HCG wordt alleen bij een zwangerschap aangemaakt!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Suzuki2003, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzuki2003

Suzuki2003 Actief lid

23 jan 2011
    101
    1
    0
    NULL
    NULL
    Humaan choriongonadotrofine (HCG) is een hormoon dat tijdens een zwangerschap door de placenta wordt geproduceerd.
    Vanaf de innesteling gaat het chorion (één van de drie vruchtvliezen van embryonale herkomst) HCG produceren. In de urine van de vrouw is dit soms al 2 weken na de bevruchting aantoonbaar (1 dag overtijd). Zwangerschapstesten zijn hierop gebaseerd.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Eehm, en wat wil je hiermee zeggen?:)

Edit; heb net je andere topic zitten lezen. Die meiden daar hebben er echt wel verstand van. Zou hun advies wel aannemen.

Hopelijk ben je snel zwanger.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zucht....Als jij in de veronderstelling verkeerd dat je toch echt zwanger bent ondanks wat wij zeggen, dan hierbij van harte gefeliciteerd en succes bij je eerste echo!

Natuurlijk zijn wij geen experts hier. Daarvoor moet je bij je gynaecoloog of verloskundige zijn. Maar lieve meid, wij willen je gewoon behoeden voor een teleurstelling. En ja, je kunt helaas ook niet zwanger zijn! Dat is een reële kans. Straks praat je je zelf nog een schijnzwangerschap aan en dan ben je veel verder van huis.

Maar ik zou deze link even lezen en dan vooral even goed kijken naar de HCG-waardentabel en wat daar in staat.
    Onder de 5 is NIET zwanger. Helaas.

Ik hoop en duim voor je dat je binnenkort keihard tegen ons mag zeggen dat je zwanger bent en dat je ons een mooie positieve test kunt laten zien!

4. Chai

Chai Niet meer actief

Euhhh, ja en ?:(

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    klopt als een bus! :p

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Goh, dat is nu echt nuttige informatie waar we echt op zaten te wachten denk ik......toch?
    Weer wat geleerd.
    *zucht*

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    al is de openingspost niet heel duidelijk.. Dan hoeft er nog niet zo fel gereageerd te worden denk ik..
    Maar misschien zie ik dat heel fout hoor.

@ts: voor mij is ook niet heel duidelijk wat je nou precies bedoelt.
    Hcg wordt geproduceert tijdens een zwangerschap. Soms kunnen vrouwen echter wel wat hcg in het lilchaam hebben zonder zwanger te zijn.

In je andere to-pic las ik dat je hcg 0,1 is. Voor mij persoonlijk zou dat betekenen dat ik niet zwanger ben.
    Ik las alleen dat je bij een vorige zwangerschap ook 0,1 hebt gemeten en dat dat later vermederd is.

Ik weet alleen niet waar je in je cyclus zit. want om te prikken moet je denk ik al een tijdje overtijd zijn. En dan is 0,1 eigenlijk niet zulk hoopvol nieuws.
    Maar je zult niks anders kunnen doen dan afwachten.
    Hoe moeilijk dat ook is. Als je zwanger blijkt te zijn komt er vanzelf meer hcg meis.

8. Suzuki2003

Suzuki2003 Actief lid

23 jan 2011
    101
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja sorry voor het onduidelijke opening van me verhaal en uitleg! Maar dit heb ik precies het zelfde gehad in februari! en toen bleek dat ik zwanger was helaas is het geéindige in een miskraam! Maar ik snap zekers jullie uitleg.. ! ding wat ik zeker gewoon wilde weten is dat een lichaam nou echt alleen hcg aanmaakt bij een zwangerschap of eventueel een innestelling!
    Maar ik begrijp het nu voledig! Me gynecoloog zei me ook dat ik gewoon een weekje moest wachten, want trouwens ik heb vandaag een testje gedaan en ik zag een heel licht streepje naast de dikke streep dus als jullie voor me willen duimen heb ik volgende week een dikke positieve streep in me handen!
    Hoop jullie begrip en bedankt voor jullie reacties ;)

9. happymama

happymama Niet meer actief

kun je die test even plaatsen miss dan kunnen we kijken

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    goed idee happym, even de foto van de test plaatsen. ben ook benieuwd nu :) wij turen wel lekker mee

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik snap echt niet waarom sommige mensen op zo'n manier moeten reageren.......................................................

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ohh, dat verklaard een hele hoop.
    Nou je gaat een spannend weekje tegemoed dan he!
    Ik ga zekers voor je duimen :D.

13. ClaudiaT

ClaudiaT Lid

24 mrt 2011
    66
    0
    0
    Vleuten
    Ik ga voor je duimen!

14. happymama

happymama Niet meer actief

heb je nog getest en heb je een foto ???

Deel Deze Pagina