Medicatie werkt niet voldoende...?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmimi, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn dochter heeft last van hooikoorts, ze krijgt hier medicijnen voor, een drankje (aerius, moet ze elke dag 2,5 ml van krijgen).
    Nu vandaag zegt ze de hele dag al dat ze jeuk in haar oogjes heeft, zit ook flink te wrijven in haar ogen, met als gevolg erg rood en dik. Sinds ze gestart is met de medicijnen hebik altijd het idee gehad dat ze goed werkten, maar vandaag?? Volgens mij doet het niks:(. Nou weet ik alleen niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Ergens denk ik, kijk het nog even aan voor ik de HA bel, maar ze heeft er vandaag zo'n last van dat ik eigenlijk een beetje in dubio zit. Maar 1 dag, misschien is het morgen el weer veel beter.....
    Lastig, en wie helpt??

2. Bri

Bri Niet meer actief

Wat sneu voor je meisje.
    Het is nu verschrikkelijk weer voor hooikoortspatiënten. Ik heb er nu ook last van, terwijl m'n medicatie normaal gesproken echt wel werkt. Het is al heel lang droog, alles staat in bloei en het waait. Erger kan het niet. In mijn ervaring gaat het pas beter als het een keer flink gaat regenen.
    Maar misschien kan je HA nog een ander geneesmiddel vinden waar je dochter meer baat bij heeft. Geen idee of het er is voor peuters, maar iets als oogdruppels of een oogdouche, zodat ze wat verlichting aan haar oogjes heeft.
    Ik zou dus toch even bellen.

3. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    o wat sneu inderdaad voor je dochtertje.. dat is ook mijn angst, dat mijn dochter dat later krijgt, mijn man heeft namelijk HEEL erg last van hooikoorts en het enige wat bij hem ook helpt is Aerius! alleen slikt hij dan tabletjes.

voor zijn ogen en slijmvliezen heeft hij er een Beclomethason (als ik het goed heb ;)) neusspray bij, misschien mag je meisje die ook wel? zou ik even met de huisarts overleggen! moet zeggen eindelijk iets wat helpt bij mijn man.

succes!

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn vriend zei al dat ik moest proberen een koud, nat washandje op haar ogen te leggen, maar dat werkt dus niet! Wil ze absoluut niet, ook niet onder het mom van verstoppertje oid....
    Idd heel erg sneu, mijn vriend heeft er inderdaad ook zo'n last van en zijn tabletjes helpen ook nauwelijks:(

@gien; ik zie dat die neusspray bestaat uit corticosteroiden en daar ben ik niet zo'n voorstander van, zeker omdat mijn dochter die ook al moet gebruiken voor haar eczeem (het wordt me dan een beetje teveel aan hormonen)

@Bri; ik had juist gedacht dat het de afgelopen dagen/ weken juist erger zou zijn (onbewolkt) en juist nu het hier flink bewolkt is begint ze......

Ik kijk het in elk geval nog een paar dagen aan en anders bel ik gewoon even de ha om te vragen of er nog andere mogelijkheden zijn....
    Bedankt dames!

Deel Deze Pagina