Gefeliciteerd!! Zit de hele dag al je reactie af te wachten en gelukkig de hele dag op een goed bericht gewacht Groetjes Carry
BINGOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Nondejuu dus toch aan het werk...!! Meid van harte en geniet er maar lekker van... Ook van je glaasje Jip en Janneke wijn! TOP! Ninetje
gefeliciteerd. eindelijk een antwoord en ekker gegeten met zijn 3en hihi ja nu is het echt/echt liefs esther
Misschien dat iemand daar antwoord op kan geven. Weet je wanneer je eisprong geweest is? Dan is dat het moment waarop je zwanger bent geworden. Maar misshien heb ik het mis. Ben zelf ook nog zo nieuw hier.
Elf gefeliciteerd!!!!!!! je moet inderdaad altijd rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus je krijgt ongeveer 2 weken kado dus. Als je bij de verloskundige komt dan rekenen ze op een bepaald moment wat preciezer uit hoeveel weken je zwanger bent.
Ja helemaal goed hoor, ze rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie. Waarom dat is geen idee maar vandaar denk dat de bevalling kan inzetten met 38 weken tot zelfs 42 weken. Liefs Ninetje
Dat wordt gedaan omdat er nooit helemaal zeker gezegd kan worden wanneer de bevruchting is geweest, wel zeker is de laatste menstruatiedatum. Vandaar dat die wordt aangehouden.
Als je niet weet hoe lang je cyclus is, kun je gewoon van je eerste dag van je laatste menstruatie uitgaan. Als je je cyclusduur wel weet, kun je die bij de calculator invullen. Het kan dan zijn dat je zwangerschapsduur iets wordt aangepast. Bij mij geeft ie b.v. iets verder aan dan v.a. mijn laatste menstruatie. Als je nl. een hele korte cyclus hebt, is het aannemelijk dat je eisprong iets eerder is geweest, daar houdt de calculator rekening mee. Bij mij bleek dit ook te kloppen met de echo. Als je dus juist een hele lange cyclus hebt, heb je kans dat je bij de echo b.v. een week terug gezet wordt. De uiteindelijke uitgerekende datum wordt tóch pas bepaald met de 12wkn-echo. Als die veel verschilt t.o.v. de berekende datum, wordt de datum aangepast.