Mijn ervaring als juf is dat kinderen vaak zelf gebakken/gemaakte dingen het leukste vinden! Ik trakteerde als kind een keer frietzakjes met 'friet-chips' en als mayo een banaantje (toen mocht snoep nog) en dat was echt een succes!
Geen idee... We bakken zelf cakejes in een vrolijk bakje. Geen prefab-mix en geen prefab glazuur... Laatst keer had ik er een parapluutje ingeprikt en zo'n groen mini-kikkertje of haribobeertje opgeplakt. (Uit van die mini haribo uitdeelzakjes zegmaar. ) Die lagen onder de parasol Kan nooit veel gekost hebben in ieder geval
Ik begrijp wel waarom er op clubjes ed uitgedeeld wordt hoor maar we hebben het hier over een 1-jarige... die heeft zelf echt niet door dat ze jarig is.
Heb je ook echt elke maand meerdere kinderen dan die jarig zijn? Hier heeft pas de oudste mogen trakteren op de voorschool omdat hij 4 was geworden en dus naar groep 0/1 mag nu. Heb van een doosje rozijntjes een horloge gemaakt, zag er leuk uit al zag ik het zelf
Mijn oudste mocht op de psz uitdelen. De juffen zeiden al maak het niet te moeilijk, ze krijgen ook al fruit. Dus ik heb een danoontje met een plaatje van sesamstraat en natuurlijk een lepeltje ingepakt in een cellofaantje. Als extraatje deed ik er een kleurplaat bij van bert en ernie, die kon ik gewoon zo uitprinten thuis. Dus geen extra kosten, maar wel net even leuker!
Oja, vanaf dat mijn oudste zoon in groep 6 zit heeft hij een milkshake getrakteerd. Ik werk in de cafetaria en dat is om de hoek van de school. Mijn bazin stelde dit voor om te doen en het was het grootste succes ooit haha. Met de hele klas naar de friettent. Allemaal een softijsje of een milkshake. Ik kon er in groep 7 niet meer onderuit. En nu is hij weer bijna jarig, en zal het wel weer een ijsje of milkshake worden (groep 8).
Waarschijnlijk worden er geen kinderfeestjes thuis gevierd. Dan valt die 50 wel mee toch? Het is misschien 2 per kind. Goed systeem trouwens, vooral omdat er dan ook geen kinderen worden buitengesloten met de kinderfeestjes. Ik weet niet hoe het nu is maar toen ik op de basisschool zat waren het altijd dezelfde kindjes die niet werden uitgenodigd op kinderfeestjes. Nu heeft ieder kind zijn/haar moment en mag ieder kind meefeesten! Correct me if i'm wrong Nikki88
Ja,waarvoor alle ouders jaarlijks een ouderbijdrage betalen. Als er dus 25 kinderen in de klas zitten,betekend dat 2 per kind per jarige (50 per jaar). Dat is stukken goedkoper dan iedere keer zelf iets te moeten gaan kopen om cadeau te geven op een kinderfeestje. Bovendien doen alle kindjes op deze manier mee..
Ik vind dat dus echt een super systeem. Geen gezeik met kinderen die niet naar feestjes mogen. Tenslotte zijn dat altijd dezelfde kindjes en vaak die die het thuis niet breed hebben. Geen kindjes die buiten de boot vallen doordat ouders het dus minder breed hebben of breed willen laten hangen. Ieder kind zn feestje en alle kinderen gelijk!
dit herken ik helemaal niet. Ik zou het niet op prijs stellen om 2 euro per kind te moetdn betalen verplicht. En trouwens vind ik het ook nergens voor nodig dat mijn kinderen via school een kado van 50 euro krijgen!!
Een cadeau van school ter waarde van 50 euro zou ik ook niet accepteren. We hadden t hier over uit de hand gelopen traktaties....... Ik vind een feestje in de klas met taarten en snoep en cadeautjes van 50 euro per kind belachelijk. Dat is pas overdreven. Nee die mij maar dat zakje chips 'teveel'.
P.s. geen gezeur met kinderen die niet mee kunnen doen omdat ouders geen geld hebben? ........en diezelfde ouders hebben wel 50euro voor het feestje maar geen 2 euro voor een zak uitdeelsnoepjes?? Rare redenatie.
In een klas met veel speciaal-dieet-kinderen vind ik prulcadeautjes of stickers een ideale tractatie hoor! Meteen ook geen gezeur over ongezond en slecht voor de tanden... De laaste jaren hebben mijn kinderen op iets warms getracteerd. Ze hebben een continuerooster en eten altijd op school, iets warms tussen de middag stellen ze erg op prijs (juffen ook, het kost geen lestijd). Laatste keer warme chocolade melk met marshmellow, voorafgaande jaren bamisoep, worstenbroodjes, pannenkoeken, soep.
Klopt helemaal Pluis! Het is echt leuk en gezellig zo voor iedereen, de ouders mogen er óók bij zijn als ze willen. En er staat een giga buffet tafel met allerlei eten en met ALLE (!!!) religies en allergiëen van de kinderen wordt rekening gehouden dus voor elk wat wils, GEEN ENKEL KIND wordt buitengesloten. En we hebben het over iets van 40 nationaliteiten bij elkaar en vast net zoveel religies en allergiëen bij elkaar. Er worden dan nog wel feestjes voor de jarige jop thuis of elders gegeven, maar hier komen dan niet speciaal alleen kinderen uit de klas maar meer familie, goede vrienden van de ouders en echt vriendjes/vriendinnetjes van de jarige.
Het zit in het schoolgeld verwerkt en dat is hier sowieso al vele malen hoger dan in Nederlan dus daar 'merk' je weinig van. En dat jij héél veel overdreven vindt op dit gebied weten wij nu wel inmiddels...