Mega-traktaties op school.

Discussie in 'De lounge' gestart door bibaboe, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het er überschattig uitzien maar ben ik de enige die het raar vindt om uit te delen op "knuffelzwemmen"?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter gaat sinds kort naar de PSZ en ik verbaas me ook over de traktaties en idd de hoeveelheid.
    Wat een kind van net 2 met een lolly moet verbaasd me (ja ok er zijn ook kinderen van bijna 4 natuurlijk, maar dan nog). En mini marsjes, doosjes mini smarties enz. Ik vind het niet nodig en ben ook blij dat het mee naar huis gegeven word ipv dat ze op de PSZ én een mini marsje én een doosje smarties én een 'schatkistje' vol snoepjes op zou eten in één keer!
    Ik ga in ieder geval gezond trakteren :)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon kreeg van een kindje bij de gastouder een emmertje suikerspin mee. We hebben hier dus over opvang voor 0 t/m 3 jaar hè. ;) Ik ben benieuwd hoeveel kinderen dat op hebben mogen eten. Ik was in ieder geval erg blij met het beleid van de gastouder om alles mee naar huis te geven. Onze zoon was gelukkig nog zo jong dat hij het niet echt in de gaten had en ik het zo in de prullenbak kon gooien.

Ik snap het bezwaar tegen cadeautjes niet zo. Toen onze zoon 1 werd, heb ik juist een badeendje gegeven. Leuk voor alle leeftijden (op die groep dan). En tenminste geen ongezonde zooi die sommige kinderentoch niet mogen. Een leerling van mij heeft in groep 6 een keer een keycord met een dropsleutel en een snoepsleutel eraan getrakteerd. Ik vond dat juist leuk, het is al twee jaar geleden en ik gebruik de mijne nog. :) Ook de mede-leerlingen heb ik er nog kang mee zien lopen. Veel leuker toch, dan zo'n afgezaagd zakje chips (met soms zo'n fijne lolly erop, die ze toch niet op school mogen eten.)

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier op school ook geen trakteren maar de jarige wordt wel flink in het zonnetje gezet. Zo mogen ze bv cadeautje grabbelen uit de grabbelton enz. Vind dat helemaal niet erg dat we niet hoeven te trakteren. De school heeft verder geen gekke regels of zo. Ja ze mogen alleen fruit of rauwkost voor in de pauze en geen koeken ed.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Oh leuk kat!!
    Zoiets heb ik lem laten uitdelen op het kdv toen Liv werd geboren.
    Ik had dan een eendje met knijpfruit omdat ik die wat verder van te voren al klaar kon maken roze lintje eraan met hoera iedereen mag het horen mijn zusje Liv is geboren!

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is daar precies zielig aan? Trakteren doen ze maar op hun feestje. School is er niet om elkaar met traktaties te overtreffen.

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij kiest niet voor een school omdat er niet gertrakteerd mag worden........dat vind ik pas overdreven.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ja jij vind alles raar volgens mij:)

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    niet alleen lezen wat je wilt lezen. ook mijn reactie daarna lezen:p

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het wel triest om te lezen dat er zoveel moeders zijn die snoepgoed zo wegflikkeren in de vuilnisbak. Maak er dan 'n ander blij mee ipv zoveel voedsel te verspillen.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    wie maak ik blij m zon vieze zak rotzooi? ik ga daar niemand blij mee maken hier hoor;)

12. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit lijkt op het beleid van onze school. Ook daar mogen ze in de klas een cadeautje grabbelen. En we vieren de verjaardag wel erg leuk. Tenminste dat vind ik.

Wij hebben ook geen gekke regels.
    Bij ons is ervoor gekozen omdat ouders altijd elkaar willen overtreffen. De een komt met een groenteprikker en de ander doet er een schepje bovenop. Omdat wij ook kinderen op school hebben van ouders die het niet breed hebben en dus niet het geld hebben om te trakteren, voelen die zich ook niet, hoe zeg ik dit...uhms alsof ze tot iets verplicht zijn. Er wordt toch al zo met elkaar vergeleken.

13. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, dat heb ik nu pas gedaan. Maar om te zeggen dat je nu denkt dat er andere regels zullen gelden waar jij niets mee hebt...dat is puur gissen. Eerlijk gezegd zijn er denk ik geen vreemde regels bij ons op school.

14. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Zo, er is weer flink gediscussieerd vandaag zeg! Meningen blijven verdeelt en dat is ieders goed recht toch!?!

Toevallig was ik vanmiddag bij een vriendin op visite en zij vertelde heel trots dat ze een webshop wilde gaan beginnen. Ik wist wel dat ze plannen had, maar niet in welke richting.

Nou, je raad het al; geboorteborden, geboortebedankjes en verjaardagstraktaties :$ Moest even diep van binnen grinniken:D

Ik heb haar even dit topic laten lezen. Ik dacht dat ze hierna toch wel minder enthousiast zou zijn, maar haar reactie: Ik denk dat veel ouders die bijv. werken graag gebruik maken van mijn diensten. Zij zullen kiezen voor het gemak van kant-en-klare traktaties. Zo zijn ze unieker dan de meeste ouders. En een euro per traktatie, dat waren de kosten toch niet???

Hoop voor haar dat ze een goede boterham ermee kan verdienen, maar heb er een hard hoofd in...

Voor wat betreft de traktatie van onze jongste (8 jaar), ik vond de vruchten in een wijnglas een leuk idee!

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@bibaboe: ik zie regelmatig gekochte traktaties.
    Niet bij ons pp school... (Arme wijk he)
    Maar op kinderdagverblijf wel en ook hier op het forum zie ik regelmatig zoiets voorbij komen.
    Of je er rijk van word weet ik niet... Maar er zijn heus mensen die het er voor overhebben om makkelijk en snel toch de leukste traktatie hebben.

Maar goed.. Hier ook werkende ouders en we vinden het leuk om de traktaties juist zelf te maken.
    Toch een beetje qualitytime en het smaakt NOG lekkerder :)

16. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.

Ik zie op school 's-morgens ook vaak de tafel vol staan met de grootste geweldige creaties. En dan trotse moeder erlangs die overladen wordt met opmerkingen en complimenten :);)

Voel me gewoon armoedig als ik mijn zoon kant en klaar traktatie meegeef.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    hoe weet jij nu dat ik gis. er is hier ook een school in de buurt die er heel aparte regels op na houdt. daar worden verjaardagen helemaal niet gevierd. en ook geen feestdagen. ook een reden voor mij om niet daar voor te kiezen. zie het verschil niet. vind het leuk dat er op de school van mijn dochter wel aan verjaardagen gedaan word en nog meer redenen die mij aanspreken. maar ieder zijn ding toch. jij kan je misschien niet in de school vinden die ik heb uitgezocht. prima. daarom hebben ze verschillende scholen uitgevonden

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    moet trouwens zeggen dat er hier op school nooit geen overdreven traktaties zijn. gezond word gestimuleerd maar niemand die een attack krijgt als er wel een cupcake of lolly uitgedeeld word. zijn hier vaak ook cupcakes, een prikker met een of ander, beker popcorn,paar spekkies etc.

19. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    In dit stukje geef je toch aan dat het zeer waarschijnlijk is dat er meer zulke dingen zijn.

Maar dat weet je niet dus dat is gissen. En zoals ik eerder beschreef heeft onze school haar redenen voor deze keuze.

En natuurlijk zijn alle scholen anders en respecteer ik ieders keuze. En ik ben er ook echt voor om feesten te vieren. Bij ons op school wordt dat zeker uitbundig gedaan ener wordt dan door school ook getrakteerd. Zo wordt er nniemand benadeeld.

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier op school wordt wel alles gevierd zoals feestdagen en verjaardagen. Alleen geen traktaties bij verjaardag maar de verjaardag wordt wel gevierd op een leuke manier zodat kind zich ook echt jarig voelt.

Deel Deze Pagina