Mega-traktaties op school.

Discussie in 'De lounge' gestart door bibaboe, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

mijn dochter zit in een klas va 30 kinderen !! das 29x per jaar zak chips , want ik doe daar niet aan mee !!

En dan de zakjes die ze bij het sporten krijgen nog niet meegeteld ;)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nouja, 30 kindjes mogelijk in de klas.. Hoeveel schoolweken zijn er eigenlijk? 52 in het jaar - 6 zomervakantie - 2 weken kerstvakantie - 1 week herfst, mei en voorjaarsvakantie = < 41 weken (exclusief overige vrije dagen). Kom je toch al op om de anderhalve week. Neem er nog schoolreisje, verjaardagen in familie-, vrienden- en sport/clubjes-kring en dan kan het theoretisch toch best vaak voorkomen zo'n zakje chips ;)

Nu ben ik niet zo heel moeilijk met iets lekkers, maar structureel iedere week chips of zelfs meermaals per week vind ik eigenlijk niet nodig.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik dus ook niet !! Mijn zoon zat bij de voetbal bij 30 mini f -jes dat waren weer 29 zakken extra !!!!!!!!

4. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter op school mogen ze rondgaan met een pak koekjes van school. Verder wordt er niks getrakteerd, ideaal!

Op de bso meestal een zakje chips of waterijsjes ofzo
    En toen ze op de kinderopvang zat rozijntjes, mini voorleesboekjes, badeentjes..dat soort dingen

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    nou das wat ik straks bedoelde , ideaal !! Ideaal als de school dat regelt !!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Dit idd..maar de meeste denken alleen aan die ene keer hun traktatie.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zat toen ook al met 30 kids in de klas hoor..
    Maar goed trakteren op sportclubjes daar deed ik niet aan. Vind het sowieso onzin, overal trakteren. Alleen school is genoeg.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee hoor, maar vroeger was er niet zulk gemiep over;)

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nou idd!!! Wij hadden toevallig wel 1 meisje met een allergie, maar die had dan altijd zo'n trommeltje met wat lekkers voor haar of er werd door de moeder van de jarige gewoon iets anders bij gedaan. Iig, dat deed mijn moeder wel altijd.

Ik snap het gezeur eigenlijk niet zo hoor over traktaties en snoep:)
    Maar ik ben heel makkelijk, alles met mate.
    Ik let er thuis wel op of mijn zoon niet te veel snoept, als dat meer zou gebeuren zouden scholen ook niet zulke regels op hoeven stellen over traktaties enz.
    Ook geen speciale fruitdagen enz, maar goed dat is weer een andere discussie
    Overigens wil ik hier niemand mee aanvallen, voor dat weer gedacht wordt.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

35 :D

En bij ons was het ook chips, als kind vond ik dat niet erg.
    Maar nu als moeder zie ik liever een verantwoorde traktatie voor mijn kind. We hebben het over peuters en net kleuters.

Toen mijn zoon op het kdv zag kreeg hij ook geen chips. Dat werd niet toegestaan.

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ben ik mee eens dat het niet overal hoeft , hoeft zelfs helemaal niet van mij !! Maar denkt niet iedereen hetzelfde over ..

En ik probeer de traktaties altijd redelijk gezond te houden , kaasje druifje ,manderijntje op een stokje !!

en voetbal gaat er een zak snoepjes mee waar iedereen er eentje uit kan pakken !

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat is prima toch!
    Ik snap dat ook gewoon niet dat er overal maar getrakteerd moet worden...School tot daar aan toe...
    Nee klopt, sommige trakteren overal en niet iedereen denkt na over gezonde dingen.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb het over kleuters, bij peuters vind ik het sowieso al onzin dat trakteren. Snappen die kinderen veel.
    Ik geloof dat ik op de peuterspeelzaal 1x heb getrakteerd en dat waren doosjes rozijnen die op muisjes leken.

Maar bij kleuters, tja ik weet niet hoor. Nu ik zelf moeder ben, ben ik daar niet heel anders over gaan denken.
    Ik ben daar gewoon makkelijk in, thuis krijgt mijn zoontje genoeg gezonde dingen, die chips maakt dan niet uit voor mij.
    Zo denkt iedereen anders:)

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    er zijn dan hier zelfs nog ouders die de kids , en dan het hele team trakteren na het vietballen op een zak chips al ze gewonnen hebben :)

15. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Dat is toch ook te gek?! Nou ja, zeg!
    Goede actie van jou!!

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb vorige keer mini bloempotjes gehaald met een potlood met gum (hema) met hieraan een dingetje jam (met bloem van karton gemaakt) en in het potje zat een mini broodje (bolletje) en een pakje drinken (caprisonne) en een kruidkoekje (mini), het word vlak voor de lunch gegeven dus konden ze meteen aan de slag (meeste kindjes gaan naar huis)

de juffen vonden het mega origineel en kon voor iedereen, ik had voor jongen met allergie rijstwafels erin gedaan. En toch redelijk gezond.

Nu heb ik zelf altijd hekel aan die vieze prikkers, hoe vaak ik niet al een kind zijn gehemelte aan dat stokje heb gehad in de PSZ of kleuterklassen, de juffen vinden ze ook niet zo ideaal. Daarnaast met een worstje eraan mogen heel veel kindjes bij ons niet (moslim) en ook gelatine e.d. moet je rekening mee houden.

Zakje chips is vrij safe met allergieen en geloven e.d. haha

Lollies vind ik ook vreselijk zeker voor kindjes onder de 6...

Ik vind wel dat een traktatie eens wat anders mag zijn, dus ook best een beetje snoep (dan blijft het speciaal zeg maar) maar de hoeveelheden hoeven niet de pan uit te lopen.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou in bijna alle chips zit melk dus qua allergie niet verstandig.

18. Islah

Islah Niet meer actief

In het meeste brood zitten ook dierlijke bestanddelen en melk, dacht ik.

19. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb net de traktatie klaar voor mijn dochter op het kinderdagverblijf. 12 kindjes. Ik heb een lees boekje met een doosje rozijntjes in folie met een leuke strik gedaan.....leuk om te geven en kost ook niet veel! (Boekje circa 50 cent en zak rozijntjes kost ook niet veel) sommige ouders zullen dit misschien overdreven vinden maar ik vind het leuk!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,1 KB
      Weergaven:
      22
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa had van de week een boekje gekregen, was ook een echt leuk boekje, en ze is er helemaal blij mee!

Deel Deze Pagina