreselijke hitte die zeker nog de hele zwangerschap zal voortzetten...want waar we naar toe gaan verhuizen zal het 45 tot 50 graden zijn...zal ik nog zat vocht gaan vast houden waarschijnlijk.

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ohja en het klopt ben 15 kilo aangekomen.
    Oh my gosh wat klinkt dat veel :)

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Heb gister 2 liter water gedronken..ging elke 5 minuten naar de wc geloof ik...maar het resultaat is dat ik vandaag wel 2 kilo lichter ben :-S

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mijn buik groeit ineens heerlijk hart. Mijn borsten zijn ook erg zwaar geworden. Mijn lijf staat strak van het vocht maar rarara ik ben al 7 KG afgevallen.
    Ik moet vanaf maandag aan de nutridrink ze zijn bang dat ik anders ondervoed raak.

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Vreemd joh...dat je zoveel afvalt??

18. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Ik ben ook nog steeds 3 kilo lichter als voorheen maar ben dan ook wat zwaarder dan jullie. Ik woog voor de zwangerschap 77 kilo en ben nu 74.

Heb oefeningen gekregen voor mn bekkeninstabiliteit. Ga staan en til je been ong 5 cm op en span daarbij je bilspieren. hou dit ongeveer 10 tellen vast en dan ander been. zo heb ik misschien wel een lekker strak kontje naderhand hahahahaha. de fysio moest ook wel lachen. Hij zei een blubberbuik en geen cellulitus. hahaha maar het werkt fantastisch. heb al minder last. Het belangrijkste is dat je in beweging blijft en gezond blijft eten.

Ik eet na 7 uur niks meer omdat ik anders last krijg van brandend maagzuur. Heb ook geen prik in huis en drink ijsthee of water. En als ontbijt een kop yoghurt met verse aardbeien en een boterham.
    Maar 1 dag in de week is het bij ons patatdag.

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb toch het idee dat het een groot gedeelte vocht is wat ik vasthoud..
    Als ik bijv in kleermakers zit ga zitten dan lijkt het wel alsof mijn vel helemaal strak trekt en ik kan dan niet meer verder...alsof ik een rekloze broek aan heb ofzo..hoe kan ik het uitleggen..hehe..
    Is er iets wat je kunt doen zodat je niet meer zoveel vocht opneemt? of is het puur afwachten tot de bevalling en daarna trekt het vanzelf weg??

20. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    ik ga elke ochtend op de weegschaal staan en die geeft iedere keer 62 aan.... voor ik zwanger werd woog ik 58/59... misschien kan mijn weegschaal niet verder dan 62 :( :) ;)

volgende week weer naar de vk en dan hoor ik het wel, was de laatste keer 150 gram lichter dan de keer ervoor, ben benieuwd....

knuf juud

Deel Deze Pagina