Mega-traktaties op school.

Discussie in 'De lounge' gestart door bibaboe, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

o je naief bent weet ik niet...maar ik heb daar over wel eens mijn twijfels. Sommigen hebben aan veel adviezen en bewezen dingen echt schijt en ik denk dat je dan niet altijd het beste met je kind voor hebt. En bedoel dat niet als je zomaar eens 1 advies in de wind sla (doe ik ook wel eens) maar gewoon alles onzin vindt: van gezonde voedingstips tot adviezen over loopstoeltjes, wanneer fietsen e.d.

Van de voorbeelden die jij noemde..ik ervaar dat helemaal niet zo. Iedereen mag altijd tegen mij zeggen als ze iets onzin vinden of anders zouden doen. Van andere inzichten kun je leren en je doet ermee wat voor jou waardevol is. Ik zeg dat dus ook wel eens tegen anderen maar heb juist het idee dat iedereen tegenwoordig zulke lange tenen heeft.
    En dat iemand van een advies afwijkt prima..maar accepteer dan ook dat mensen dat niet begrijpen en dat je wel eens commentaar kunt krijgen (bedoel dit overigens niet specifiek naar jou toe)

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dit is precies zoal het is momenteel!!

Maakt niet uit hoe je iets doet of wat je het doet, je zal altijd moeders hebben die wat hebben te zeiken.

Ik zeg, gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt en zijn andere het daar niet mee eens dan hebben hun een probleem en jullie niet. ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ook Jehova's getuigen? ;)

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63

Eten die uberhaubt wel? :)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als ik het goed voorheb, mogen die niet eens een verjaardag vieren.
    Twee klasgenootjes (een tweeling) van mijn zus weigerden daarom alle traktaties en kleine cadeautjes voor verjaardagen die ze kregen althans.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn ervaring is dat in Nederland ouders it niet op prijs stellen las je iets dergelijks oorstelt, helaas...

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Echt waar?! Wat jammer! Vraag mij af waar dat dan aan ligt? Toch een cultuur/mentaliteitsverschil? :(

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ha ha, volgens mij komen die dan sowieso niet opdagen! :D

9. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Poeh he dat gaat nog wat worden als mijn kids naar school moeten straks... We eten thuis geen geraffineerde suiker omdat dochterlief er niet goed tegen kan... maar dat zit echt overal in :S... behalve als je zelf dingen maakt...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk cultuur, Nederlanders willen dingen graag zelf in de hand houden, en vooral niet 'van boven' horen hoe ze iets moeten doen.

Jammer, want zo'n systeem als bij jullie lijkt mij heel gezellig!

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dat kun je gewoon aangeven. Bij mijn dochter ook een kind met allergieën in de klas. De ouders verspreiden begin schooljaar een brief met daarin verzoek te overleggen als er getrakteerd gaat worden, zodat zij evt een vervangend iets kunnen verzorgen op die dag en het kind dus gewoon mee kan doen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat dat idd waar is..(ik heb er persoonlijk niet zo'n last van omdat ik het wel prettig vind wanneer bepaalde kaders voor mij uitgezet worden) met in het voorbeeld van school zie ik het hier ook. Je mag hier geen koek meenemen voor het tienuurtje, en al die ouders: "en ik maak zelf wel uit wat mijn kind s ochtends eet".....dat soort dingen.

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik geef dus alleen eetbare traktaties, en doe mijn best er iets gezonds van te maken. Daarom is het welfrustrerend dat sommige ouders daar zich niet aan houden ;)

Eerste jaar madarijn badeendjes gemaakt
    Tweede jaar kartonnen Bumba met doosje rozijnen erachter
    Derde jaar muiseierkoek
    En bij geboorte Floor Nijntje koek met roze muisjes

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dat mag idd niet ,er zitten hier ook paar kinderen op school , mogen niet naar kinderfeestjes als ze uitgenodigd worden en op school zijn ze er ook niet met Sinterklaas , kerst etc ..

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Mijn oplossing voor de traktaties is dat elke ouder 5 euro in het begin van het jaar inlegt bij de juf .. Die zorgt voor alle kindjes voor als ze jarig zijn dat er uitgedeeld kan worden, Dat doen ze bij een vriendin van mij op school ook , m werkt perfect ..

Geen kunstwerken meer , niemand hoeft elkaar te overtreffen meer , en vanaf groep 3 is het hier vaak een zak chips die uitgedeeld wordt , ben er niet zo blij mee dat mijn kind 30x per jaar een extra zak chips krijgt .....en dan vervolgens bij het sporten nog een x

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook niet, vandaar dat we een trommeltje met "goede" traktaties hebben bij de juf en dat gaat meestal zonder problemen.
    Probleem zit er bij ons meer in dat de kinderen in de lunchpauze van alles met elkaar ruilen.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja ik vind dat ook frustrerend. Maar ik vind het een taak van de school/kdv of in t geval van mijn zoontje het kdc om hierin de ouders te sturen.

Gisterenochtend heeft mijn zoontje om 10.00 dus een zakje chips op. Ik vind dat jammer. Het gaat hier om kinderen tm max 4 jaar. Ja, hij heeft er zo lekker van gesmuld en daarna ook nog een crackertje en z'n appel en een beker melk. Ik ga er wel weer een opmerking van maken, maar wil niet als een zeur overkomen.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Jaaaa idd!!! Croky chips of zo'n dropveterketting met nibb it chips er aan...Good ol' times *zucht*

Ik ga er lekker niet aan mee doen al die onzin. Niks geen kado'tjes, ik zie het bij mijn eigen zoon hij komt thuis en het beland ergens in een doos onderin.
    Bellenblaas vind ik dan nog wel gaan, maar ik ga het zelf niet doen.
    Gewoon 1 ding en klaar.

Vroegah was het zo makkelijk, was er nog geen gezeur over geen chips mogen trakteren enzo. Nee je mocht gewoon chips trakteren of iets anders lekkers...

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vroeger gebeurde niet anders...
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik op de basisschool zat (ben 27) aten we met een traktatie ook om 10.00 uur chips...ik kan daar niet zo mee zitten hoor. Die paar keer per jaar. Het is niet of er elke dag iemand jarig is ofzo.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    nou idd. hier hadden de ouders geen nadenken over de traktaties... want iedereen had het leifst chippies. rode blauwe en groene en uitkiezen maar. niemand die mekkerde en niemand met allergieen:) love the 80's!;)

Deel Deze Pagina