Je hoeft het niet te accepteren hoor, je kan het cadeau óók aan een organisatie geven die werkt voor minder bedeelde kinderen. en dat heb ik dan liever dan al die prulleria troep die thuis toch weer in de prullebak wordt gegooid. Kortom, het is een geweldig systeem en de kinderen en ouders genieten elke maand weer! De mentaliteit is hier overigens heel anders dan in NL, een totaal andere manier van leven. Samen zijn en zoveel mogelijk lekker en goed eten staan hier hoog in het vaandel. Verder vinden mensen hier dingen niet vaak 'overdreven' of 'raar'.... zo'n internationale plek met zoals eerder gezegd zóveel verschillende nationaliteiten, religies en achtergronden bij elkaar....dan leer je echt wel wat 'leven en laten leven' is. Love it!
Precies, dat is het. De mentaliteit is anders als wij gewend zijn. Als ze dit nou al jaren hier in NL zouden doen, zouden we het hier ook gebruikelijk vinden. Het is maar net wat je gewend bent.
Hahahaha en mijn kind dan sneu naar het cadeautje laten kijken? Nee dat zou ik ook niet doen. Ik had niet door dat je niet in Nederland zit. Ik zou het hier op school niet normaal vinden. Als je les geeft op zo'n internationale school dan snap ik het wel. Dat zijn nu eenmaal over het algemeen gesproken hele andere ouders.
P.s. je opmerking naar cygnet is naar mijn idee ronduit onbeschoft. Omdat iemand (ik trouwens ook niet) het niet met je eens is moet je maar zo reageren? Beetje laag. Ik vind overigens dat je zelf nogal in de verdediging schiet. Jouw systeem zou hier in elk geval geen oplossing zijn. Maar goed, ik herken sommige problemen die hier worden opgenoemd dan ook niet.
Ze hoeven toch niet 50 in 1 keer op te hoesten? Het zit bij het schoolgeld inbegrepen dus ze merken het niet eens.. Daarbij denk ik dat op dat soort scholen weinig of geen arme kinderen zitten Het gaat meer om het buitensluiten van kinderen,dat gebeurt op deze manier niet..
Klinkt erg gezellig zeg, wat zullen die kinderen allemaal blij zijn met zo'n speciaal feest! Ik ben fan
*zucht* Ik ga mijn kinderen maar thuisscholing geven denk ik... Dochter gaat na de zomer voor het eerst naar de basisschool, zij heeft er super veel zin in gelukkig, maar ik steeds minder. Jeetje zeg, wat ik hier allemaal lees waar ik rekeing mee dien te houden Niet overdreven trakteren, want dan ben ik een overdreven "kijk mij eens creatief zijn" moeder, maar de traktatie mag ook weer niet te min zijn, want dan heb ik weer miet genoeg aandacht voor mijn kind. Niet te laat komen, want dat is assosciaal, maar ook weer niet te vroeg aan de poort staan, want dan ben ik weer te vroeg. Kinderen mogen geen merk kleding aan, want dat is overdreven, maar goedkope kleding kan ook weer niet, want dat staat goedkoop. Overblijven mag, maar dan moet ik opletten dat ik geen bloemetjes maak van de boterham, want dat is overdreven, maar een gewone boterham met kaas is weer te kaal. Nog iets wat ik nu vergeet?
Haha.... Vergeet je niet je kind braaf groenten en fruit mee te geven? Geen snoep hé dat kan nl ech niet
De kinderen van moeders die die zak met rotzooi zo in de prullenbak mikken krijgen nooit een snoepje? En kopen ook nooit snoep ga ik vanuit?
Haha geweldig! Wat kunnen sommige ouders toch zeiken. zo zonde. En vergeet niet dat je speelafspraakjes moet "selecteren" want owee als het vriendje of vriendinnetje "aso" is.
Misschien alles niet zo zwaar nemen. Op tijd komen was voor mij nou niet iets waar ik speciaal over moet nadenken of rekening mee moet houden hoor. Dat is gewoon een stukje fatsoen dat in mij zit. Maar als jij te laat komen niet aso vindt dan wordt het misschien wel lastig voor je.
natuurlijk snap ik dat op tijd komen een stukje fatsoen is, dat zit namelijk van nature in mij de gedachten achter wat ik schreef zit hem meer in dat er tegenwoordig zoveel op elkaar gelet wordt. je kunt nog geen verkeerde beweging maken of je hebt gelijk de 'fatsoens-politie' achter je aan zitten en dat lijkt me erg vervelend.... het begint al vanaf de geboorte: BV vs FV Wel inenten vs niet inenten suiker voor de 1e verjaardag vs geen suiker voor de 1e verjaardag bijvoeding met 4 maanden vs bijvoeding met 6 maanden wel laten huilen vs niet laten huilen en zo kan ik nog wel 100 voorbeelden geven. Noem me naïef , maar ik ga ervan uit dat alle moeders hun kinderen met de beste wil van de wereld proberen op te voeden tot lieve, sociale volwassenen..... Misschien kunnen we elkaar proberen te helpen hierin en niet zo oordelend naar elkaar toe, lijkt me een stuk gezelliger
ik had dit jaar cupcakes en voor de jongens een auto gum erop(10 voor 1,10 bij de hema) en voor de meiden een prinsessenstafje(10 voor 1,10 bij de hema) niet duur wel iets grappigs ze hebben bij de hema ook stempeltjes stuk of 25 voor 2,50 ook weleens gekregen of een jojo
Ik reageerde op een aantal opmerkingen van Cygnet in dit en verwant topic die ook niet zo sympathiek waren, werd er een beetje moe van. Ben het meestal wel met Cygnet eens overigens en het was dan ook niet hatelijk bedoeld. Mocht dat zo overkomen, mijn excuses!
Amper, omdat ze op chocolade na weinig lusten op snoepgebied. En ik zou zeker niet zo'n grote puntzak met suikertroep trakteren, dat vind ik zelfs overdreven!
Klopt. Maar ik denk dat het systeem op zich ook prima in Nederland zou werken, de bedragen kunnen dan gewoon aangepast worden natuurlijk.
Top van je! Mijn complimenten dat je er wat van hebt gezegd. Moeder bedoelde het vast goed, maar dit is geen traktatie meer, echt over de top.